Kopy, boxerské údery a karate ve vodě - to je aqua combat

Fitness pohyb nebo cvičení ve vodě se sice může zdát netradiční, díky němu však dokážete efektivněji posílit každý sval. Odpor vody dělá i z - na souši - jednoduchých cviků ty obtížnější a zvlášť, když se jedná o rychlé kopy, boxerské údery nebo výpady z karate. Aqua combat přesně tohoto využívá a dá vám pořádně zabrat. A má i obrovské pozitivum - můžete ho cvičit, i když vaše klouby nejsou už v nejlepší kondici.

Co je aqua combat

Aqua combat by se dal zařadit do skupiny vodního fitness cvičení. Na rozdíl třeba od floatfitu se specificky cvičí přímo ve vodě a díky tomu je ještě účinnějším cvičením pro posílení a protažení vašich svalů. Toto dynamické, kondiční a energeticky účinné cvičení však může být kvůli odporu vody koordinačně velmi náročné. Základem jsou pohybové techniky z aqua aerobicu a aqua fitness. K nim jsou do tohoto cvičení zařazeny ještě bojové prvky. Z bojových umění jsou zde převážně prvky boxu, kick-boxu a karate, převážně se jedná o údery, kopy a jejich kombinace.

Účinky cvičení

Tělo by mělo být ponořeno ve vodě alespoň po pás, efektivnější je se ponořit až po hrudník. Základem cvičení jsou různé údery a kopy, které jsou řazeny do jednoduchých sestav. Trénink začíná v pomalém tempu, které se postupně zvyšuje.

Cvičení je flexibilní - trénink aqua combatu lze udělat intervalový i kruhový. Díky kombinaci různých cviků a odporu vody dosáhnete posílení nejen končetin, ale hlavně také trupu. Břišní svalstvo a jádro těla totiž slouží k vyvážení pohybu, díky jeho zpevnění snížíte riziko namožení bederní páteře. Z toho důvodu je důležité naučit se správnou techniku aqua combatu do začátku - ačkoliv se nejedná o technicky složité cviky, jejich provedení ve vodě si žádá o něco více úsilí.

Zpevněné tělo a dostatečné rozehřátí svalů

Tento druh cvičení je o něco náročnější než aqua fitness nebo floatfit, ačkoliv základ je v podstatě téměř stejný. Aqua combat si žádá pečlivé rozehřátí svalů a vazů. Proto je v první části tréninku důležité provádět cviky zlehka. Hlavní zásadou je naučit se mít zpevněné břišní svaly, které zajišťují stabilitu celého těla. Ve vodě je také nezbytné soustředit se na správné dýchání, které vám pomůže s rytmem cvičení.