Nejčastější chyby, kterými si kazíte trénink

Při fitness životním stylu si jistě mnoho z nás vytyčuje mnoho svých osobních cílů, kterých se snažíme co nejdříve dosáhnout. A není divu, každého rozhodně potěší, když dosáhne vytouženého milníku a vidí svůj progres. Na opačnou stranu vám motivaci i samotný progres může kazit několik chyb. A to nikdo nechceme. Tady jsou proto tři nejčastější chyby, na které je lepší si dávat pozor.

Špatná technika

Problémem může být i samotný průběh tréninku. K takové situaci obvykle dochází, když z nějakého důvodu ztratíte koncentraci a na cvičení se přestanete soustředit. Pokud tedy máte špatný den, necítíte se ve své kůži nebo jste unavení, bude lepší cvičení odložit na jindy. Psychická stránka je totiž při tréninku také velmi důležitá.

Za to, že trénink necvičíte poctivě, můžete občas také vy sami - cvičení se příliš nevěnujete a místo toho se soustředíte na jiné věci - odepisování na mobilu, pozorování ostatních, přemýšlení o stresu v práci a podobně.

Opakování stejného cviku pořád dokola není matka moudrosti. Jestliže ten samý pohyb provádíte každý trénink, tělo si na něj jednoduše zvykne - tedy vybuduje taková svalová vlákna, kterými si přesně tento pohyb usnadní. Pro vás pak cvičení nebude taková výzva, navíc se zastaví váš progres. A to dokáže opravdu zklamat. Vymýšlejte proto pravidelně nové variace tréninku pro každou partii, aby byl váš trénink efektivní a vy si ho užili.

Špatná výživa

Zkazit dobrý pocit ze cvičení může nejen trénink, ale také nesprávné stravování. Jestliže tělu totiž nedodáte potřebné látky v dostatečném a vyváženém množství, ani vyplavené hormony štěstí vás nezachrání od špatné nálady po tréninku. Soustřeďte se proto na správný jídelníček a nezapomínejte ani na svačinu před tréninkem a po něm, které tělu dodají tolik potřebou energii.

Únava a ztráta motivace

Cvičení při únavě je poměrně rizikovou záležitostí. Vaše svaly totiž nejsou připravené na zátěž, vy se na trénink tolik nesoustředíte a vystavujete se tak většímu nebezpečí úrazu. Pokud únavou trpíte dlouhodobě, může následkem být i špatná regenerace svalových vláken a úbytek proteinu. Nedostatek spánku rozhodí také produkci hormonů, které dokážou ovlivnit výkon i náladu během samotného tréninku.

Čím si prošli všichni, kdo cvičí? Obdobím, kdy se vám do cvičení vůbec nechce. V tu chvíli je na místě přehodnotit pohyb a buď vyměnit posilování za kolo nebo běh nebo se na chvíli posilovně úplně vyhnout. Je to rozhodně lepší pro psychiku, a tedy i fyzičku, než trénovat bez nadšení a motivace. Hrozí totiž také to, že se na cviky nebudete tolik soustředit, budete se je snažit provádět co nejsnazší cestou, a tedy i špatně.