Večírek nemusí zničit vaší snahu hubnout, stačí se na něj připravit

Celý týden se snažíte žít zdravě, poctivě si připravujete zdravá chutná jídla, pravidelně se hýbete a máte ze své snahy super pocit. Když tu najednou se vám ozve někdo z kamarádů, že v pátek večer rozhodně nebudete sedět doma. Vy s tím souhlasíte a na jednu stranu se na večírek či posezení s přáteli těšíte. Na druhou ale přemýšlíte, jak si to užít a nezničit tím své hubnutí (a abyste v sobotu také nezoufali).

Připravte se předem

Od chvíle, kdy o pátečním večeru víte, máte čas se na něj psychicky připravit. Nemáme tím na mysli žádné velké rozjímání a hluboké přemýšlení. Stačí si jednoduše v hlavě srovnat myšlenky a vědět, co chcete na večírku jíst a pít a jak dlouho tam plánujete zůstat. Podle toho pak můžete plánovat všechny další věci.

Jste pozvaní do hospody nebo restaurace? Podívejte se na internet na menu a vyberte si předem, co si dáte, když na vás v noci přijde hlad. Nabídka vás pak nepřekvapí a nenecháte se tak snadno zlákat k tomu dát si něco, co je zvýrazněné na první straně.

Najezte se ve správnou dobu

Určitě znáte čas, kdy máte na avizovaný večírek dorazit. Tomuto času přizpůsobte jídelníček na pátek - tak, abyste jedli v pravidelných intervalech, jak jste zvyklí, a večeře vyšla na čas cca půl hodiny před tím, než vyrazíte. Díky tomu odoláte lákadlům, která na vás čekají hned po příchodu.

Počítejte už dopředu s tím, že cca po 2 - 3 hodinách od této doby budete mít chuť si něco dát. Jak jsme uvedli výše, vyberte si něco rozumného už předem na internetu a nebudete tak později mít chutě na ta jídla, která na jídelním lístku podněcují vaši chuť.

Čtěte také: Proč nás vlastně honí mlsná?

Pijte s mírou

Ne nadarmo se toto klišé opakuje stále dokola. Páteční večer si přeci chcete užít naplno a ne o sobě pak nevědět. Dejte si proto nějaký druh alkoholického nápoje, který vás hned nedostane do alkoholového deliria. Třeba bílé víno nebo pivo. K vínu nezapomeňte pít i vodu - ke každé sklence vína sklenici vody. Tím pomůžete tělu, aby nedošlo k dehydrataci a zároveň zpomalíte nástup alkoholového opojení. Vynechte také perlivé víno, které rychleji stoupá do hlavy.

Čtěte také: Může se pít pivo při dietě?

Naučte se říkat "ne"

V průběhu večera vás občas někdo pozve na nějaký drink nebo panáka alkoholu. Zdvořile ho odmítněte s tím, že pro vás je lepší sklenice vody. Není nic špatného na tom, že si chcete udržet čistou hlavu a dotyčný se s tím buď smíří nebo nestojí za to.

Pokud jste v průběhu večera někomu trnem v oku jen proto, že pijete umírněně a ne jako on, bude se vám nejspíš snažit objednávat pití a přesvědčit vás, abyste pili víc. I v takové situaci mu stačí položit otázku "Co z toho budu mít?" a jasně naznačit, že se svým tempem pití jste spokojeni. Po chvíli takového člověka přestane přesvědčování bavit a zaměří se na něco jiného.

Znejte svou míru

Každý z nás má zkušenosti s tím, kolik alkoholu snese. Proto si už předem stanovte, kolik skleniček si za večer dáte a při dosažení tohoto počtu začněte objednávat vodu. I přes snahu ostatních vás přsvědčovat "ať neblbnete". Rozhodně je lepší si večer užít než mít druhý den kocovinu.

Znejte svůj čas

Stejně jako s mírou alkoholu máte zkušenosti i s tím, v kolik začnete být unaveni. Domluvte se proto dopředu s některým ze svých známých na čase odchodu a čas dodržte. Ve dvou se vám bude i lépe odcházet. Tím, že se dostanete domů do postele v rozumnou dobu, dopřejete tělu potřebný čas na odpočinek a ráno se vám bude lépe vstávat.

Čtěte také: Jak zvládnout kocovinu

Článek publikován 10.10.2013, aktualizován 12.6.2019