Fitness

Fitness a hubnutí patří mezi denní rutinu řady lidí. Vďyyť skoro polovina z nás je obézní. Jak to udělat abychom hubnuli zdravě, hýbali se tak, aby nás to bavilo a zároveň to viděli na našich výsledcích? To vše najdete v naší rubrice fitness.

media

Bojujete se stagnací při cvičení? Změňte cviky nebo samotný trénink

Každého těší sledovat své zlepšování a progres při cvičení. Vyšší výdrž, větší síla nebo i menší zadýchanost nám prostě dělají radost. Jsou znakem, že se nám daří mířit k cíli. Proto i nepatrné zpomalení růstu svalové hmoty či nezlepšující se kondice dokážou člověka pořádně rozladit. Když dojde ke stagnaci, je to velký nápor na psychiku. Přitom stačí i malá změna a vrátíte opět ke zlepšování.
media

Cvičte kvůli sobě, se spokojeností to půjde lépe

K tomu, že začneme cvičit, nás vedou nejrozličnější důvody. Někdo to dělá z donucení, protože nadváha mu způsobuje zdravotní problémy. Jiný cvičí proto, aby se zalíbil svému protějšku. Jiný se rozhodne zhubnout, aby zamezil nepříjemným posměškům ze stran kolegů. Ale jen málokdo to dělá sám kvůli sobě, ze své vlastní vůle a pro své vlastní uspokojení. A to je naše nejzásadnější chyba, protože pokud cvičíte kvůli jiným, nikdy nezvítězíte.
media

Proč pálí svaly při intenzivním cvičení a jak se tomu vyhnout

Při fyzické námaze, tedy i v případě cvičení, vzniká díky procesům metabolismu látka zvaná laktát. Výskyt této látky se ve svalech projevuje nepříjemnou bolestí či pálením a přitom jde o obrannou reakci těla proti namožení svalů. Dá se vzniku laktátu - nebo pocitu pálení a bolesti ve svalech - předejít?
media

Máte osobního trenéra? Kvůli těmto důvodům mu dejte radši padáka

Pokud pravidelně navštěvujete fitness centrum, možná jste už někdy přemýšleli nad fitness trenérem. Najmout si ho je obvykle skvělý nápad, ale pamatujte si, že za vaše peníze máte dostat skutečně kvalitní služby. Většina trenérů a trenérek je obvykle skutečně profesionální, ale to bohužel nikdy nevíte dopředu. Pokud ho ale poznáváte v některé z následujících situací, nebo vás napadnou i další zvláštnosti, zamyslete se. Občas je lepší tomu současnému dát sbohem a poohlédnout se po jiném.
media

Stojí za to pořídit si domů hrazdu do dveří?

Pomůcky na cvičení doma jsou oblíbenou volbou pro všechny, kdo se neradi mačkají v posilovnách. Díky skladnosti a praktickému využití je hrazda do dveří oblíbeným sportovním náčiním. Díky ní můžete značně rozšířit škálu cviků s vlastní váhou, nicméně recenze na ni nejsou úplně pozitivní. Kdy se ji vyplatí pořídit?
media

Doggcrapp - intenzivní fitness trénink pro zkušené

Každý, kdo cvičí už nějakou tu dobu v posilovně, přemýšlel někdy nad tím, jak rychle zvýšit svou sílu i svalový objem. Doggcrapp je specifickým stylem tréninku, který tyto výsledky přinese opravdu rychle, žádá si však na oplátku velké úsilí a píli. Je také určen pro lidi, kteří už nějakou dobu posilují a umí správně provádět jednotlivé cviky.
media

Kettlebell využijete pro kardio cvičení i silový trénink, jen se ho naučte používat správně

Kettlebell bývá často součástí základního vybavení každé posilovny. Ačkoliv se cvičení s ním stalo hitem zejména v posledních letech, je už dobrých sto let součástí vybavení pro trénink. V minulosti se této litinové dělové kouli s madlem říkalo česky bulina a rusky - odkud kettlebell pochází - girja. Tato železná koule má široké spektrum využití a není od věci si ji pořídit i pro cvičení doma a rozšířit tak množství cviků pro celé tělo.
media

Jak dosáhnout vyrýsovaných svalů

Mnoho lidí navštěvuje posilovnu kvůli tomu, že touží po těle, na kterém bude vidět každý sval. Většinou ale není jednoduché držet se "zkrátka" a dosáhnout díky tomu vysněné postavy i dostat se do správné kondice. Vyrýsované svaly totiž nejsou jen výsledkem pravidelného chození do posilovny a pocení se při pohybu. Vliv má také správná strava i dostatečný odpočinek.