Jídlo

Jídlo je základní lidská potřeba, bez něj bychom nebyli. Není ale jídlo jako jídlo a tak je třeba pečlivě zvážit co do sebe dostáváme. Právě k tomu je zde naše rubrika, která vás provede vším, co potřebujte o jídle vědět.

media

Jakou zvolit svačinu, aby podpořila vaše tělo před i po tréninku?

Správná strava je nepochybně důležitá, abyste mohli dosáhnout výsledků při vašem tréninku. A to v obou případech - ať už chcete zhubnout nebo nabrat svalovou hmotu. Důležité je tělu dodat správné živiny i správnou velikost porce. Hodně lidí ale tápe, co se pro který případ a i pro kterou denní dobu hodí. Naučte se proto svému tělu dopřát přesně to, co mu při tréninku dodá dostatek energie a po něm umožní správně regenerovat.
media

Nápoje a potraviny s umělými sladidly raději vynechte

Kdo se rozhodne začít žít zdravě a hlavně se stravovat se zdravě, ten se snaží i jinak nakupovat. Více čteme etikety, zajímáme se o složení potravin i jejich kalorickou hodnotu. Více přemýšlíme, co vlastně koupit a která potravina nám lépe prospěje i co nám pomůže v naší snaze zhubnout. Řada lidí proto v dobré víře sahá po výrobcích s nízkým obsahem tuku, označených jako "bez cukru" nebo po různých dietních nápojích. Jenže i ty mohou víc uškodit než prospět.
media

Výrobci potravin to na vás zkouší pořád. Jak rozpoznat jejich marketingové triky?

Obchody jsou přecpané nejrůznějšími druhy zboží, a pokud chcete koupit i něco zcela banálního, můžete u regálu strávit i několik minut, než najdete mezi tuctem totožných výrobků ten nejvhodnější. Jogurtů, uzenin, pečiva i všeho dalšího existuje nespočet značek a marketingoví specialisté se nás pomocí lákavých obalů snaží přesvědčit, že právě ten jejich výrobek je nejzdravější, nejchutnější a bez jakýchkoliv přidaných a škodlivých látek. Věříte etiketám a líbivým heslům nebo se řídíte zdravým rozumem?
media

Z tučných jídel nemusíte nutně přibrat. Stačí vědět, která si dopřát

Někdo se bez tučných pokrmů dokáže snadno obejít, zato jiní se po nich mohou utlouct. Bez pořádně mastného bůčku, slaniny, pravého másla a dalších tukových bomb si svůj život nedokážou představit. Takoví zarytí obránci tučné stravy ale nutně nemusí vážit 150 kilo a potýkat se s mnoha zdravotními problémy – naopak, mohou být ve formě a plní elánu. Stačí, když na to jdou "od lesa" a tučnou stravu připravují moudře.
media

Ortorexie, posedlost zdravou stravou, může skončit i smrtí

Všude se můžeme dočíst, že bychom měli jíst zdravě, ze svého jídelníčku vyškrtnout vše nezdravé, tučné či s obsahem jednoduchých cukrů. Kvůli tomu žijeme v přesvědčení, že právě taková strava je pro naše tělo ideální. Jenže i tento životní styl má svá úskalí. Zvláště, když to s urputností přeháníte, můžete si i nepěkně vykoledovat různé zdravotní problémy.
media

Milujete sladké? Sáhněte radši po přírodních alternativách bílého cukru

Všude se dočítáme, že cukr je nezdravý, že bychom se měli vyhýbat sladkostem, ale i chemickým náhražkám cukru a umělým sladidlům, protože to vše nejen neprospívá naší postavě, ale ohrožuje to i naše zdraví. Cukrovka je přitom strašákem číslo jedna a není radno si s ní zahrávat. A přesto existují lidé, kteří si bez pořádné dávky nezdravého cukru nedokážou představit svůj den a nevzdají se ho ani za nic. Pokud na slazení půjdou chytře, omezí rizika - včetně vzniku závislosti na cukru.
media

Kloubům pomůžete i pomocí potravin, které podporují tvorbu kolagenu

Kolagen - slovo, které se často používá v souvislosti s doplňky stravy na podporu kloubů. Možná jste nabyli dojmu, že kolagen je nejlepší pořídit v lékárně a že to je jediná cesta, jak klouby ochránit. Přitom živiny důležité pro tvorbu kolagenu obsahuje spoustu potravin, které seženete běžně v obchodě. Své klouby tak můžete podpořit už jen tím, že se zamyslíte nad svým jídelníčkem.