Ty nejlepší články rovnou do mailu

Toto nebezpečí na vás číhá každý den v kanceláři

I když dbáte o své zdraví, poctivě cvičíte, zdravě jíte a doma máte čisto a uklizeno, riziku onemocnění se úplně nevyhnete. Pokud pracujete v kanceláři, právě tam na vás číhá několik nebezpečí. Je dobré o nich vědět a díky tomu i znát způsob, jak tato rizika minimalizovat. Poradíme, jak co nejlépe na to.

Nakažení kolegové a povrchy

Toto riziko známe úplně všichni. Když v práci začne jeden člověk pokašlávat a posmrkávat, do týdne onemocní pár dalších kolegů a během měsíce se na nemocenské vystřídá téměř celý kolektiv. A to zejména v období zvýšeného výskytu chřipky nebo respiračních onemocnění.

Onemocnění se může přenášet vzduchem a bakterie na nás číhají všude na těch místech, kterých se lidé z kanceláře často dotýkají. Tedy i např. na mikrovlnce, kávovaru nebo klice od dveří.

Riziko lze minimalizovat několika způsoby. Nejsnazší je mýt si ruce častěji - ideálně pokaždé, když jste se museli dotknout některého z přístrojů nebo ploch, které používá více lidí z kanceláře.

Když k tomu dodáte tělu více vitamínu C, dokážete lépe vzdorovat vzniku onemocnění. Respektive vaše tělo bude snáze bojovat s útoky virů.

Další možností je nechat nemocného vyléčit se v klidu doma nebo - pokud vám to zaměstnavatel umožňuje a nemocných je v kanceláři více - zůstat několik dnů pracovat z domova. Podobně se zaměstnavatel může domluvit s úklidovou společností, aby provedla důkladnější úklid kanceláře s použitím antibakteriálních a dezinfekčních prostředků.

Nekončící stres a vyčerpávající přesčasy

I když není období zvýšeného výskytu chřipky nebo onemocnění dýchacího ústrojí, vaší imunitu dokáže rychle oslabit i přetrvávající stres. Ať už za něj mohou kolegové, se kterými jste si nesedli, přespříliš práce a krátký čas na její splnění nebo třeba nepříjemný šéf. Stejně tak je pro vaše zdraví zničující, když v práci trávíte víc času, než byste měli a to na úkor soukromého života.

Pokud má stres a doba strávená v práci vliv nejen na váš pracovní výkon, ale zasahuje i do soukromého života, je nejlepším řešením změnit samotnou práci. Případně zmírnit vliv stresu pravidelným cvičením, u kterého z těla dostanete škodlivé látky nebo relaxací v podobě jógy, saun nebo masáží.

Dlouhé sezení

Sezení je nové kouření, co se škodlivosti pro zdraví týká. Dlouhé sezení napomáhá ochabování svalstva, ukládání tuků a zpomalování metabolismu. Navíc většina lidí nesedí správně, a tak škodí i své páteři.

Pomoc je naštěstí snadná a je zde mnoho možností. Základem je do každé hodiny, kdy sedíte, začlenit alespoň pětiminutovou procházku a protažení. Dále vyměňte židli za anatomicky tvarovanou, která poskytne páteři při sezení správnou oporu. A ideálně je domluvit se se zaměstnavatelem na výměně stolů za výškově nastavitelné - právě u nich můžete ulevit svým zádům díky střídání práce v sedě a ve stoje.

Co Vy, co pro Vás je největším zdravotním rizikem v práci?

 

 

 

Co vy na to?