Tato kardio cvičení vám spálí nejvíce kalorií

Přemýšlíte, jaká kardio cvičení jsou "málo peněz za hodně muziky"? Nedivíme se, najít co nejefektivnější cvičení se vyplácí. A u kardia obzvlášť. Vědět, která cvičení vám spálí co nejvíce kalorií, vám uspoří i čas ve vašem rozvrhu, když byste jinak o cvičení ani neuvažovali. Navíc je spousta z takových druhů cvičení zábava. Tady jsou tři naše tipy.

Tabata

Pokud jste o Tabatě ještě neslyšeli, změňte to právě teď. Půl hodiny cvičení Tabaty (což je přibližně dvojnásobná délka toho, co při Tabatě obyčejně vydržíte) dokáže spálit 450 kalorií.

A čemu Tabata vděčí za tak rychlé spalování? Jde o intenzivní cvičení, které dokáže aktivovat svalová vlákna a i nastartovat spalování. Cvičená je koncipováno jako šest až sedm naplno prováděných opakování jednoho cviku - vždy 20 vteřin cvičení a 10 vteřin pauza. Zkusit můžete jakékoliv cviky - kliky, dřepy, přítahy,...

S ohledem na náročnost Tabaty se doporučuje začít s šesti opakováními čtyřech cviků a postupně počet opakování zvyšovat.

Horolezectví / lezecká stěna

Chcete za půl hodiny spálit přes 400 kalorií? Vyražte na lezeckou stěnu! Abyste se dostali "až nahoru", musíte zapojit všechny druhy svalů ve vašem těle. Od svalů malíčků na nohou až po svaly na krku. Navíc zapojujete primárně i skupiny velkých svalů - zádové svalstvo, nohy, vše musí být neustále v akci. 

Navíc lezeckou stěnu můžete využít i v zimě, kdy se vám třeba běhat venku moc nechce.

Plavání

Oblíbené kardio, které můžete provozovat jak v létě, tak v zimě, je plavání. Podle plaveckého stylu při půlhodině plavání spálíte 300 - 450 kalorií, a to rozhodně není málo. Podobně jako v předchozím případě, i při plavání musíte zapojit svaly celého těla.

A zatímco při plávání "prsou" spálíte cca 370 kalorií za půl hodiny, u motýlka už je to přes 450. Při plavání musíte navíc plně efektivně využívat i dýchání.