Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Chcete opravdu zhubnout? Začněte si vařit - jak na to co nejlépe?

Základem každé diety je hlídání si co vlastně jíme. Počet přijímaných kalorií je jen základ, důležitý je i poměr živin v jídle. V krámě je to snadné, tam si přečteme obal, ale co v restauraci? Ta jsme odkázání je na odhad a to při dietě, obzvlášť z počátku, není ideální způsob. Nejlepší je začít si vařit a my pro vás máme pár tipů jak si s tím poradit.
media

Vyznáte se v etiketách potravin?

Nakupujete podle toho, na co zrovna máte chuť, řídíte se cenou a nebo raději sázíte na data na etiketách potravin? Pokud neděláte to poslední, měli byste začít, protože etikety vám prozradí úplně vše – a dokážou včas varovat, co si rozhodně nekupovat.
media

Co je rekonstituované mléko?

Čtete složení jednotlivých potravin? Pokud ano, pak vás možná zarazilo, že jich spousta obsahuje takzvané rekonstituované mléko - často různé zmrzliny, mléčné pochoutky nebo výrobky s delší trvanlivostí. Co to vlastně je to rekonstituované mléko zač? Jak se získává a nemá nějaký škodlivý vliv na zdraví? Pojďme se na to podívat detailněji.
media

Jsou proteinové verze potravin opravdu zdravější?

Proteinové tyčinky a proteinové nápoje jsou parťáci sportovců už dlouho. Poměrně nově ale začínají výrobci nabízet široké veřejnosti v supermarketech proteinové verze klasických potravin - na pultech tak najdete proteinové sušenky, proteinovou mléčnou rýži, proteinový pudink nebo proteinový jogurtový nápoj. Je ale dobré si jich nakoupit větší zásoby v dobré víře, že jsou přecijen zdravější?
media

Tučné ryby při dietě. Ano nebo ne?

O rybách se říká, že jsou velmi zdravé a konzumovat bychom je měli klidně i několikrát do týdne. To je pro většinu z nás sice značný problém, protože je do svého jídelníčku nějak neumíme vměstnat, ale ještě větší dilema nám často způsobují, když se snažíme zhubnout. Máme je jíst? Nebo jsou příliš tučné?
media

Mýty o dietní snídani. Čemu se vyhnout?

Snídaně je základ – to se neříká nadarmo, určitě je na tom lecos pravdy. Jenže mnoho z nás snídat nestíhá a jíme za pochodu či při jízdě do práce. A někteří se sice snaží snídat poctivě, ale když začnou hubnout, jsou najednou nejistí a nevědí, jestli snídají opravdu správně. Poradíme vám, jak na to.
media

Jako Pepek námořník: co vám dodá sílu?

Všichni tuhle kreslenou postavičku známe. Pepek námořník je ikona a díky němu si mnoho děti oblíbilo do té doby často odmítaný špenát. Stačí ho přece sníst jen trošku a hned vám narostou svaly a budete mít obrovskou sílu. To samozřejmě přeháníme, ale přesto existují potraviny, které vám sílu skutečně dodají. Které to jsou?
media

Co nevíte o kávě?

O pití kávy se toho napsalo spousty. Nejspíš sami tušíme, jaké jsou její výhody i jaká rizika pro naše zdraví s sebou její pití nese. Káva má ale spoustu vlastností, které nám dokážou vylepšit nejen den, ale třeba i postavu. Prozradíme vám, co jste o kávě možná netušili.