Cviky

media

Hubněte chytře - podle typu své postavy

Chodit do posilovny je velmi záslužné. Stejně tak se řada lidí dá na běhání, nakoupí si domů různé cvičící stroje a pomůcky, k tomu se drží pevně daných jídelníčků, pravidelně se hýbou, donutí se k pohybu i ve chvílích únavy a nechuti – a přesto nemusí zhubnout. Jak je to možné? Důvod je prostý: k hubnutí nebo třeba vytvarování postavy nevede žádný univerzální recept, protože každý z nás je jedinečný a tomu je také nutné přizpůsobit i typ cvičení.
media

V zimě vyražte na běžky připravení

Těšíte se na zimu a hledáte způsob, jak spalovat kalorie, i když je venku sníh? Ani nemusíte bydlet na horách a můžete využít jeden snadný sport - běžkování. Když vyrazíte na běžky, rozproudíte krev, spálíte energii, ale zároveň si i užijete pohled na přírodu z míst, kam se normálně jen tak nedostanete.
media

Těmto sportům se můžete věnovat i na podzim

Často se lidé věnují sportování ve větší míře pouze hned po Novém roce, na jaře či v brzkém létě. Na jaře a v létě je totiž počasí nejpříznivější a sportovní činnost se tak stává příjemnější. Dá se však najít celá řada sportů, kterým se bez problému lze věnovat během chladnějšího podzimu.
media

Zásobník cviků: Kliky úzkým úchopem

Klik je jedním ze základních cviků při posilování s vlastní váhou těla. Existuje více variant, jak kliky cvičit a u každé z nich dokážete zapojit jiné svaly. U kliků s úzkým úchopem posilujete tricepsy, ale i prsní svaly, ramena a díky zpevněnému tělesnému jádru i břišní svalstvo.
media

Které cviky nedoporučují ani trenéři a přesto je cvičíte?

Určitě jste v posilovně viděli někoho, kdo je cvičí. Možná vás také napadlo si je taky zkusit, vždyť vypadají tak snadně! Radši si to ale rozmyslete - právě tyto cviky nedoporučují cvičit ani trenéři a moc dobře vědí, proč. V sázce tu totiž nejsou vaše svaly, ale vaše zdraví, klouby nebo i záda.
media

Je lepší cvičit s vlastní váhou nebo se zátěží?

Váháte, jestli je lepší cvičit s vlastní váhou nebo jestli se vrhnout na posilování se zátěží v podobě činek a strojů v posilovně? Odpověď je jednoduchá: cvičení s vlastní váhou je naprostý základ a bez něj se neobejdete ani u cviků se zátěží. Cviky se zátěží jsou zase zejména pro kulturisty způsobem, jak získat větší svaly rychleji.