Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jídlo na cesty - jak na to?

Máte před sebou delší cestu autobusem nebo vlakem? Pak určitě přemýšlíte i o tom,co si nejlépe vzít s sebou za jídlo nebo alespoň na svačinu. Přecijen cesta pár hodin potrvá a je dobré být vyzbrojen pro případ hladu. 

Zkusíme vám poradit, jak volit jídlo “na cesty”, aby vás dostatečně zasytilo a zároveň dodalo potřebné živiny.


Svačina na cesty

V dnešní době není problém si narychlo koupit nějakou drobnou svačinku v podobě čokoládové tyčinky, sušenek nebo bagety přímo na nádražích nebo v jejich nejbližším okolí. Proč ale dávat peníze za něco přeslazeného nebo tučného, když můžete sáhnout za stejnou cenu po zdravějším jídlu?!

Pokud máte v blízkosti nádraží potraviny, stavte se v nich. Právě tam je větší výběr z rozumného jídla a nižší ceny než přímo na nádraží. Na kratší cestu doporučujeme si na svačinu vzít nějaké ovoce, kterým doplníte cukry a vitamíny. Ač to možná bude znít jako klišé, ono “vem si na svačinu jablko” je celkem dobrý nápad. Právě jablko v sobě má dostatek cukrů, ale i vitamín C a navíc vlákninu, kterou obsahuje slupka jablka. Jablko je navíc nejlépe dostupné ovoce po celý rok a jen tak se vám po cestě nerozmačká. Kromě jablka můžeme doporučit třeba …….

Jako “něco slaného” zvolte třeba sáček se slanými mandlemi nebo ořechy, případně třeba slunečnicovými semínky. Tělu dodáte zdravé tuky a zaženete také chuť na jídlo.

Možná vás napadlo “a co bílkoviny?”. Do autobusu nebo vlaku není moc rozumné brát si s sebou samotný tvaroh nebo jogurt. Ale vždycky si můžete doma přichystat třeba celozrnný rohlík namazaný tvarohovým žervé a plátky kvalitní šunky. Právě takovou svačinkou dodáte tělu jak vlákninu, tak komplexní sacharidy, ale i bílkoviny a minimum tuků. 

Jídlo na delší cesty

Když před sebou máte delší cestu třeba přes poledne, řešíte nejen svačinu, ale i nějaké větší jídlo, na které je vaše tělo v tuto dobu zvyklé.

Doma si předem připravte třeba kuřecí steak na přírodno - okořeněný chutná výborně a snadno ho zabalíte do alobalu nebo uzavíratelné misky na jídlo. K tomu si vezměte třeba obyčejnou papriku nakrájenou na kousky, aby jídlo nebylo příliš “suché”.

Dobrou volbou na jídlo na delší cesty jsou ale třeba i naše sojové karbanátky nebo zeleninové či květákové placičky pečené v troubě.

Pokud kupujete jídlo na poslední chvíli na nádraží, vyhněte se bagetám nebo si přečtěte jejich složení a nutriční hodnoty a přejde vás na ně chuť.

Místo toho si v potravinách kupte radši jídlo, ze kterého si bagetu můžete přichystat sami -  celozrnné pečivo, zeleninu, kvalitní balenou šunku a za stejné peníze, jako byste dali za bagetu, budete mít zdravější oběd.

Nezapomeňte na vodu

Na cestování se vyplatí vzít si s sebou láhev s vodou - přecijen díky ní se budete udržovat svěží a doplníte tělu potřebné tekutiny. Navíc nebudete zbytečně na poslední chvíli kupovat přeslazenou colu jen proto, že ji uvidíte jako první na nádraží a automaticky po ní sáhnete.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?