Fitness

Fitness a hubnutí patří mezi denní rutinu řady lidí. Vďyyť skoro polovina z nás je obézní. Jak to udělat abychom hubnuli zdravě, hýbali se tak, aby nás to bavilo a zároveň to viděli na našich výsledcích? To vše najdete v naší rubrice fitness.

media

Jaké oblečení zvolit pro trénink v chladném počasí

Přestože zimy už nebývají nijak extrémně chladné, hodně lidí se trénování venku v tomto období obává. V zimním chladnějším počasí může být někdy problémem zvolit vhodné oblečení, které vás jak dobře ochrání před zimou, tak se v něm zase zbytečně nebudete potit. Dnes už naštěstí existuje mnoho variant sportovního oblečení vhodného ke cvičení venku i při nižších teplotách.
media

MovNat: budujte svaly díky vám vlastnímu pohybu

Natural Movement Fitness, zkráceně také MovNat, je specifickým druhem cvičení. Vyznává myšlenku, že přirozeným pohybem lze zlepšit kondici i vybudovat svaly stejně dobře, jako v posilovně pomocí trenažérů a strojů. Navíc je to velmi praktický způsob, jak se perfektně naučit provádět jednotlivé cviky s vlastní váhou, ale i zapojovat správně do pohybu svaly.
media

Jumping fitness - cvičte netradičně na trampolíně a šetřete své klouby

Jestliže nejste typ člověka, který žije posilováním a užívá si pocení při výdeji posledních zbytků energie ve fitku, pak by pro vás jumping fitness mohlo být dobrou volbou. Je to totiž poměrně netradiční forma fitness, která také nabízí díky netradičnímu pohybu zlepšení kondice i shození přebytečných kil. Přitom je šetrnější ke kloubům než spousta jiných cvičení.
media

Bojujete se stagnací při cvičení? Změňte cviky nebo samotný trénink

Každého těší sledovat své zlepšování a progres při cvičení. Vyšší výdrž, větší síla nebo i menší zadýchanost nám prostě dělají radost. Jsou znakem, že se nám daří mířit k cíli. Proto i nepatrné zpomalení růstu svalové hmoty či nezlepšující se kondice dokážou člověka pořádně rozladit. Když dojde ke stagnaci, je to velký nápor na psychiku. Přitom stačí i malá změna a vrátíte opět ke zlepšování.
media

Cvičte kvůli sobě, se spokojeností to půjde lépe

K tomu, že začneme cvičit, nás vedou nejrozličnější důvody. Někdo to dělá z donucení, protože nadváha mu způsobuje zdravotní problémy. Jiný cvičí proto, aby se zalíbil svému protějšku. Jiný se rozhodne zhubnout, aby zamezil nepříjemným posměškům ze stran kolegů. Ale jen málokdo to dělá sám kvůli sobě, ze své vlastní vůle a pro své vlastní uspokojení. A to je naše nejzásadnější chyba, protože pokud cvičíte kvůli jiným, nikdy nezvítězíte.
media

Proč pálí svaly při intenzivním cvičení a jak se tomu vyhnout

Při fyzické námaze, tedy i v případě cvičení, vzniká díky procesům metabolismu látka zvaná laktát. Výskyt této látky se ve svalech projevuje nepříjemnou bolestí či pálením a přitom jde o obrannou reakci těla proti namožení svalů. Dá se vzniku laktátu - nebo pocitu pálení a bolesti ve svalech - předejít?
media

Máte osobního trenéra? Kvůli těmto důvodům mu dejte radši padáka

Pokud pravidelně navštěvujete fitness centrum, možná jste už někdy přemýšleli nad fitness trenérem. Najmout si ho je obvykle skvělý nápad, ale pamatujte si, že za vaše peníze máte dostat skutečně kvalitní služby. Většina trenérů a trenérek je obvykle skutečně profesionální, ale to bohužel nikdy nevíte dopředu. Pokud ho ale poznáváte v některé z následujících situací, nebo vás napadnou i další zvláštnosti, zamyslete se. Občas je lepší tomu současnému dát sbohem a poohlédnout se po jiném.