Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Chlorella je skvělá. Zpracovaná do potravinových doplňků ale ztrácí účinnost

Zelená jednobuněčná sladkovodní řasa, kterou budete znát nejspíš jako jednu z opěvovaných superpotravin, to je chlorella. Díky velkému obsahu minerálů a vitamínu B má údajně ohromující účinky na naše zdraví. Podle vzhledu ji také snadno rozpoznáte - má sytě zelenou barvu. Té vděčí množství chlorofylu, kterého obsahuje nejvíce ze všech rostlin na světě. Chlorella je v přírodní podobě opravdu superpotravinou, při jejím zpracování tak skvělé už vše nemusí být.
media

Opomíjený vitamín K dává pozor na krev a kosti

Nejčastěji se mluví o pozitivních účincích vitamínů C, A nebo (zejména v poslední době) D. Přitom se opomíjí jeden vitamín podstatný pro krev i kosti - vitamín K. Právě on ovlivňuje srážlivost a kvalitu krve, podporuje správnou činnost jater a je považován za důležitou složku při prevenci vzniku rakoviny. Bez něj bychom jen obtížněji mohli vstřebávat vápník, a tedy je podstatný i pro vývoj kostí.
media

Kajenský pepř není pepřem. Se zdravím a hubnutím vám ale pomůže

Říká se mu kajenský pepř, ale ve skutečnosti nejde o pepř, nýbrž o odrůdu červených chilli papriček. O jeho účincích jste už možná slyšeli, zejména v posledních letech se o nich mluví stále více. Díky obsahu kapsaicinu jde totiž o štiplavý zázrak, který má mnoho pozitivních účinků na naše zdraví. A dokonce vám může pomoci zbavit se přebytečných kilogramů. Co všechno ještě umí?
media

Jablka pomáhají s hubnutím a chrání naše srdce

Jablka u nás patří k nejoblíbenějším druhům ovoce. Díky tomu, že se v našich zeměpisných šířkách snadno pěstují, jsou i velmi dostupná. Málokdo však ví, že jejich pravidelná konzumace má pozitivní vliv na naše zdraví. Když zařadíte jablka do svého jídelníčku a budete si dopřávat jedno až dvě jablka denně, můžete se chránit před mnoha nemocemi. Navíc díky jablkům můžete i zhubnout.
media

V jídle se přizpůsobujeme svému okolí. Často je to zbytečné

Zkuste se zamyslet nad tím, jak vypadají vaše svačiny, obědy a večeře. Co jíte, co do nich dáváte za suroviny. A upřímně si řekněte, jestli se takhle stravujete skutečně proto, že chcete a že vám to hrozně chutná nebo spíš proto, že na vás působí nevyřčený tlak vašeho okolí. Nesnažíte se jen přizpůsobit jídelníčku svých přátel a kolegů, abyste nebyli za "divné"?