Cviky

media

Jestli vás bolí kolena, pomůže jídlo i správný pohyb

Vaše klouby jsou obvykle ohroženy, pokud to přeháníte s cvičením a pohybem. Jenže ani klouby obézních lidí, kteří se tolik nehýbou, nejsou v bezpečí. Musí totiž nést nezvykle velkou váhu těla. Každé kilo navíc při nadváze nebo u kulturistů při obrovské svalové hmotě totiž může nepříjemně zvyšovat tlak, především na kolena, kotník, ale i kyčle a jiné klouby dolních končetin, což vede k nepříjemným bolestem.
media

Naučte se různé druhy kliků, procvičíte tak mnohem více svalů

Ačkoliv ho ti, kdo zvedají železa, moc necvičí, klik je jedním ze základních cviků. Samotné kliky tak znají všichni. Jen málokdo má ale tušení, kolik tipů kliků existuje, a jak moc je tento cvik variabilní. I když vás samotné klasické kliky nebaví, můžete vyzkoušet některou jejich variantu. A to jak tu snadnější, tak tu extrémně obtížnou.
media

Když nemáte moc času na cvičení: zkraťte trénink, ale nezmenšujte jeho účinnost

Občas se stane každému, kdo cvičí, že na samotný trénink chybí dostatek času. Může za tím být přehršel povinností, nečekaná změna denního plánu nebo nějaká podobná situace. Ale ani ty vám nijak nemusí nabourat váš fitness plán. Jestli se pohybu nechcete vzdát, naučte se zkrátit trénink na minimum času a pomocí několika vychytávek své svaly i tak procvičit pořádně.
media

Jak správně provádět mrtvý tah

Mrtvý tah se řadí mezi úzkou skupinu cviků, při kterých zapojíte při jednom pohybu obrovské množství různých svalů. Navíc kopíruje pohybové vzorce, na které je člověk zvyklý už od přírody a pomáhá nastartovat produkci hormonů. Důležité je však zmínit, že se jedná o velmi náročný cviky na správné provedení, naučit se techniku je tak základním předpokladem pro to, abyste si mrtvým tahem nepřivodili zranění.
media

Otázka, která trápí hodně z nás: jak se zbavit tuku na břiše?

Zbavit se nepříjemného tuku může být boj. A to především ve spodní oblasti břicha. Bojují s tím často i ti, kteří cvičí klidně i několik let. Přestože se věnují intenzivně břišním svalům, ty jsou přesto ukryty pod tukovou vrstvou, a to může od dalšího cvičení demotivovat. Pojďme se proto podívat, jak se toho protivného tuku na břiše zbavit a místo nekonečné dřiny skutečně dosáhnout vytrénovanou postavu.
media

Cvičit ráno nebo večer? Obojí má něco do sebe

Někdo zarputile chodí běhat hned po svítání. Jiní vybíhají do ulic těsně před spaním. Další lidé upřednostňují cvičení odpoledne, jiní po lehké večeři, někteří ráno před snídaní. Má nějaký určitý čas své výhody nebo je úplně jedno, kdy cvičíte?
media

Cvičit se dá, i když jste zavření doma

Jaro je většinou dobou, kdy se řada lidí vydává do přírody, máme chuť začít cvičit, zkoušíme běhat či jezdit na kole a zkrátka nás v krásném počasí láká zdravý pohyb. Ale letos je to úplně jiné. Kvůli pandemii koronaviru je velmi omezená možnost venkovního pohybu, řada lidí se ocitla v nedobrovolné karanténě a vycházíme ven jen v nutných případech a často ve strachu z nákazy. To kromě psychické nepohody vede i k tomu, že řada z nás častěji otevírá láhev s alkoholem, lednice se stává naším nejlepším přítelem a naším nejoblíbenějším místem je pohovka. I na té ale můžete začít efektivně hubnout.