Fitness

Fitness a hubnutí patří mezi denní rutinu řady lidí. Vďyyť skoro polovina z nás je obézní. Jak to udělat abychom hubnuli zdravě, hýbali se tak, aby nás to bavilo a zároveň to viděli na našich výsledcích? To vše najdete v naší rubrice fitness.

media

Naučte se různé druhy kliků, procvičíte tak mnohem více svalů

Ačkoliv ho ti, kdo zvedají železa, moc necvičí, klik je jedním ze základních cviků. Samotné kliky tak znají všichni. Jen málokdo má ale tušení, kolik tipů kliků existuje, a jak moc je tento cvik variabilní. I když vás samotné klasické kliky nebaví, můžete vyzkoušet některou jejich variantu. A to jak tu snadnější, tak tu extrémně obtížnou.
media

Když nemáte moc času na cvičení: zkraťte trénink, ale nezmenšujte jeho účinnost

Občas se stane každému, kdo cvičí, že na samotný trénink chybí dostatek času. Může za tím být přehršel povinností, nečekaná změna denního plánu nebo nějaká podobná situace. Ale ani ty vám nijak nemusí nabourat váš fitness plán. Jestli se pohybu nechcete vzdát, naučte se zkrátit trénink na minimum času a pomocí několika vychytávek své svaly i tak procvičit pořádně.
media

Zpevnit tělo i zhubnout, a to i na malém prostoru, pomůže flowin

Tento typ tréninku je poměrně specifický. Budete potřebovat jen pár nevšedních pomůcek, i tak se ale jedná o cvičení s vlastní váhou. Flowin se zaměřuje na funkčnost, tedy správné provedení těch pohybů, které jsou tělu vlastní a přitom je k nim potřeba více svalových skupin najednou. I proto při flowin budete plně zapojovat hluboké stabilizační svalstvo. Je důležité umět zpevnit tělesné jádro i správně dýchat.
media

Co dělat, když vás bolí svaly?

Někdy se může stát, že kvůli přetrénování a vysoké námaze vás svaly začnou nepříjemně bolet. Jednou z dalších - nečekaných - příčin této bolesti však může být i stres. Ten má celkově negativní vliv na náš organismus. Vyznavači aktivního životního stylu si ale i s bolestí svalů umí poradit - dopřejí si odpočinek, zrelaxují se a uvolní své svaly.
media

Jak správně provádět mrtvý tah

Mrtvý tah se řadí mezi úzkou skupinu cviků, při kterých zapojíte při jednom pohybu obrovské množství různých svalů. Navíc kopíruje pohybové vzorce, na které je člověk zvyklý už od přírody a pomáhá nastartovat produkci hormonů. Důležité je však zmínit, že se jedná o velmi náročný cviky na správné provedení, naučit se techniku je tak základním předpokladem pro to, abyste si mrtvým tahem nepřivodili zranění.
media

Cvičit ráno nebo večer? Obojí má něco do sebe

Někdo zarputile chodí běhat hned po svítání. Jiní vybíhají do ulic těsně před spaním. Další lidé upřednostňují cvičení odpoledne, jiní po lehké večeři, někteří ráno před snídaní. Má nějaký určitý čas své výhody nebo je úplně jedno, kdy cvičíte?
media

Jak se po nemoci dostat zpátky do formy a nevrátit se brzy zpět do postele

Jestliže žijete aktivním životním stylem, může pro vás být velkou čárou přes rozpočet i mírné nachlazení, které vás na chvíli vyřadí z kondice, natož pak nějaká vážnější nemoc či zranění. I to se však bohužel někdy stává. Rozhodně pak není dobré se snažit co nejrychleji se vrátit k aktivnímu cvičení za každou cenu. Důležitější je dát si nějaký čas, aby tělo bylo schopné vrátit se do původní formy.