Zdraví

media

Chodit do posilovny i ve vyšším věku? Dobrý nápad, pohyb je potřeba

Se cvičením není nikdy pozdě začít – a to v jakémkoliv věku. Cvičení našemu tělu skvěle prospívá a dostatečný pohyb potřebujeme, ať je nám 20, 40, ale i 80. Je samozřejmé, že v každém věku má člověk jinou sílu a jiné fyzické schopnosti. Ani to ale neznamená, že čím starší jsme, tém méně budeme svaly zapojovat. Přesně naopak - svaly budeme potřebovat i jako staří, vždyť právě ony nám zajistí, že budeme vitální.
media

I ve vyšším věku budete vitální. Jen nesmíte rezignovat na stravu

Správně zvolená strava je důležitou podmínkou pro kvalitní život a optimální zdravotní stav. S přibývajícím věkem je stále více důležité to, jak se stravujeme. Strava pro seniory neplní jen funkci zasycení, ale je i důležitou prevencí před vznikem různých onemocnění. Senioři ale často na stravu rezignují, ať už z finančních důvodů nebo jen z pohodlnosti a tělu nedodávají tolik potřebné živiny.
media

Témata pro čerstvé maminky: kojení, nadýmání i samovolný potrat

Jako čerstvá maminka můžete být velmi vyděšená, jestli vše zvládnete. Nikdo vám ale není schopen říct všechna rizika a úskalí, na které máte být připravená. Každá z nás se setká s rozličnými situacemi, ale některé jsou velmi podobné nebo stejné, jako u ostatních maminek. Tady jsou tři témata, o kterých byste měla vědět.
media

Chutná vám tonik? Měli byste vědět, v čem je chinin nebezpečný

Nechceme vás rozhodně děsit nebo odrazovat od pití toniku. I nám chutná. A zajímalo nás, co je zač ten chinin, kterému tonik vděčí za hořkou chuť. Právě kvůli obsahu chininu se pití toniku nedoporučuje těhotným ženám, malým dětem nebo lidem, kteří mají problémy se srdcem. Chinin se sice používá i jako léčivá látka, ale ve velkém množství naopak škodí a může být nebezpečný.
media

Jíst dia zní zdravě, ale není

Rozhodnutí jíst jen zdravé potraviny patří k těm nejlepším, jaké v životě můžete udělat. Zlepší se váš metabolismus, kondice i zdraví. Zhubnete, budete se cítit lehčí a plní energie a odhodlání. Ale má to i svou stinnou stránku, protože všeho moc škodí, a to i toho zdravého
media

Kolik tělesného tuku je už moc a jak to poznat?

Všichni bychom se nejradši zbavili veškerého svého tělesného tuku. Připadá nám odporný, my sami sobě připadáme nechutně tlustí a ideálně bychom chtěli mít postavy modelek či modelů. To je ovšem velmi idealistická představa, protože bez tuku to prostě nejde. Ale pokud ho máme příliš, ohrožuje naše zdraví i náš život.