Posilování

media

Jumping fitness - cvičte netradičně na trampolíně a šetřete své klouby

Jestliže nejste typ člověka, který žije posilováním a užívá si pocení při výdeji posledních zbytků energie ve fitku, pak by pro vás jumping fitness mohlo být dobrou volbou. Je to totiž poměrně netradiční forma fitness, která také nabízí díky netradičnímu pohybu zlepšení kondice i shození přebytečných kil. Přitom je šetrnější ke kloubům než spousta jiných cvičení.
media

Bojujete se stagnací při cvičení? Změňte cviky nebo samotný trénink

Každého těší sledovat své zlepšování a progres při cvičení. Vyšší výdrž, větší síla nebo i menší zadýchanost nám prostě dělají radost. Jsou znakem, že se nám daří mířit k cíli. Proto i nepatrné zpomalení růstu svalové hmoty či nezlepšující se kondice dokážou člověka pořádně rozladit. Když dojde ke stagnaci, je to velký nápor na psychiku. Přitom stačí i malá změna a vrátíte opět ke zlepšování.
media

Indoboard - základ pro snowboard i surf, který posílí i střed vašeho těla

V posledních letech se objevují stále nové pomůcky na cvičení. Některé z nich jsou sice krok vedle - jako třeba hrazda do dveří - jiné pak pomáhají i na relativně malém prostoru zlepšit sílu, pružnost nebo rovnováhu. Indoboard je právě tím náčiním, které i s nenáročnou aktivitou dokáže pořádně potrápit vaše svaly. Jste nuceni naučit se udržovat stabilitu a díky tomu dosáhnete také zpevnění těla i jeho lepšího držení.
media

Kettlebell využijete pro kardio cvičení i silový trénink, jen se ho naučte používat správně

Kettlebell bývá často součástí základního vybavení každé posilovny. Ačkoliv se cvičení s ním stalo hitem zejména v posledních letech, je už dobrých sto let součástí vybavení pro trénink. V minulosti se této litinové dělové kouli s madlem říkalo česky bulina a rusky - odkud kettlebell pochází - girja. Tato železná koule má široké spektrum využití a není od věci si ji pořídit i pro cvičení doma a rozšířit tak množství cviků pro celé tělo.
media

Bear routine: tohle cvičení není pro začátečníky

Tato technika cvičení je určena především pro sportovce, kteří už mají zkušenosti s budováním svalové hmoty i těžkými tréninky, nejedná se totiž o žádný med, naopak je to velmi náročná zátěž pro svaly celého těla. Pro začátečníky nebo nezkušené návštěvníky posiloven je lepší s bear routine začít až ve chvíli, kdy už umí v klidu a poctivě provádět celý cvik a zároveň umí využívat a správně zapojit střed těla.
media

Kranking - málo známý "spinning" pro horní polovinu těla ocení hlavně ženy

Spinning - nebo jeho sourozenec Schwinn cycling, případně cvičení na stepperu - je oním velmi známým cvičením, které je zaměřeno hlavně na spodní polovinu těla. Pořádně při něm dáte zabrat především stehnům a hýždím, zato horní polovina těla je pohybem téměř nedotčena. Tento druh sportu však nabízí také alternativu, při které procvičíte také druhou polovinu vašeho těla.