Adventní multitasking: Vytvarujte postavu při pečení cukroví

Vánoce se blíží mílovými kroky a vy nevíte kam dřív skočit? Na řadu přichází adventní multitasking. Abyste nemuseli vynechat svou pravidelnou dávku cvičení na úkor úhledných vanilkových rohlíčků, naučíme vás cvičit u pečení cukroví.

Válejte na špičkách

Pro “špičkový” zadek nemusíte vůbec do posilovny. Při válení těsta si stačí osvojit jednoduchý cvik.

 

Postavte se s nohama od sebe tak, aby špičky směřovaly ven. Stoupněte si na špičky a jděte do podřepu (kolena směřují ven). V této baletní pozici střídejte stoj na špičkách a na ploše nohy. Cvik zopakujte 15x.

 

Po zpevnění hýžďových svalů pokračujeme na lýtka a postavíme se do stoje rozkročného. Znovu zopakujeme sérii 15 cviků - stoupnout na špičky a dolů. A přitom samozřejmě stále válíme, ať se mám za cvičení čím odměnit.

Pěkně tvarované cukroví i prsa

Existují různé druhy kliků, kterými procvičíte bicepsy, tricepsy, prsní nebo mezilopatkové svaly. U pečení si můžeme zkusit snadnější variantu kliku, která se hodí i pro začátečníky.

 

Dlaně zapřeme o kuchyňskou linku trošku dále od sebe, než je šířka ramen. Nohy posuneme tak, aby bylo tělo ve sklonu 45° a zapřeme se o špičky. Rozhodně doporučujeme cvičit naboso, aby vám nohy v ponožkách nepodklouzly. Zpevněte střed těla a proveďte sérii pomalu vedených kliků. Během jednoho pečení určitě zvládnete 3 - 5 sérií. 

Cvičení s vlastní vahou, jako jsou právě třeba kliky, využijete kdykoliv, když budete mít doma chvilku času.

Kuk do trouby a pět dřepů

Pravidelná kontrola cukroví v průběhu pečení je samozřejmostí. Místo ohýbání se k troubě ale udělejte 5 dřepů. Dbejte na správnou techniku dřepu, dýchání do středu těla a rovná záda.

 

Správně provedený dřep nezatěžuje klouby a posiluje a tvaruje několik problémových partií najednou. Pravidelným dřepováním si zajistíte štíhlejší hýždě, stehna i boky a pevnější záda a střed těla. 

 

Pokud je pro vás klasický dřep nuda, můžete mít vedle trouby připravené činky a cvičit se zátěží.

 

 

Číst dál:

Když jsou zavřené posilovny, improvizujte. Užívejte si jiné druhy cvičení

Para ořechy jsou zdravé, ale dejte si pozor na množství

DIY vánoční dárky za pár korun