Ty nejlepší články rovnou do mailu

Cukr

media

Cukr je jako droga. Jak se zbavit závislosti?

Maximální denní dávka cukru je šest kávových lžiček (nebo šest kostek). Vypitím jedné jediné plechovky coca coly do sebe dostanete zhruba devět takových lžiček cukru. A když k tomu občas uzobnete kousek čokolády, sušenku a ke kávě si dopřejete sladký dezert, není se čemu divit, že nehubnete, ale naopak přibíráte.
media

Je sladidlo sukralóza bezpečné?

Kvůli kontroverzní pověsti ubývá výrobků, kde se používá aspartam nebo acesulfam K jako umělé sladidlo. Místo toho je nyní ve velkém propagována (a používána) sukralóza. I ona je ale umělé sladidlo, jejíž název jen evokuje příbuznost s cukrem. Jak je to ale ve skutečnosti s jejím vlivem na lidské zdraví? Je bezpečným sladidlem nebo podobně kontroverzním jako aspartam?
media

Co si dát po posilování?

Otázka pro vás - co si dáváte jako první hned po skončení tréninku? Proteinový nápoj? Banán? Jen čistou vodu? Po takové námaze je dobré tělu dodat to, co přesně potřebuje. Jelikož i v našem okolí spoustu lidí nemá v odpovědi na tuto otázku jasno, připravili jsme pro vás článek.
media

Luo han guo, sladší než cukr

Jen málokdo by neznal sladkou bylinku stévii. Čistě přírodní sladidlo bez kalorií. Tato rostlinka není v přírodě sama a dokonce není ani považovaná za nejsladší. Její méně známou obdobou je právě luo han guo, nebo také luo chan quo, mnišské či budhovo ovoce.
media

Držíte dietu a nehubnete? Víme, kde děláte chybu

Co jíst, abyste zhubli, to má většina lidí v malíku – ovoce, zelenina, tmavé pečivo, libové maso, nízkotučné jogurty a tak dále. Jenže co když to všechno poctivě jíte, zříkáte se sladkého, tučného a mastného a stejně nehubnete a naopak třeba i přibíráte? Nejspíš někde děláte chybu.
media

Skryté cukry jsou i v ovoci. Čím nám škodí?

Možná se vyhýbáte sladkému a bílému pečivu, snažíte se jíst zdravě a hodně zeleniny a ovoce – a přitom konzumujete tolik cukru, že kdybyste to věděli, zděsili byste se. V různých naoko zdravých potravinách , ale i některých druzích ovoce, je totiž mnoho skrytých cukrů, které nám vůbec neprospívají.
media

Glukózo-fruktózový sirup je všude. Co způsobuje?

Spousta lidí se snaží vyhýbat potravinám, ve kterých je hodně cukru, protože se bojí, že by tloustli a zbytečně zatěžovali své tělo. Jenže výrobci cukr často vynechávají a do potravin místo něho přidávají levnější náhražku – glukózo-fruktózový sirup. A ten je ještě mnohem horší.