Fitness

Fitness a hubnutí patří mezi denní rutinu řady lidí. Vďyyť skoro polovina z nás je obézní. Jak to udělat abychom hubnuli zdravě, hýbali se tak, aby nás to bavilo a zároveň to viděli na našich výsledcích? To vše najdete v naší rubrice fitness.

media

Koncentrát, izolát nebo hydrolyzát - jaký protein vybrat?

Syrovátkové proteiny jsou hojně rozšířeným doplňkem stravy, pro své skvělé vlastnosti jako je stravitelnost i vysoká využitelnost bílkovin organismem jsou velmi oblíbené a dalo by se říci, že jsou nejlepším produktem svého druhu. Výrobci jsou si toho vědomi, proto chrlí spoustu druhů tohoto proteinu. Jak ale poznat, že syrovátkový protein je "ten pravý" pro vás?
media

Těmto sportům se můžete věnovat i na podzim

Často se lidé věnují sportování ve větší míře pouze hned po Novém roce, na jaře či v brzkém létě. Na jaře a v létě je totiž počasí nejpříznivější a sportovní činnost se tak stává příjemnější. Dá se však najít celá řada sportů, kterým se bez problému lze věnovat během chladnějšího podzimu.
media

Přestává vás cvičení bavit? Necvičte jen z povinnosti

Na každého z nás to jednou dolehne. Veškeré cvičemí, které jsme dělali tak rádi, najednou je nudné, otravuje nás a děláme ho jen z povinnosti. Častěji jsou tímto ohroženi začátečníci, kteří se vrhnou na sport - a to v jakékoliv podobě - po hlavě a o to rychleji je může přestat bavit. Budete-li cvičení brát jako aktivitu pro radost, nikoliv jako nutnost, jistě se vám bude dařit lépe.
media

Jaké typy lidí potkáte v posilovně? Občas se nestačíte divit

Chodit do posilovny je v posledních letech populární. A to jak mezi profesionálními sportovci, tak mezi lidmi, kteří si jen chtějí zacvičit. Mix návštěvníků, které ve fitku můžete potkat, je díky tomu obrovský. A i přes tu obrovskou různorodost v každé posilovně potkáte určitě alespoň jeden z následujících typů lidí.
media

Které cviky nedoporučují ani trenéři a přesto je cvičíte?

Určitě jste v posilovně viděli někoho, kdo je cvičí. Možná vás také napadlo si je taky zkusit, vždyť vypadají tak snadně! Radši si to ale rozmyslete - právě tyto cviky nedoporučují cvičit ani trenéři a moc dobře vědí, proč. V sázce tu totiž nejsou vaše svaly, ale vaše zdraví, klouby nebo i záda.
media

Je lepší cvičit s vlastní váhou nebo se zátěží?

Váháte, jestli je lepší cvičit s vlastní váhou nebo jestli se vrhnout na posilování se zátěží v podobě činek a strojů v posilovně? Odpověď je jednoduchá: cvičení s vlastní váhou je naprostý základ a bez něj se neobejdete ani u cviků se zátěží. Cviky se zátěží jsou zase zejména pro kulturisty způsobem, jak získat větší svaly rychleji.
media

Ne vždy se cvičit sám vyplatí. Trenér hlídá cviky i vaše zdraví

Jaká je největší chyba sportovců - samouků? Odkoukat cviky na sociálních sítích nebo z internetových videí a vrhnout se bezhlavě do cvičení. Člověka, který se sice s dobrým úmyslem, ale bez znalostí, pustí do cvičení, brzy čeká zklamání. V tom lepším případě na sobě nebude pozorovat změny tak rychle, v tom horším přetíží některý ze svalů nebo kloubů a bude trpět bolestí. Bolest, zklamání i nulové výsledky pak často vedou k tomu, že přestaneme cvičit úplně.