Zhubnout ještě do Vánoc? Pomůžou procházky i zahrada

Začít se shazováním nadbytečných kil můžete v jakémkoliv ročním období. Podzim je pro tento úkol možná i období nejvhodnější. Něco totiž zvládnete shodit už do Vánoc a pak se nemusíte tolik proklínat za mlsání cukroví. Navíc máte spoustu času pokračovat v hubnutí do léta, abyste se v plavkách cítili dobře a nestyděli se za své tělo. 

Ono se to hezky čte a ještě snadněji píše. Začněte cvičit, změňte jídelníček, dbejte na svou životosprávu. Jenže v reálném životě nám to zase až tak snadné nepřipadá a takovou změnu zvládne jen málokdo – a ještě méně lidí si ji udrží po dobu více měsíců. Pokud i vy patříte k těm, kteří se nikdy k tak šílenému obratu neodhodlají, protože jsou na to zkrátka moc pohodlní a jídlo jim až příliš chutná, nezoufejte. I vy máte šanci zhubnout a zbavit se nadbytečných kil. Tak nač s tím otálet, když podzim vám k tomu nabízí jedinečnou šanci?

Hubnutí zahrádkařením

Podzim je sice klidným zahrádkářským obdobím, ale i tak je toho na zahradě ještě pořád dost co dělat. Pokud i vy máte zahrádku, nezanedbávejte ji. Dostatek pohybu vám poskytne v jakémkoliv ročním období – nyní můžete hubnout díky hrabání listí, zazimovávání záhonků, odklízení nepotřebných věcí ze zahrady na půdu či do garáže, sázení česneku, odvážení nahrabaných listů na kompost, přerývání kompostu a tak dále. Zahrádka vám k dennodennímu pohybu nabízí nespočet možností. 

Podzimní procházky

Pokud už vás teď zahrádka neláká, máte na ní vše hotovo nebo ji zkrátka nemáte, využijte podzimního počasí k procházkám. Pohyb na čerstvém vzduchu prospívá všem, takže si vyhraďte aspoň půl hodinu denně na svižnější procházku v přírodě – ať už sami, kdy si při tom můžete srovnat myšlenky a zapomenout na starosti, nebo s dětmi či psem. I pouhá chůze totiž v hubnutí může učinit zázraky.

Ranní rozcvička

To slovo vám možná nahání husí kůži, ale vaše rozcvička rozhodně nemusí připomínat tu školní. Zkrátka si do svého denního rozvrhu na ráno určete pohybovou aktivitu, která vám pomůže probrat se, nastartovat mozek, nabije vás pozitivní energií a dodá vám sebevědomí, protože jste to zvládli. A když na cvičení přece jen nenajdete ani pár minut času nebo na něj prostě nemáte dost chuti ani energie, tak si ho vynahraďte aspoň cestou do práce. Vynechte dvě zastávky autobusem a jděte je pěšky, auto zaparkujte dál od zaměstnání a dojděte, vynechte výtah a jděte po schodech. To vše pomáhá.