Ty nejlepší články rovnou do mailu

životní styl

media

Máte problém s alkoholem? Zjistěte to

Večer si dáte sklenku vína nebo pivo, přes zimu neodoláte svařáku, grogu či punči, na oslavách rozhodně neabstinujete a v čase předvánočních večírků jsou vaše návraty domů velmi bujaré. Je to všechno v normě nebo byste se rychle měli krotit, protože vás začíná ovládat démon alkohol?
media

Zapomínáte? Víme, co za to může

Staří lidé jsou vám schopni za jediný večer vyprávět třikrát tentýž vtip a nepřijde jim na tom nic divného. Paměť už jim neslouží tak, jako dřív. Jenže pokud zapomínání začne trápit lidi ve středním věku, nebo dokonce ty mladé, někde je chyba. Měli by to co nejdříve začít řešit a především odstranit příčiny svého zapomínání.
media

Chutná vám tonik? Měli byste vědět, proč je chinin nebezpečný

Nechceme vás rozhodně děsit nebo odrazovat od pití toniku. I nám chutná. Možná i právě proto jsme pro vás zjistili maximum informací o chininu, tedy látce, které tonik vděčí za hořkou chuť. Právě kvůli obsahu chininu se pití toniku nedoporučuje těhotným ženám nebo lidem, kteří mají problémy se srdcem. Chinin se sice používá i jako léčivá látka, ale ve velkém množství naopak škodí a může být nebezpečný.
media

Vánoční pečení: Jak na zdravé cukroví?

Už je tady ten čas, kdy všechny hospodyňky začínají péct cukoví. Někdo dělá dva druhy, jiný deset, ale většina jich má jedno společné – padne do nich mnoho vajec, másla, bílé mouky a cukru. Vánoční mlsání se tak stává záludnou kalorickou bombou.
media

Usmívejte se, bude se vám lépe žít

O smíchu a úsměvu existuje spousta rčení a průpovídek. Směj se a celý svět se bude smát s tebou. Kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp. A tak dále. Většina z nich má v něčem pravdu – smích je v našem životě nepostradatelný a může nám vylepšit nejen náladu, ale i celý den. A stejně tak může fungovat jako vzpruha pro naše okolí, ale i jako lék.
media

Tři porce denně stačí k hubnutí. Nebo ne?

Jakmile se rozhodneme začít žít zdravěji, hýbat se a něco se sebou dělat, setkáme se s jednou základní poučkou – máme jíst ideálně pětkrát denně, malé porce, zařadit do jídelníčku ovoce a zeleninu a zároveň se nemáme bát ani druhé, lehké večeře. Ale někteří odborníci nad tím jen nechápavě kroutí hlavou a tvrdí, že nám bohatě stačí tři porce jídla denně. Tak jak to tedy je?
media

Motivujte se ke cvičení. Jak na to?

Leckteří z nás si dávají novoroční předsevzetí, že začnou cvičit. Na jaře se zaklínáme, že se začneme hýbat a zhubneme do plavek. Před Vánoci si slibujeme, že se udržíme a nebudeme se přecpávat cukrovím a sladkostmi. A nikdy se nám to stejně nepodaří. Možná je to tím, že nám chybí ta správná motivace.