životní styl

media

Cvičit s trenérem nebo sami? Ne vždy se cvičit sám vyplatí

Jaká je největší chyba sportovců - samouků? Odkoukat cviky na sociálních sítích nebo z internetových videí a vrhnout se bezhlavě do cvičení. Člověka, který se sice s dobrým úmyslem, ale bez znalostí, pustí do cvičení, brzy čeká zklamání. V tom lepším případě na sobě nebude pozorovat změny tak rychle, v tom horším přetíží některý ze svalů nebo kloubů a bude trpět bolestí. Bolest, zklamání i nulové výsledky pak často vedou k tomu, že přestaneme cvičit úplně.
media

Pokud se svěřujete do rukou odborníků, na výživového poradce buďte nároční

Sázíte při zdravém jídelníčku na svůj selský rozum a vybíráte si na internetu ty informace, které vám přijdou rozumné nebo v tomto případě dáte radši na rady odborníka a věříte člověku, který o výživě ví - nebo by měl vědět - vše? Jde tu bez nadsázky o vaše zdraví, proto je rozumné najít si odborníka, který mezi všemi těmi dietami, trendy a jídly dokáže vybrat ty, které vám skutečně pomohou. A protože jde o vaše zdraví a vaše peníze, buďte na poradce pro výživu nároční.
media

Buďte fit jako filmové hvězdy - jak cvičit po padesátce?

Na obálkách lesklých magazínů se skví mladé a štíhlé herečky a modelky, které se pyšní svými božskými těly. Starší generace si je jen obdivně prohlížejí a trochu nepřejícně jim běží hlavou, že v padesáti už tak skvěle vypadat nebudou. Ale opak je pravdou, i starší ženy mohou být fit, krásné a štíhlé – stačí jen vědět, jak na to.
media

Motivovaní můžeme být i bez odměn, dopředu nás žene vnitřní motivace

"Proč to vlastně děláš?" - "Prostě mě to baví." I tak se dá snadno popsat vnitřní motivace, tedy právě ten faktor, který nás podporuje dělat věci, přestože z nich neplyne žádná očividná odměna. Je to "prostě proto", co děláme je pro nás samotné zajímavé a užíváme si to, aniž bychom dostaneli něco na oplátku. Odměnou je pro nás totiž samotná činnost. Co nás tedy pohání a nutí dělat věci „prostě proto“?
media

V čem je pescetariánství pro lidské zdraví lepší než veganství

Vegetariánství a veganství jsou v dnešní době velmi známé a populární alternativní výživové směry. Lidé se při těchto dietách zříkají masa (vegetariánství) nebo všech živočišných produktů (veganství). Ze zdravotního hlediska je ale úplné vynechání masa problém, tělo tak nedostává důležité vitamíny a kvalitní živiny. I proto si někteří vegetariáni do svého jídelníčku přidávají ještě ryby a mořské plody. Právě pro takový výživový směr se vžilo označení pescetariánství.
media

Některé chemikálie nemají v jídle co dělat, a přesto tam jsou

Při výběru potravin si dáváte pozor, aby neobsahovaly příliš velké množství transmastných kyselin, cukru nebo soli. Snažíte se vybírat jen to nejlepší, protože si uvědomujete, že se vám taková strava brzy vrátí v podobě lepšího zdraví. K tomu si chystáte obědy do krabiček předem, abyste měli jistotu, že v jídle není nic nezdravého. I tak na vás číhají některé chemické látky, které tělu neprospívají.
media

Nenechte se vystresovat, bránit stresu se dá snadno

Stresu máme v dnešní době kolem sebe až až. Neustále nás obklopuje a zachovat tak vždycky chladnou hlavu a být v klidu, se občas zdá jako naprosto nemožné. Jenže ono to jde, i proti stresu je snadná obrana. Jen si ho nesmíte připustit a k tomu se stačí naučit základy, jak se proti němu bránit.