Hubnutí

media

Chcete zhubnout? Vnímejte to, co jíte

Známe to všichni – nandáme si jídlo, usedneme ke stolu a zapneme svůj chytrý telefon. A najednou zjišťujeme, že zatímco jsme surfovali po internetu a sociálních sítí a psali si s deseti přáteli, jídlo jako mávnutím kouzelného proutku zmizelo a talíř je prázdný. A když se nad tím zamyslíme, mnohdy možná zjistíme, že ani nevíme, jak nám to chutnalo. Zkrátka jsme jídlo vůbec nevnímali.
media

Bez cvičení zhubnete také. Jen ne zdravě a ne trvale

Ať už se nemůžete dokopat ke cvičení, pohyb vás nebaví a posilovně i cyklostezkám se vyhýbáte velkým obloukem nebo vám zdravotní stav neumožňuje se příliš hýbat, určitě jste si i tak položili otázku, jestli se dá zhubnout bez pohybu. Dá se to. Jen výsledek pravděpodobně nebude takový, jaký si představujete. Hubnutím bez pohybu nebo jen s minimem pohybu shodíte nějaké to kilo, nejspíš ale jen svalů, ne tuku.
media

Výmluvy vám nepomůžou, radši začněte cvičit

Všichni víme, že hubnutí bez cvičení není možné. A nebo možné je, ale jeho výsledky nejsou dlouhodobé a původní váha se vám nejspíš brzy vrátí, a to i s nepříjemným jo-jo efektem. Jenže jak se donutit cvičit, když na to nejste zvyklí, nebaví vás to a jste zkrátka lenoši?
media

Jak je možné, že nehubnete, i když se snažíte?

Může se zdát, že hubnutí je snadná záležitost – změníte jídelníček, začnete se hýbat a váha půjde dolů téměř sama. Jenže ten, kdo to někdy zkusil, ví, že je to pořádná dřina a žádné ztracené kilo není zadarmo. Přesto existují lidé, kteří se všemožně snaží zhubnout, ale ne a ne se jim to podařit. Kde dělají chybu?
media

Nezkoušejte na tělo při dietě šok. Jezte dál vše, na co jste zvyklí

Máte pocit, že dieta je nesmírně svazující a zakazuje vám většinu vašich oblíbených jídel? Pokud strádáte, máte hlad a jen ztěžka překonáváte chutě, je vaše dieta špatná a nikdy vám trvale zhubnout nepomůže. Podle expertů i výživových poradců totiž můžete jíst všechno a nic si nemusíte odpírat. Stačí jen vědět, jak to zakomponovat do jídelníčku.
media

Tloustnete? Příčinou může být i to, že málo pijete

Pitný režim je velmi důležitý. Všichni víme, že bychom denně měli vypít kolem tří litrů tekutin, ve velkých vedrech nebo při velkém množství pohybu klidně i víc. Přitom základem by měla být čistá voda, nikoliv limonády, a dokonce ani minerálky. Jenže mnoho z nás má problém denní dávku tekutin dodržet. A i to je jedním z důvodů, proč se pak přejídáme a přibíráme na váze.
media

Večírek nemusí zničit vaší snahu hubnout, stačí se na něj připravit

Celý týden se snažíte žít zdravě, poctivě si připravujete zdravá chutná jídla, pravidelně se hýbete a máte ze své snahy super pocit. Když tu najednou se vám ozve někdo z kamarádů, že v pátek večer rozhodně nebudete sedět doma. Vy s tím souhlasíte a na jednu stranu se na večírek či posezení s přáteli těšíte. Na druhou ale přemýšlíte, jak si to užít a nezničit tím své hubnutí (a abyste v sobotu také nezoufali).