Hubnutí

media

Rodiče jako viníci - tloustne dítě kvůli vám?

Smutnou realitou dnešní doby je, že obezitou a nadváhou trpí víc a víc dětí. Školáci milují fast foody, s oblibou popíjejí sladké limonády či energetické nápoje, ti náctiletí to večer občas ještě završují alkoholem (přičemž pivo je značným zdrojem cukrů). K tomu mají děti méně pohybu než dřívější generace. A faktem je, že z velké části za nadváhu svých dětí mohou sami rodiče. Je to i váš případ?
media

Zhubnout do léta můžete snadno, i když musíte být více doma

Jaro už je tady, a i když počasí je ještě dost náladové a doslova aprílové, tak je nyní nejvyšší čas začít myslet na léto. A tedy i na svou postavu, protože málokomu se chce ukazovat v plavkách nepěkné faldíky. Je jasné, že po lenivé zimě mnozí z nás nevypadají tak, jak by si představovali, ale než přijde letní sezóna, máte ještě dost času něco s tím udělat.
media

Zhubnout je těžší, než přestat kouřit

Dokážete spočítat, kolikrát jste se už marně snažili shodit nadbytečná kila, co všechno jste pro to byli ochotní udělat, kolik peněz vás vaše diety stály a jak vás to příšerně nebavilo? Velké procento naší populace se marně pere s obezitou a nadváhou, ale jen málokdo se těchto zdravotních neduhů dokáže efektivně zbavit. Na vině přitom nemusí být jen naše neochota či slabá vůle. Zhubnout a udržet si štíhlou postavu je totiž neskutečně těžké a podle mnoha odborníků je mnohem jednodušší přestat kouřit nebo pít alkohol.
media

Hubnout jde líp, když se umíte motivovat sami

Možná už jste sami zjistili, že když se snažíte zhubnout kvůli někomu jinému, nepodaří se to. Nebo alespoň ne trvale, protože jednou své snahy zkrátka vzdáte. Hubnutí prostě jde lépe, když to děláte kvůli sobě, svému vlastnímu zdraví, zlepšení svého sebevědomí i pro zvýšení spokojenosti sami se sebou.
media

K hubnutí patří i prohry. Jak přesto uspět?

Většina z nás za svůj život zkusila už aspoň jednu dietu. Ba co víc, řada lidí drží různé diety opakovaně, pokaždé jinou, pokaždé něčím speciální – a přesto mají pořád víc kil, než je jim příjemné. Proč? Protože zkrátka nedokážou zvítězit a nedokážou dojít do svého cíle. Selžou jednou, selžou podruhé – a pak snahu vzdají. Do nové diety se sice pustí, ale dojdou často ke stejným výsledkům. Ne náhodou je proto hodně Čechů tlustých, ale přitom se tváří spokojeně.
media

Chcete být zdravější? Zhubněte o deset procent

Obezita a nadváha trápí čím dál více lidí, a to jak starších, tak ale i čím dál mladších a dokonce i dětí. Nejde přitom jen o samotnou vysokou hmotnost, která vám brání v pohybu a omezuje vás v běžném životě. S vysokou váhou se pojí i řada zdravotních problémů a rizik, kterých se však můžete velmi rychle zbavit díky zhubnutí. A podle odborníků většině lidí stačí shodit jen pět až deset procent jejich tělesné hmotnosti a hned jim je lépe.
media

Z tučných jídel nemusíte nutně přibrat. Stačí vědět, která si dopřát

Někdo se bez tučných pokrmů dokáže snadno obejít, zato jiní se po nich mohou utlouct. Bez pořádně mastného bůčku, slaniny, pravého másla a dalších tukových bomb si svůj život nedokážou představit. Takoví zarytí obránci tučné stravy ale nutně nemusí vážit 150 kilo a potýkat se s mnoha zdravotními problémy – naopak, mohou být ve formě a plní elánu. Stačí, když na to jdou "od lesa" a tučnou stravu připravují moudře.
media

Chcete opravdu zhubnout? Vyhněte se základním chybám

Začnete s dietou, dodržujete maximum doporučení, jíte málo, hlídáte se a jste ochotní dělat psí kusy, abyste zhubli. To ale obvykle trvá jen do doby, než vám na dietě začne všechno vadit, než se z ní začnete cítit unavení nebo zjistíte, že kila dolů nejdou zas tak moc rychle. Než začnete zuřit a obviňovat se z toho, že "už nikdy nezhubnete, protože to prostě nejde", podívejte se, jestli neděláte některou ze základních dietních chyb.