Hubnutí

media

Tyto dietní trendy mohou způsobovat obezitu

Může se to zdát zvláštní, ale je to tak. Jsme neustále obklopeni tolika návody, nápady a radami, jak můžeme a máme efektivně a rychle zhubnout, že jim odolá jen málokdo z nás. Ale výsledky jsou kupodivu ve většině případů opačné – namísto shození nadbytečných kilogramů přibereme ještě další navíc. Čím to je? Naší slabou vůlí nebo podivností dnešního světa toužícího po samých dokonale štíhlých ženách?
media

Není běh jako běh. Promyslete si, kde začnete

Běhat se dá začít v každém věku i každém ročním období. Podzim a zima jsou pro to možná v mnohém lepší než léto, kdy se ve velkém horku téměř běhat nedá. Zato na podzim obléknete větrovku a pevné tenisky a můžete vyběhnout do parku, lesů, na polní cesty – nebo i do hor. Ale než začnete, promyslete si, v jakém terénu se plánujete pohybovat. To je totiž zcela zásadním rozhodnutím.
media

Nedaří se vám hubnout? Na vině mohou být i hormony

Někdo se všemožně snaží zhubnout, drží neustále nějaké diety, jí zdravě a vyváženě, snaží se držet zkrátka, ale váha se ne a ne pohnout dolů. Takoví lidé jsou ze sebe brzy nešťastní a netrvá dlouho a svou snahu vzdají a začnou přibírat zase víc než dřív. Přitom za neúspěchem nemusely stát jejich vlastní chyby, ale možná za to zkrátka mohly jen „splašené“ hormony.
media

Jak v pohodě zvládnout jednodenní půst

Organismus každého z nás je zatěžován škodlivinami, které se do něj dostávají ze vzduchu, stravy i tekutin. Jednou za čas proto neuškodí dopřát si očistu v podobě jednodenního půstu a pomoct tak tělu zbavit se těch látek, které v těle nemají co dělat. Když se na jednodenní půst dobře připravíte, bude mít na vaše tělo pozitivní účinek.
media

Ani hladoví, ani přecpaní. Do postele choďte najezení tak akorát

Správně si načasovat večeři a ještě navíc večeřet zdravě, to je poměrně oříšek. Mnoho lidí večeří příliš brzo a pak chodí spát hladoví. Jiní si zase dají večeři příliš pozdě, jdou spát s plným žaludkem a moc se kvůli tomu nevyspí. Kdy je ideální čas a co když vás před spaním začne ještě honit mlsná?
media

Pořiďte si psa - vyběháte s ním splín a dostane vás do kondice

Hledáte stále nové a nové výmluvy, proč se vám dnes nechce ven? Dá se to svést na špatné počasí, bolest hlavy nebo třeba na nedostatek času. I na spoustu dalších. Ale pozor na to! Přirozený pohyb je totiž pro naše tělo nezbytný a bez něj své zdraví moc neutužíte. Pořiďte si psa a rázem se váš život změní a tradiční výmluvy přestanou platit.
media

Hubnutí po třicítce: rizikem jsou počítače, vliv má i těhotenství

Když nám bylo dvacet, šla nadbytečná kila dolů skoro sama. Mladí lidé se nemusejí příliš omezovat v jídle a k hubnutí jim většinou stačí jen minimální snaha. Jenže jakmile se přehoupnete přes třicítku, organismus se mění a mnoho lidí začíná nenápadně přibírat na váze. Hubnutí je pak o dost náročnější než před pár lety.
media

Jaký je správný tep a jak ovlivňuje hubnutí

Jak si můžeme změřit svůj aktuální tep, tušíme všichni – stačí na zápěstí najít správnou tepnu, přiložit na ni tři prsty a pak počítat. Počet tepů za třicet vteřin vynásobíte dvěma a máte počet za minutu. Výsledné číslo závisí na vaší aktuální aktivitě, ale i na vaší kondici. A právě to vám může mnohé prozradit i včas varovat, že je s vámi něco v nepořádku.