Svaly

media

Co všechno se děje uvnitř těla při cvičení

Při cvičení si uvědomujeme, že se s naším tělem něco děje. Soudíme tak zejména podle toho, že se víc potíme, rychleji dýcháme, začínáme se červenat a cítíme svaly, které procvičujeme. To jsou příznaky, které na první pohled můžeme vidět nebo cítit. Co se ale děje uvnitř našeho těla?
media

Muž nadsamec nebo slaboch? Rozhoduje množství testosteronu

Velké množství žen si dnes často povzdechne, že dnešní muži jsou čím dál zženštilejší, pečují o sebe pomalu víc než dámy a často působí křehce jako květinky. "Kde jsou ty časy drsňáků a rozhodných chlapů, kteří se nebáli zakročit ve správný čas a ukázat, co v nich je?" si možná také občas pomyslíte. O tom, jak to s dnešními muži je, můžeme dlouze polemizovat, možná za to ale může testosteron.
media

Boxování je skvělý způsob, jak ze sebe vyplavit stres i procvičit svaly

Box už není výsadou jen drsných chlapů nebo profesionálních sportovců. Ať už přímo pomocí boxu samotného nebo jeho různých modifikací jako je třeba fitbox, si užijete komplexní trénink. Díky němu rozhýbete celé svoje tělo, zlepšíte svou sílu a naučíte se soustředění. Výhodou je také to, že k boxu je potřeba pouze pár základních pomůcek.
media

Jak kineziotaping aneb "tejpování" ulevuje od bolestí

Kineziotaping nebo počeštěně "tejpování" je v posledních letech velmi populárním způsobem léčby. Jde o rehabilitační metodu, která vám může ulevit od celé řady problémů a bolestí. Tejpování se využívá pro mírnění bolesti kloubů, šlach a svalů, ale i zlepšení lymfatického oběhu nebo také částečně pro léčení jizev. Jeho využití je vskutku široké.
media

Zásobník cviků: Kliky úzkým úchopem

Klik je jedním ze základních cviků při posilování s vlastní váhou těla. Existuje více variant, jak kliky cvičit a u každé z nich dokážete zapojit jiné svaly. U kliků s úzkým úchopem posilujete tricepsy, ale i prsní svaly, ramena a díky zpevněnému tělesnému jádru i břišní svalstvo.
media

Které cviky nedoporučují ani trenéři a přesto je cvičíte?

Určitě jste v posilovně viděli někoho, kdo je cvičí. Možná vás také napadlo si je taky zkusit, vždyť vypadají tak snadně! Radši si to ale rozmyslete - právě tyto cviky nedoporučují cvičit ani trenéři a moc dobře vědí, proč. V sázce tu totiž nejsou vaše svaly, ale vaše zdraví, klouby nebo i záda.
media

Jak posílit břišáky a jádro těla i bez sklapovaček

Když se řekne "vyrýsované břišáky", hodně lidí si automaticky vybaví sklapovačky. Sami Tento cvik je ale celkem nuda a velká část ho proto brzy přestane cvičit. Pokud ho k tomu provádíte nesprávně, ulehčujete si švihem nebo místo břišních svalů zatěžujete záda, může víc uškodit než pomoci. Pevnější a vyrýsované břicho budete mít díky jídlu i díky několika cviků, aniž byste museli funět u zmíněných sklapovaček.