Ty nejlepší články rovnou do mailu

Pravidelné cvičení může zachránit život

Mnozí z nás si často říkají, že už by měli začít cvičit, že by se svou postavou měli něco začít dělat a tak dále. Většinou přitom ale myslíme jen na to, jak chceme vypadat. Málokoho napadne, že pravidelné cvičení nám chrání nejen zdraví, ale může nám zachránit i život.

 

Odborníci se shodují, že stačí cvičit půl hodiny denně. V našem uspěchaném životním stylu, kdy přebíháme mezi prací, rodinou, péčí o domácnost a dalšími úkoly a starostmi si takovou půlhodinku času hledáme jen těžko, ale měli bychom si dát tu práci a někde si ji vyšetřit. Kromě toho, že pravidelný pohyb prospěje naší postavě, zbaví nás přebytečného tuku a zvedne nám sebevědomí, pomůže nám i v mnoha zdravotních ohledech.

 

Pohyb je důležitější než jídlo

Lidé většinou řeší spíš to, že nezdravě jedí, než to, že se málo hýbou. Přitom podle odborníků nás mnohem víc ohrožuje nedostatek pohybu než nevhodná strava. Oba tyto problémy jdou sice ruku v ruce, ale pokud se nemůžeme rozhodnout, s čím začít dřív – jestli se zdravou stravou nebo cvičením – měli bychom dát přednost spíš tomu cvičení. Úprava jídelníčku je až na druhém místě.

 

Riziko civilizačních chorob

Kromě toho, že tukové polštáře nejsou nic krásného a často se kvůli nim cítíme méněcenní a sráží nám sebevědomí, zapřičiňují i vznik mnoha civilizačních chorob. Mezi ty nejčastější a nejvážnější patří v dnešní době cukrovka, kornatění cév a následné potíže se srdcem či vysoký tlak. To vše si způsobujeme nejen tím, že jíme špatně, ale hlavně tím, že se nehýbeme – v práci sedíme u počítačů, doma sedíme před televizí, ven vycházíme málokdy. K tomu jsme věčně ve stresu. A naše tělo postupně strádá čím dál víc a nenápadně se přesouváme do fáze, ze které už nebude úniku.

 

Nenásilný pohyb

Pokud nechceme zemřít předčasně nebo se muset těžce léčit ze zákeřných a nenápadně začínajících nemocí, měli bychom se jim začít bránit včas. Ideálně ještě před jejich vypuknutím. Podle lékařů a vědců je prvním krokem právě půl hodiny cvičení denně. Nemusí to přitom být nic násilného – vyjeďte si na kole, vyjděte si na procházku, v létě si jděte zaplavat. Šlapejte u sledování oblíbeného seriálu na rotopedu, naplňte si PET lahve vodou a posilujte s nimi místo činek. Pokud máte zahradu, donuťte se jít ven a zkulturněte záhon. Běhejte s dětmi, vyřáděte se se svým domácím mazlíčkem. A tak dále. Činností, které nám prospějí a přitom nás mohou bavit, je nespočet. Stačí jen se odhodlat a začít se sebou něco dělat. Naše tělo nám za to jednou poděkuje.

Co vy na to?