Svaly

media

Svaly potřebují živiny i v noci, nenechte je hladovět

Při aktivním stylu života jsou spánek a odpočinek nezbytné pro správnou regeneraci svalů i pro jejich růst. Pro tento proces je ale velmi důležitý dostatek živin, a to nejen přes den. Svalová vlákna živiny potřebují i přes noc, aby zvládla opravit co nejvíce namožených a poškozených částí a zároveň aby mohla růst. Vylepšete proto svůj jídelníček o několik potravin, která svalům pomohou i v noci.
media

Naučte se různé druhy kliků, procvičíte tak mnohem více svalů

Ačkoliv ho ti, kdo zvedají železa, moc necvičí, klik je jedním ze základních cviků. Samotné kliky tak znají všichni. Jen málokdo má ale tušení, kolik tipů kliků existuje, a jak moc je tento cvik variabilní. I když vás samotné klasické kliky nebaví, můžete vyzkoušet některou jejich variantu. A to jak tu snadnější, tak tu extrémně obtížnou.
media

Když nemáte moc času na cvičení: zkraťte trénink, ale nezmenšujte jeho účinnost

Občas se stane každému, kdo cvičí, že na samotný trénink chybí dostatek času. Může za tím být přehršel povinností, nečekaná změna denního plánu nebo nějaká podobná situace. Ale ani ty vám nijak nemusí nabourat váš fitness plán. Jestli se pohybu nechcete vzdát, naučte se zkrátit trénink na minimum času a pomocí několika vychytávek své svaly i tak procvičit pořádně.
media

Co dělat, když vás bolí svaly?

Někdy se může stát, že kvůli přetrénování a vysoké námaze vás svaly začnou nepříjemně bolet. Jednou z dalších - nečekaných - příčin této bolesti však může být i stres. Ten má celkově negativní vliv na náš organismus. Vyznavači aktivního životního stylu si ale i s bolestí svalů umí poradit - dopřejí si odpočinek, zrelaxují se a uvolní své svaly.
media

Jak správně provádět mrtvý tah

Mrtvý tah se řadí mezi úzkou skupinu cviků, při kterých zapojíte při jednom pohybu obrovské množství různých svalů. Navíc kopíruje pohybové vzorce, na které je člověk zvyklý už od přírody a pomáhá nastartovat produkci hormonů. Důležité je však zmínit, že se jedná o velmi náročný cviky na správné provedení, naučit se techniku je tak základním předpokladem pro to, abyste si mrtvým tahem nepřivodili zranění.
media

Nejčastější chyby, kterými si kazíte trénink

Při fitness životním stylu si jistě mnoho z nás vytyčuje mnoho svých osobních cílů, kterých se snažíme co nejdříve dosáhnout. A není divu, každého rozhodně potěší, když dosáhne vytouženého milníku a vidí svůj progres. Na opačnou stranu vám motivaci i samotný progres může kazit několik chyb. A to nikdo nechceme. Tady jsou proto tři nejčastější chyby, na které je lepší si dávat pozor.
media

Když jsou zavřené posilovny: improvizujte a užívejte si jiné druhy cvičení

V předchozích letech jsme si jednoduše zvykli, že intenzivně si zacvičit s pomocí různých činek, trenažérů a strojů můžeme, kdykoliv se nám zachce. Teď určitě mnoha lidem pravidelné intenzivní tréninky schází, zavření posiloven a fitcenter může být demotivující. To, že si nemůžete jít zacvičit do specializovaných prostor, vám ale na druhou stranu pomůže zlepšit si kondici jinak - pomocí jiného druhu pohybu v přírodě i doma.
media

Vypadli jste z tréninku? Zpět do formy vám pomůže i svalová paměť

Občas se každému z nás stane, že z nějakého důvodu cvičení odsune na vedlejší kolej. Místo každodenních tréninků a pravidelného pohybu více sedíme a nezatěžujeme tak svaly. A pokud jste opravdu zvyklí často a intenzivně trénovat, objem svalové hmoty bude rychle klesat. Naše tělo je naštěstí připraveno i v tomto případě získat svaly, jakmile začnete poctivě cvičit, rychle zpět - a to díky svalové paměti.