Zásobník cviků: Kliky úzkým úchopem

Klik je jedním ze základních cviků při posilování s vlastní váhou těla. Existuje více variant, jak kliky cvičit a u každé z nich dokážete zapojit jiné svaly. U kliků s úzkým úchopem posilujete tricepsy, ale i prsní svaly, ramena a díky zpevněnému tělesnému jádru i břišní svalstvo.

Společně se @Svalydoma se můžete naučit nejen kliky, ale i jak si naplno zacvičit bez činek a trenažérů - třeba právě doma - a díky tomu vypadat dobře.

Jak cvičit kliky s úzkým úchopem

1. Výchozí poloha

Jste opření dlaněmi a špičkami nohou o zem. Dlaně jsou přibližně v šířce ramen, prsty směřují dopředu, lokty souběžně s tělem. V loktech jste malinko prohnutí (cvik nikdy necvičíme až do úplného narovnání celé ruky). Tělo je v jedné rovině - temeno hlavy, ramena, bedra i paty tvoří přímku.

Výchozí poloha kliků s úzkým úchopem

2. Provádění cviku

S nádechem pokrčíme ruce v loktech a s tělem stále srovnaným v jedné přímce snižujeme trup k podlaze.

Provádění kliků s úzkým úchopem

3. Spodní poloha

Ruce jsou pokrčené v loktech, předloktí s paží svírá cca 90 stupňů. Tělo je stále v jedné rovině. S výdechem se začínáme vracet pomalu, bez švihu, do výchozí polohy.

Spodní poloha kliků s úzkým úchopem

Časté chyby

  • "Zamknuté" lokty - tedy úplně narovnaná paže
  • Prohýbání se v bedrech
  • Prohýbání se v páteři mezi lopatkami
  • Ohýbání hlavy (není pak v prodloužení trupu)
  • Nesprávné dýchání - správně se při pohybu dolů nadechujete a směrem nahoru vydechujete; dýchá se do břicha

Více cviků a detailní videa: youtube kanál SVALYDOMA