Chuť k jídlu

media

Čím nahradit sůl v jídlech?

Příliš mnoho soli a slaných jídel může tělu škodit. Omezit přísun soli je poměrně snadné a i bez ní jídlo nemusí být úplně "bez chuti". Stačí použít několik přírodních triků a jídlu dodat chuť, aniž bychom ho dosolovali.
media

Jiný věk, jiná chuť. Co vás s přibývajícími léty čeká?

Někdo si nedovede představit jediný den alespoň bez kostičky čokolády, jiný zase začne slinit, jen co projde kolem řeznictví. Někoho zase dokážou zvednout ze židle zavařeniny, další miluje saláty, jiný zbožňuje hranolky. Nezáleží na tom, jestli se snažíte zhubnout, udržujete si váhu nebo zkrátka jíte, na co máte zrovna chuť. Zaměříme se právě jen na ty chutě. Protože nejde jen o to, že máme čtyři základní chutě (sladkou, slanou, kyselou a hořkou) ani o to, že každému chutná něco jiného. A nelze také jednoznačně říct, že vaše kamarádka je na sladké a váš manžel by se utloukl po bůčku.
media

Ne každý karnitin spaluje tuky

Jíte zdravě, ve fitness centru jste jako doma a pořád se vás drží tukové polštářky? Hodně lidí sází na na karnitin, známý doplněk stravy propagovaný jako spalovač tuků. Výsledky v podobě pevné postavy se pak prý dostaví dříve. Co když ale karnitin není tak úplně tím propadgovaným spalovačem?
media

Chutě můžete přelstít – stačí oklamat jazyk

I ten nejodolnější jedinec občas pocítí neodolatelnou chuť na něco nezdravého, jíž i přes silnou vůli podlehne. Pak si to sice napraví a drží se dál, ale jednou se to stane znovu. Zkrátka, naše tělo si o to říká. I když ve skutečnosti to není tělo, je to mozek, který nás pokouší. A ten lze oklamat.
media

Mlsáte rádi? Mohou za to vaši předci

I toho nejodolnějšího jedince jednou za čas přepadne neodolatelná chuť na sladké. Nějaký čas jí dokážeme odolávat, ale stačí okamžik slabosti a naládujeme se nezdravým sladkým nebo mastným či tučným jídlem. Ale možná za to nemůžeme tak úplně jen my, svou vinu mají naše geny.
media

Začínáme hubnout: co si dát večer

Dobroty po šesté, sedmé nebo osmé večer jsou v rámci diety často považovány za nevhodné. Přitom právě vhodně zvolené mlsání večer může mít pozitivní vliv na naše zdraví. Pojďme se podívat, co si večer bez výčitek dát, aby to zapadalo do našeho hubnoucího programu.