Fitness a balanc na vodní hladině - to je floatfit

Milovníky vody a bazénů potěší žhavá nová možnost, jak si dát pořádně do těla. K floatfitu totiž potřebujete jen dvě základní věci - vodu a speciální podložku, na které budete při cvičení balancovat. Veškeré cviky totiž budete provádět právě na vodě a udržet při nich rovnováhu bude výzvou.

Floatfit prověří i vaši koncentraci

Hezky popořádku. Floatfit je skupina různých cviků vycházejících z cvičení s vlastní váhou, jejichž specialitou je to, že jsou prováděny zcela na vodě. K tomu je využívána speciální plovací podložka, která vám zajistí základní stabilitu na vodní hladině. Oproti aqua joggingu také nemusí být bazén hluboký. Výhodou tohoto cvičení je, že ačkoliv se používají poměrně běžné cviky, jejich provádění na vodě si žádá mnohem více soustředěnosti a vyrovnanější zapojení svalů.

V porovnání s paddleboardem, na kterém může být velkým problémem udržet si stabilitu, vás u floatfitu naštěstí podložka podrží lépe a nepřevrátí vás do vody kvůli každému pohybu. 

Druhy floatfitu

Floatfit lze rozdělit na tři různé typy:

  • HIIT - se skládá převážně z dřepů, angličáků, sed-lehů a podobných cviků, které se intenzivně zaměřují na různé svalové skupiny.
  • Balanční floatfit - získal základy v józe a pilates. Soustředí se hlavně na dech a klidný pohyb, který pomáhá s koncentrací mysli a vyrovnáním těla. Intenzita tréninku je dobře individuálně přizpůsobitelná.
  • Floatfit grow - který je určen nejen pro děti, ale také pro každého, kdo má rád občasný pohyb, který udrží dobrou kondici nejen jeho těla ale i mysli.

Kromě těchto tří základních typů získává floating postupem času i mnoho dalších modifikací, jeho základ je u všech stále stejný.

Výhody floatfitu

Floatfit je všestranným cvičením a pomůže vám tak v mnoha směrech. Díky němu zlepšíte svůj balanc a koordinaci, ale zároveň jde o kvalitní fitness cvičení, získáte tedy i větší sílu a flexibilitu. Bez zapojení svalů tělesného jádra se při tomto tréninku také neobejdete a navíc je potřeba umět i správně dýchat.