Cviky

media

Dovolená není při hubnutí výmluva, ani tam nemusíte přibrat

Dovolená je od slova dovolovat si – a tak si omlouváme každý svůj dietní prohřešek během letní dovolené. Jistě, dovolenou si chceme přece užít. A zakazovat si během své vysněné cesty k moři nějakou tu místní dobrotu je přece hloupost. Stejně tak ale nechceme během dovolené nabrat všechno, co jsme těsně před ní tak pracně shazovali. Jak to tedy udělat, abychom si užili dovolenou a přitom z ní neodjížděli "jako hroch"?
media

Jak posílit prsa pomocí cviků s vlastní váhou

Ať už v klidu doma nebo na služební cestě, kde jinak moc prostoru není, můžete pro své zdraví a své svaly udělat maximum i bez jediné činky. Díky cvikům s vlastní váhou se nejen udržíte v kondici, ale zároveň si díky nim můžete vybudovat svlaovou hmotu podobně jako při cvičení s činkami v posilovně.
media

Jak na svalnatější stehna pomocí cviků s vlastní váhou

Stehna jsou důležitou svalovou partií. Nohy - včetně stehen - jsou základem pro držení těla a využíváme je při téměř všech pohybech. Svaly na nohou jsou až 50% všech svalů našeho těla a jejich trénink je tedy ideálním i při spalování tuků. Čím více svalové hmoty člověk má, tím více spaluje. Svaly totiž potřebují pro svou funkci mnohem více energie než tuky. I to je jeden z důvodů, proč trénink nohou je rozumné zařadit pravidelně do svého cvičebního plánu. A to i bez strojů a pomůcek.
media

Posilování bez činek je základ, cvičte s váhou vlastního těla

Ne každého uchvátilo zvedání činek a honba za nejsilnějším bicepsem v posilovně. Někdo prostě dává přednost cvičení, ke kterému "železo" nepotřebuje. Pokud i vy upřednostňujete pohyb bez činek a trenažérů, je tento článek právě pro vás. A i pokud posilujete s činkami rádi, cviky s vlastní vahou těla mohou být zajímavou alternativou.
media

Cvičení doma je efektivnější díky kombinaci sportovních pomůcek a váhy vlastního těla

Cvičení doma má své nesporné výhody. Pokud vás zrovna nelákají přeplněné a propocené posilovny, je domácí prostředí skvělou volbou. Právě doma můžete klidně cvičit a sledovat při tom váš oblíbený pořad v televizi. Šetříte čas, který byste jinak strávili na cestě do fitka a začít cvičit můžete vždy, když na to budete mít chuť. K efektivnějšímu domácímu cvičení existuje spousta pomocníků, díky kterým vás navíc vše bude bavit.
media

Těmito radami do fitka se radši neřiďte

Znáte to - v klidu si cvičíte v posilovně, když v tom se objeví hlouček mladíků, kteří mezi sebou silně diskutují. Jeden druhého usměrňují při cvičení pomocí spousty rad, které "jsou zaručeně pravdivé", protože si je "vygooglili na netu" nebo "slyšeli od Tondy, kterej je namakanej, tak musí vědět, o čem mluví". My jsme vybrali pět rad, které jsme slyšeli od podobných "expertů" a kterých se radši vyvarujte.
media

Cvičení ve dvou bývá zábavnější

"Ve dvou se to lépe táhne" - toto přísloví zná asi každý. Ten, kdo ho vyřkl, měl rozhodně pravdu. Ve dvou se vám bude rozhodně lépe sportovat, budete více motivováni hýbat se a zároveň si takový pohyb užijete naplno. Z psychologického hlediska se vám ve dvou lépe překonávají situace, které byste o samotě nejradši vzdali. K tomu se máte s kým podělit o úspěch a o to víc si ho vychutnáte. Jednoduše ať už jste čerstvě zamilovaní nebo jste spolu už dlouho, nikdy není pozdě vyzkoušet některý z pohybu, který si přímo říká o označení "cvičení pro dva".