Fitness

Fitness a hubnutí patří mezi denní rutinu řady lidí. Vďyyť skoro polovina z nás je obézní. Jak to udělat abychom hubnuli zdravě, hýbali se tak, aby nás to bavilo a zároveň to viděli na našich výsledcích? To vše najdete v naší rubrice fitness.

media

Přestává vás cvičení bavit? Necvičte jen z povinnosti

Na každého z nás to jednou dolehne. Veškeré cvičemí, které jsme dělali tak rádi, najednou je nudné, otravuje nás a děláme ho jen z povinnosti. Častěji jsou tímto ohroženi začátečníci, kteří se vrhnou na sport - a to v jakékoliv podobě - po hlavě a o to rychleji je může přestat bavit. Budete-li cvičení brát jako aktivitu pro radost, nikoliv jako nutnost, jistě se vám bude dařit lépe.
media

Zásobník cviků: Kliky úzkým úchopem

Klik je jedním ze základních cviků při posilování s vlastní váhou těla. Existuje více variant, jak kliky cvičit a u každé z nich dokážete zapojit jiné svaly. U kliků s úzkým úchopem posilujete tricepsy, ale i prsní svaly, ramena a díky zpevněnému tělesnému jádru i břišní svalstvo.
media

Jaké typy lidí potkáte v posilovně? Občas se nestačíte divit

Chodit do posilovny je v posledních letech populární. A to jak mezi profesionálními sportovci, tak mezi lidmi, kteří si jen chtějí zacvičit. Mix návštěvníků, které ve fitku můžete potkat, je díky tomu obrovský. A i přes tu obrovskou různorodost v každé posilovně potkáte určitě alespoň jeden z následujících typů lidí.
media

Které cviky nedoporučují ani trenéři a přesto je cvičíte?

Určitě jste v posilovně viděli někoho, kdo je cvičí. Možná vás také napadlo si je taky zkusit, vždyť vypadají tak snadně! Radši si to ale rozmyslete - právě tyto cviky nedoporučují cvičit ani trenéři a moc dobře vědí, proč. V sázce tu totiž nejsou vaše svaly, ale vaše zdraví, klouby nebo i záda.
media

Ne vždy se cvičit sám vyplatí. Trenér hlídá cviky i vaše zdraví

Jaká je největší chyba sportovců - samouků? Odkoukat cviky na sociálních sítích nebo z internetových videí a vrhnout se bezhlavě do cvičení. Člověka, který se sice s dobrým úmyslem, ale bez znalostí, pustí do cvičení, brzy čeká zklamání. V tom lepším případě na sobě nebude pozorovat změny tak rychle, v tom horším přetíží některý ze svalů nebo kloubů a bude trpět bolestí. Bolest, zklamání i nulové výsledky pak často vedou k tomu, že přestaneme cvičit úplně.
media

Ve vodě se dá hubnout i posilovat, pomocí aqua aerobicu to půjde snadno

Pokud toužíte po vypracovaném tělu a zbavení se tukových polštářků, pak neexistuje lepší způsob než pravidelný pohyb. Většina cvičení se ale po nějaké době omrzí a lidé pak často na pohyb rezignují. Ať je vám dvacet nebo padesát, ke svému běžnému cvičení můžete zařadit aqua aerobik (nebo také akvaaerobik). Cvičení ve vodě má své výhody - chrání vaše klouby, posiluje tělo a je skvělým pomocníkem pro rehabilitaci. A k tomu je to něco nového, netradičního a zábavného.
media

Taebo - neokoukané a zábavné cvičení

Fitness aerobik, pilates nebo obdobné trendy cvičení lezou mnohým krkem. Je o nich slyšet všude a staly se tak masovou záležitostí. Taebo je v tomto dobrou volbou - je to tak trochu utajený druh cvičení, které spojuje prvky posilování, hubnutí, a dokonce i zábavy v jedno. Při formování svého těla se totiž nemusíte pouze potit, ale můžete se zároveň i bavit. Nejen pro mladší ročníky je taebo také zajímavé díky tomu, že je akční a originální.
media

Buďte fit jako filmové hvězdy - jak cvičit po padesátce?

Na obálkách lesklých magazínů se skví mladé a štíhlé herečky a modelky, které se pyšní svými božskými těly. Starší generace si je jen obdivně prohlížejí a trochu nepřejícně jim běží hlavou, že v padesáti už tak skvěle vypadat nebudou. Ale opak je pravdou, i starší ženy mohou být fit, krásné a štíhlé – stačí jen vědět, jak na to.