Cukr

media

Energetický nápoj není nápoj pro sportovce, hodně lidí si je plete

Energetické nápoje se v posledních letech těší čím dál větší oblibě. Ač by měly sloužit výhradně k tomu účelu, aby vám krátkodobě dodaly dostatek energie, abyste zvládli fyzicky či psychicky náročný úkol, mnoho lidí je pije neustále. Je to pro ně už de facto droga, bez níž nemohou být. A možná ani netuší, jak moc si jejich konzumací škodí a že je může stát i život.
media

Dietní chytáky: na co si dát pozor?

Kdo se rozhodne začít hubnout, ten si najednou dává velký pozor na to, co jí. A často sahá po potravinách, které dříve skoro s odporem přehlížel. Nyní je ale považuje za spásu a skvělou cestu ke štíhlé postavě. Jenže ne všechny potraviny, které se na první pohled tváří zdravě, jsou skutečně zdravé.
media

Máte při hubnutí pořád na něco chuť? Pomůže i energetická denzita potravin

Jistě to znáte, obzvláště pokud s dietou nebo s větší změnou ve svém jídelníčku začínáte. Pro vaše tělo může být těžké zvyknout si rychle na novou stravu, zejména pokud výrazně omezíte příjem cukru v podobě sladkostí a různých pochutin. Existuje však několik nápadů, díky kterým můžete chutě na sladké nebo nezdravé výrazně omezit. Vám tak už nic nebude bránit v úspěšném hubnutí.
media

Čas zmrzlin začíná. Jak ale poznat tu kvalitní?

Je tu už klasické jarní počasí, teploty se mnohdy přibližují těm letním, a tak je jasné, že nás to v obchodech svádí ke kupování zmrzlin. A nejen v obchodech, kupujeme je i v cukrárnách či u stánků jako točené a kopečkové. Jak ale poznat kvalitní zmrzlinu a nekoupit „umělou hmotu“ za hodně peněz?
media

Milujete sladké? Sáhněte radši po přírodních alternativách bílého cukru

Všude se dočítáme, že cukr je nezdravý, že bychom se měli vyhýbat sladkostem, ale i chemickým náhražkám cukru a umělým sladidlům, protože to vše nejen neprospívá naší postavě, ale ohrožuje to i naše zdraví. Cukrovka je přitom strašákem číslo jedna a není radno si s ní zahrávat. A přesto existují lidé, kteří si bez pořádné dávky nezdravého cukru nedokážou představit svůj den a nevzdají se ho ani za nic. Pokud na slazení půjdou chytře, omezí rizika - včetně vzniku závislosti na cukru.
media

Vánoce a Silvestr tentokrát bez piva? Ne nutně, jen to s ním nepřehánějte

Češi jsou zarputilým národem pivařů a je jasné, že nadcházející svátky si bez tohoto chmelového nápoje dokáže představit jen málokdo z nás. Ke štědrovečerní večeři (zejména pro mnoho pánů) patří alespoň jedna sklenice kvalitního piva, o Silvestrovských oslavách ani nemluvě. Ale ve vlastním zájmu byste pití tohoto nápoje měli omezit, protože není až tak zdravý, jak možná doufáte.
media

Kvůli cukroví nemusíte přibírat, stačí zůstat v klidu

Jen málokdo se udrží a po Vánocích nemá ani kilo navíc. Většina z nás alespoň pár dní neodolá a hřešíme jako málokdy jindy. Kila cukroví plného džemů a krémů, štědrovečerní a sváteční hody doma i u příbuzných, alkohol, chlebíčky, čokoládové kolekce ze stromečků a další pasti pro mlsné jazýčky, to je velká zkouška pro naši vůli. A přesto – pokud nebudete ve stresu, nepřiberete tolik, jako když se nervujete.
media

Cukr je zlozvyk. Omezte ho, aniž byste se trápili

Snadno se to řekne – přestanu jíst sladkosti, nebudu si ke kávě kupovat v cukrárně dezerty, omezím sladké nápoje. Jenže kdo je zvyklý tyto potraviny konzumovat, ten bude cukr ze svého jídelníčku odbourávat jen těžko. Nemluvě o lidech, kteří cukr využívají jako pomocníka k zahnání stresu, únavy či smutku. Přesto to jde.