Cukr

media

Jídelníček úplně bez cukru? Ano, jde to i bez něj

Také si nedovedete představit svůj život bez alespoň jedné kostičky čokolády denně? A nebo bez občasné návštěvy cukrárny či kávy s aspoň malou sušenkou? Občas zhřeší každý z nás, ale kdo má sklony cpát se sladkým, měl by si dát velký pozor, protože na cukru se můžete velmi snadno stát závislými.
media

Recept: Vietnamský salát s mangem a sušeným hovězím

Osvěžující, naprosto vynikající, chutný a zdravý. To je vietnamský mangový salát, ve kterém hraje svou roli i sušené hovězí, díky kterému toto jídlo zasytí i dodá porci bílkovin. Kombinaci chutí krásně doplňují bylinky, bez kterých by vietnamská kuchyně neměla ten správný šmrnc.
media

Keto dieta: vyměňte sacharidy za zdravé tuky

Cukr a bílá mouka nejsou nejzdravějšími volbami pro rozumný jídelníček, to je obecně známý fakt. Keto dieta je tak velmi populární už díky svému principu - odsouvá jakékoli sacharidy na druhou kolej. Keto jídelníček se totiž zejména skládá z co možná nejzdravější formy tuku, jaký najdete třeba v avokádu, olejích, oříškách nebo třeba i sýru. A kdo by nechtěl extra porci sýru, že?
media

Pivo, džusy, ale i müsli vám kazí postavu ve velkém

Stačí, abychom zahlédli nějakou modelku nebo herečku v plavkách a nejspíš tajně rudneme závistí. Postavy celebritám většinou opravdu můžeme jen tiše závidět a většina z nás je považuje za nedostižný sen. Ale nemusí tomu tak být, protože stačí jen vědět, jak na to, a i vy můžete mít krásné bříško, a to aniž byste se udřeli v posilovně.
media

Jak na cukru vzniká závislost a proč je v tolika potravinách

V roce 2013 proběhla médii zpráva, která má své místo ve světe zdravého stravování i dnes. Zveřejnil ji na veřejných stránkách Asociace zdravotních služeb v Amsterdamu její šéf, Paul van der Velpen. V této zprávě varoval před zbytečným nadužíváním cukru ve společnosti a zároveň poukazoval na to, že konzumace cukru může způsobovat závislost. A to poměrně jednoduše.
media

Kolik gramů a kolik kalorií denně přijmout prostřednictvím bílkovin, sacharidů i tuků

Princip hubnutí je jednoduchý. Naše tělo potřebuje někde brát energii, aby uvnitř něj mohly probíhat veškeré procesy a aby mělo z čeho vyživovat svaly. Za den proto spálí určitý počet kalorií. Energii získává z jídla a pití, které během dne zkonzumujeme. A pokud přijímáme víc kalorií, než naše tělo dokáže spálit, někde se tento přebytek musí projevit. A když jíme méně živin, než je potřeba, nemá tělo z čeho budovat svalovou hmotu.