Ty nejlepší články rovnou do mailu

Posilovna není třeba, do kondice vás dostane i chůze

Máte pocit, že pokud nebudete procvičovat všechny možné svaly, nebudete se dřít v posilovně a nutit se do cvičení pětkrát týdně, nemůžete nikdy zhubnout? Jste na omylu. Podle expertů stačí obyčejná chůze – pokud víte, jak na ní, zformujete si díky ní postavu a zhubnete, aniž byste na to museli vynakládat přílišnou snahu.

 

Odborníci doporučují, abychom cvičili ideálně pětkrát týdně, a to pokaždé půl hodiny. Zní to sice jako snadný úkol, ale kdo to kdy zkusil, zřejmě zjistil, že najít si pětkrát do týdne půl hodiny volného času na cvičení není zrovna snadné. Proto to mnoho z nás vzdává a na cvičení rezignujeme. Kromě toho končíme často i proto, že nás zvolená pohybová aktivita nebaví. Tak se přestaňte nutit do něčeho, co vás netěší a nejde vám to, a začněte chodit. Že to ke zhubnutí nestačí? Omyl. Chůze vám může zajistit pevnou a štíhlou postavu, stejně jako jakýkoliv jiný sport. A její výhodou je, že ji můžete „provozovat“ kdykoliv a kdekoliv. Jen stačí vědět, jak na to, aby správně zafungovala a přinesla vám kýžené výsledky.

 

10 tisíc kroků

Ano, čtete správně. Každý den bychom měli ujít 10 tisíc kroků, což je zhruba 6 až 7 kilometrů. V dnešní době, kdy se vozíme auty nebo hromadnou dopravou, se to zdá dost nereálné, ale pokud chcete, zvládnete to. Zkrátka musíte přestat být pohodlní.

Pokud bydlíte v patře, nevozte se výtahem a poctivě choďte po schodech – na formování zadečku není nic lepšího. Choďte navíc častěji – nákup z auta vynášejte domů postupně, dojděte častěji s odpadky do popelnice, sejděte zkontrolovat schránku a tak dále.

Když jedete do práce hromadnou dopravou, vystupte o zastávku či dvě dřív a do zaměstnání dojděte. Totéž, když se vracíte domů. A nevolte volnou, vycházkovou chůzi, přidejte tempo a zrychlete, ať se trochu zapotíte. Ideální je, pokud v rychlé chůzi vydržíte čtvrt hodiny – pro ten den máte s cvičením hotovo. A když na to chcete jít ještě efektivněji, měňte tempo – určitý úsek jděte rychle, další zase pomalu, abyste se vydýchali a zklidnil se vám tep – a znovu dokola. Prospějete tak svému srdci a kalorie budete spalovat ještě rychleji.

Mimochodem, 10 tisíc kroků není úplně univerzální číslo. Pokud se chcete dozvědět víc, přečtěte si článek kolik kroků ujít za den?

 

Procházka s dětmi

 

Zkusit můžete i takzvaný nordic walking, kde se navíc ještě naučíte správnému držení těla a zapojíte při něm devadesát procent svalů. A pokud vás tohle neláká, vyrazte si ve volnu aspoň na procházku s dětmi nebo domácím mazlíčkem, popoběhněte s nimi a užívejte si procházku jinak než dřív. Pakliže si vyrazíte nalačno, je to úplně ideální. A další jídlo si dopřejte zhruba hodinu po návratu z procházky. Ale žádné sladkosti, dejte si něco bohatého na bílkoviny, což ocení především vaše svaly.

Co vy na to?