Hubnout po čtyřicítce se dá. Jen nesmíte dělat klasické chyby

Hubnutí po čtyřicítce už nejde tak snadno, jako když vám bylo dvacet. To jste hubli téměř sami od sebe, nemuseli jste tolik dřít a pravidelně cvičit, nemuseli jste se příliš omezovat v jídle. Stačilo jen na chvíli vynechat sladkosti a tučné večeře a pár kilo bylo rázem dole. Ve čtyřiceti a vyšším věku už to takto snadno nefunguje, proto je řada žen (ale i mužů) ze svého těla nešťastných. Místo toho, aby na šli na hubnutí s rozvahou, dělají nevědomky jednu chybu za druhou.

Po celém světě se proslavily nejrůznější diety. Existuje jich nespočet druhů a neustále se vymýšlejí nové a prý účinnější. Nelze tvrdit, že žádná dieta nefunguje, protože každá vám alespoň krátkodobě pomůže shodit několik kil. Proto po nich většina z nás také čas od času sáhne a doufáme, že se konečně dočkáme toho slibovaného zázraku. Jenže většina z těchto diet si s sebou posléze nese nepříjemný jo-jo efekt, obvykle nejsou připravovány jako rozumný druh hubnutí. A zatímco v mladém věku se s touto zradou vypořádáme mnohem snadněji, ve čtyřiceti je opětovné nabrání váhy totální porážka. A i samotná náhodně vybraná dieta je v tomto věku tím nejhorším řešením, jaké můžeme zvolit.

Dále čtěte: Diety z časopisů obvykle nefungují, klidně je ignorujte

Hubnutí po čtyřicíctce jde lépe s rozumem

Důvodem, proč většina spontánních diet po čtyřicítce nefunguje, jsou změny v našem organismu. Dostáváme se do období, kdy náš metabolismus zpomaluje, svaly ochabují, což souvisí s nedostatkem času na sebe a své pohybové aktivity. S tím, že máme pomalejší metabolismus než v mládí, se dá bojovat znovuzařazením pohybu do každého dne. Po čtyřicítce jsme ale obvykle pohodlnější a s tím se tedy pojí i to, že se nám pak bude hubnout mnohem obtížněji a pomaleji.

S unaveným tělem ovšem bojovat můžeme právě pomocí pravidelného pohybu. I když na něj nemáme zřejmě tolik času ani energie jako v mládí, s trochou vůle se to dá zvládnout. Zkrátka si na sebe vyhraďte aspoň hodinu třikrát týdně nebo půl hodiny denně a dejte si trochu do těla. Je úplně jedno, co budete dělat a jak budete cvičit, důležitý je samotný pohyb, bez něhož vaše svaly budou dál ochabovat a vaše kondice ještě víc klesat.

Dále čtěte: Nemáte čas sportovat? Stačí vám najít tři minuty

Namísto zázračných stravovacích rad vyčtených v časopisech si řekněte o radu poradci pro výživu nebo si zkuste sestavit jídelníček podle sebe. Zamyslete se nad tím, co jíte a co byste asi jíst neměli. Prohledejte internet a najděte zajímavé recepty ze zdravějších surovin. Naučte se odolávat sladkým a dalším nezdravým pokušením, protože vaše tělo se s nimi bude vypořádávat mnohem déle a hůř než před dvaceti lety. Vařte chutně, zajímavě a zdravě, ale přitom tak, že si novou kuchyni zamilujete. Vaše váha díky tomu sama dolů nepůjde (to chce delší čas a trvalou snahu), ale určitě nebude stoupat a bude vám lépe – jak po fyzické stránce, tak poté psychické.

Čtěte také: Chodit do posilovny ve vyšším věku? Dobrý nápad, pohyb je potřeba