5 tipů, jak se nezbláznit z práce

Letní víkendy jsou plné procházek, výletů a koupališť. Stihneme se tak během dvou dní nadýchat čerstvého vzduchu, vyblbnout s dětmi a zregenerovat.

Podzimní víkendy jsou ale líné a pošmourné a do práce se v pondělí často vracíme ještě v horší náladě, než v jaké jsme v pátek odcházeli. Je proto třeba více pečovat o naši pracovní morálku a o naši pohodu během pracovního týdne.

Přinášíme vám 5 velmi jednoduchých, ale efektivních tipů, se kterými můžete začít hned v pondělí.

Tip č. 1: Na práci si nestěžujte

Ne každý má to štěstí, že jeho práce je pro něj koníčkem. Přesto se dá v každém pracovním dni najít něco hezkého a je dobré se zrovna na tohle soustředit. Když se potom sejdete s rodinou u večeře nebo s kamarády u piva, je pro všechny mnohem příjemnější vyměnit si veselé historky, než zoufalé nářky a stížnosti.

Je dokázáno, že když se člověk usmívá, začne se za chvíli cítit šťastný, i když k tomu neexistuje reálný důvod. Stejně tak to ale funguje i obráceně. Pokud o práci budete mluvit špatně, budete se v ní i čím dál hůř cítit

Tip č. 2: Napište si seznam

Aby vám povinnosti nepadaly na hlavu, sepište si je. Daný seznam si rozdělte podle priorit a sestavte si časový plán.

Nebudete mít tím pádem přehlcenou hlavu a budete se moci soustředit jen na jeden úkol naráz. Navíc si užijete ten pocit, že naplánované úkoly postupně mizí a budete mít uspokojivý pocit z dobře odvedené práce.

Stejně tak se doporučuje sepsat si před spaním vše, co vás čeká druhý den. Nesplněné úkoly vás tak nebudou strašit při usínání a váš spánek bude delší a kvalitnější.

Tip č. 3: Neprokrastinujte 

Sociální sítě mnohé z nás zcela ovládají. Několikrát denně se "musíme" podívat, co se děje na Facebooku, Instagramu, Twitteru, Pinterestu... Strach z toho, že nám něco uteče (tzv. "FOMO z anglického "Fear Of Missing Out") je v dnešní době rozšíření fenomén, který snižuje produktivitu práce a zvyšuje stres.

Takováto pravidelná kontrola nás stojí i více než hodinu denně a není pak divu, že nestíháme zadané úkoly a cítíme se pod tlakem. Sociální sítě a internetové zpravodajství si během dne zakažte a uvidíte, že se vám uleví.

Tip č. 4: To nejlepší na konec

Když si budete dělat seznam úkolů na daný den, nenechávejte si na konec to, čeho se bojíte, nebo do čeho se vám nechce. Zkazíte si tím celý pracovní den a je dost možné, že ho nakonec odložíte na další... a další... a další. Tak se to může táhnout týdny a nebudete se do práce těšit.

Co váš štve, smeťte ze stolu hned a na poslední hodinu si nechte úkol, který vás baví, abyste odcházeli z práce dobře naladění.

Tip č. 5: Za práci se odměňujte 

Za každý pracovní den si zasloužíte odměnu. Můžete si dopřát chvíli pro sebe a dát si meditaci nebo si s přáteli zajít na hodinu jógy. Nebo se podívejte na pěkný film a dejte  si něco dobrého. Důležité je, umět se dobře zvládnutý pracovní den pochválit.

 

Číst dál: