Novoroční předsevzetí 2021: do fitka nemůžete, cvičte a hubněte naplno doma

Pokud jste si dali i vy jedno z nejtradičnějších novoročních předsevzetí: “Letos se sebou něco udělám / zhubnu / shodím pár kilo / naberu svaly”, nemusíte zoufat. Do posilovny se teď v lednu bohužel sice jen tak nepodíváte, zato můžete naplno využít této situace a jít za svými cílem úplně jinak. Motivací pro vás může být sport venku, vybavit si domácí posilovnu nebo cvičit díky moderním technologiím.

Cvičte online

Za poslední rok jsme se naučili fungovat více v online prostředí. S rodinou, kamarády, ale i kolegy si více voláme pomocí různých aplikací, sdílíme spolu více fotek a videí a vidíme se tak alespoň digitálně. Podobně se online prostředí dá naplno využít při hubnutí nebo cvičení.

Když vsadíte na videa na youtube nebo jiných serverech, dejte si pozor na jedinou věc. Pro vás sice jsou zdarma (za shlédnutí reklamy), jejich tvůrci ale chtějí logicky za svou snahu alespoň něco vydělávat. A to díky vysokému počtu shlédnutí videí nebo tím, že si u nich pak zaplatíte kompletnější kurzy. A právě zde narazíte často na limity bezplatných videí - obvykle obsahují jen úplně základní instrukce k cvikům. Nijak vás nevedou krok za krokem s ohledem na vaši kondici nebo požadavky.

Oproti tomu mají obrovskou výhodu placené online kurzy s trenérem, které jsou interaktivní a při kterých jednotlivé cviky i váš progres pomáhá plnit trenér. Poradí vám s provedením cviků, přes videocall vidí, jestli je cvičíte správně a navíc si takto můžete užít cvičení bez toho, aniž byste byli v narvané posilovně.

Hubnutí s mobilem

Nejlepší cestou k hubnutí je vidět svůj progres ihned. A právě to umožňuje i věc, kterou máme všichni po ruce celý den - chytrý mobilní telefon. Do něj - ať už do některé z aplikací nebo na některou ze stránek - si začněte zapisovat vše, co si za den dopřejete. Aplikace vám na základě vaší výšky, váhy, věku a procenta tělesného tuku dokáže pomoci s tím, kolik kalorií, ale i jaké množství tuku, bílkovin a sacharidů máte za den přijmout. S každým zapsaným jídlem (či pitím) tak snadno vidíte, kolik čeho si ještě můžete dopřát. Během pár dnů se naučíte i poznávat, kolik která potravina dodává bílkovin nebo kterým je lepší se vyhýbat.

V podobných aplikacích nebo stránkách navíc najdete často i recepty nebo tipy, jak by měl jídelníček vypadat. A budete překvapeni, jak dobrá jídla si můžete dopřávat.

Vybavte si domácí posilovnu

Právě teď je také skvělý čas pořídit si vybavení do domácí posilovny. A nemusí nutně jít o drahé trenažéry či stroje. Domácí posilovna vás má bavit, proto si do ní pořiďte takové pomůcky, se kterými vás cvičení bude těšit. Základem mohou být jednoruční činky s různě těžkými vyměnitelnými kotouči, levně také pořídíte švihadlo, balanční podložku nebo posilovací gumy. Pomůcek na cvičení je spousta a navíc si je můžete nechat dovézt až přes práh.

Nezapomeňte na jediné: vybavit domácí posilovnu neznamená automaticky, že budete cvičit. I proto si neopomeňte vyhradit pravidelně čas na online cvičení nebo videa, která jsme zmiňovali na začátku. Může to být buď ten čas, který byste jinak trávili v posilovně nebo využijte toho, že jste více doma a naplánujte si den lépe podle sebe.