Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Jak dlouho po jídle můžete jít cvičit, aby vám nebylo zle?

Už se vám stalo, že jste si dali něco k jídlu, chvíli na to jste vyrazili cvičit a místo cvičení jste trpěli, když vám bylo zle? Má to své logické důvody, i pro dobu mezi posledním jídlem a cvičením existují jednoduchá pravidla. Záleží na porci jídla, ale i na tom, co jste si dopřáli. Po jaké době od jídla je tedy už možné jít cvičit?
media

Proč se vám po jídle chce tak moc spát?

Každý z nás alespoň jednou zažil pořádnou únavu po jídle. Takovou tu, kdy se vám chce spát víc než cokoliv jiného, nedokážete se soustředit a zmáhá vás i jen sebemenší pohyb. Ti šťastnější si po vydatném obědě mohou na chvíli zdřímnout a s únavou se tak vypořádat odpočinkem, my ostatní bychom měli vědět, co za tuto únavu vlastně může a jak se jí dá předejít.
media

Co se v potravinách používá místo cukru a proč na fruktóze vzniká závislost

V potravinách se v posledních letech začal nahrazovat cukr levnějšími sladidly, nejčastěji pomocí glukózy, fruktózy nebo jejich kombinací jako je glukózo-fruktózový (nebo fruktózo-glukózový) sirup. Jak glukźa, tak fruktóza jsou sladké, obě jsou základní druh cukrů a u obou existují výhody i rizika, pokud je konzumujeme místo cukru. Jaký je mezi nimi vlastně největší rozdíl?
media

Jezte tuk, aby vaše tělo mohlo spalovat tuk

Naše tělo potebuje tři základní složky potravy, aby mohlo správně fungovat a mělo dostatek energie: sacharidy, bílkoviny a tuk. Je důležité, aby tyto živiny přijímalo v co nejrozumnějším poměru - když jedna z těchto tří živin v potravě chybí, tělu to za nějakou dobu začne vadit. Tuk nevyjímaje.
media

Chcete zhubnout? Vnímejte to, co jíte

Známe to všichni – nandáme si jídlo, usedneme ke stolu a zapneme svůj chytrý telefon. A najednou zjišťujeme, že zatímco jsme surfovali po internetu a sociálních sítí a psali si s deseti přáteli, jídlo jako mávnutím kouzelného proutku zmizelo a talíř je prázdný. A když se nad tím zamyslíme, mnohdy možná zjistíme, že ani nevíme, jak nám to chutnalo. Zkrátka jsme jídlo vůbec nevnímali.
media

Jiný věk, jiná chuť. Co vás s přibývajícími léty čeká?

Někdo si nedovede představit jediný den alespoň bez kostičky čokolády, jiný zase začne slinit, jen co projde kolem řeznictví. Někoho zase dokážou zvednout ze židle zavařeniny, další miluje saláty, jiný zbožňuje hranolky. Nezáleží na tom, jestli se snažíte zhubnout, udržujete si váhu nebo zkrátka jíte, na co máte zrovna chuť. Zaměříme se právě jen na ty chutě. Protože nejde jen o to, že máme čtyři základní chutě (sladkou, slanou, kyselou a hořkou) ani o to, že každému chutná něco jiného. A nelze také jednoznačně říct, že vaše kamarádka je na sladké a váš manžel by se utloukl po bůčku.
media

Jak vybrat tu nejlepší rybu k jídlu

Vaříme všechny možné potraviny, v restauracích si také objednáváme rozličné pokrmy, ale většina z nás zanedbává ryby. Ty si dopřáváme jen výjimečně, přitom bychom je podle expertů měli konzumovat ideálně dvakrát týdně. Ryby totiž obsahují spoustu životně důležitých látek. Jenže ne všechny ryby jsou vhodné při dietě. Jak vybrat tu správnou rybu k jídlu?