Hubnutí rozhodně nemusí být stresující, občas prostě zhřešte

Snaha udržet si svou váhu je chválihodná. Snaha trvale a zdravě zhubnout je úctyhodná. A pevná vůle, která vám to umožní, je záviděníhodná. Zkrátka není snadné vždy a za všech okolností se udržet, nepodlehnout pokušení a jíst stále stejně střídmě, zdravě a pravidelně. Jenže i když jste v tomhle všem úspěšní, vaše psychika přesto může trpět.

Kila jdou dolů, svaly přibívají, tuků ubívá, jste v čím dál lepší kondici a vaše okolí vás chválí a povzbuzuje k pokračování na vaší cestě. Hubnutí není nic snadného a kdo je úspěšný, ten může jít příkladem svému okolí. Málokdo si totiž nižší váhu dokáže udržet trvale a má tak pevnou vůli, že už nepřibere. Možná je to i váš případ a strašně se snažíte, abyste nezklamali nejen sami sebe, ale ani své okolí, které nepřestává žasnout, jak vám to teď sluší a jak se zvládáte držet. Ale jste skutečně šťastní nebo vás neskutečně ničí chutě a touha po nezdravém mlsání?

Jednou za čas zhřešte

Spousta lidí žije v dojmu že když pravidelně cvičí a k tomu zdravě jedí, tak nesmějí nikdy sejít na scestí. Jakmile zhřeší jednou, už se to s nimi poveze, začnou zase tloustnout a nikdy víc už se nepřinutí znovu zhubnout. Ale nemusí tomu tak být. Naopak – podle mnoha expertů je pro člověka mnohem lepší vložit do pravidelného cvičení a zravého stravování jeden den - takzvaný “cheat day” kdy si beztrestně dopřejete vše, na co máte chuť. Bez výčitek, bez omezování. Klidně se přecpěte a přeplácejte nejnesmyslnějšími kombinacemi. Pokud to uděláte třeba jednou za čtrnáct dní nebo jednou měsíčně, vždy ve stejný den, a pak se znovu vrátíte ke zdravé životosprávě a pohybu, nijak vám to neuškodí.

Lepší psychika

Jednodenní odpočinek od zdravého stravování má pozitivní vliv na naši psychiku. Přestaneme se užírat tím, že něco nesmíme. Když si neustále něco zakazujeme, dostáváme se tím do stresu. A stres negativně působí na naše zdraví. Ale když naopak budete vědět, že ten jeden den smíte, budete se na to neskutečně těšit a budete mít skvělou motivaci držet se svého zdravého jídelníčku i pohybového plánu, aby vám ten čekací čas na přejídací den co nejrchleji utekl. A jakmile se nacpete toho, co si jen přejete, ocitnete se v sedmém nebi.