Psychika

media

Udělejte si každý den čas jen pro sebe, budete šťastnější

V mládí máme spoustu snů a ideálů, které se nám zdají na dosah. Čím jsme starší, tím rychleji nám ideály ubývají. Nakonec je zasuneme kamsi do svého podvědomí, mávneme nad nimi rukou jako nad mladickou naivitou a začneme žít "normální" životy – tedy pendlujeme mezi prací a rodinou, snažíme se udržovat klid a pohodu v domácnosti, pokoušíme se přežít den v práce, shromažďujeme majetek a jednou ročně si vyjedeme na dovolenou. Možná jsme s takovými životy spokojení. Ale jsme takto opravdu šťastní?
media

Stárnutí pro muže nemusí znamenat automaticky víc kilo

Ženy jsou smířené s tím, že dříve nebo později jejich tělo řekne dost – přestane menstruovat, hormony se úplně splaší, přichází menopauza a pak de facto druhá polovina života. Podobné je to i u mužů, i když leckteří si to odmítají přiznat a snaží se pořád tvářit jako dvacetiletí mladíci. Ale tělo tvrdí něco jiného. Jak na mužské stárnutí elegantně vyzrát?
media

Že meditování není nic pro vás? Meditace chůzí vás přesvědčí o opaku

Ačkoliv se chůze může zdát jako naprosto obyčejný pohyb, je důležité říci, že má pozitivní vliv nejen na naši fyzickou stránku, ale i na tu psychickou. Pomáhá předcházet srdečním onemocněním a snižuje riziko deprese. Meditace navíc může zmírnit symptomy úzkosti a zlepší kvalitu spánku. Vyzkoušejte proto tyto dvě příjemné aktivity zkombinovat.
media

Kde je hranice mezi příležitostným pitím a závislostí na alkoholu?

Ať už se nám to líbí, nebo ne, Češi jsou národem pijanů. Alkohol nám rozhodně není cizí. Muži milují pivo, ženy zase víno a nejen na Moravě pak ještě teče slivovice proudem. Většina z nás se snaží pít jen příležitostně a s mírou, ale když nastane mimořádná situace, může se stát, že nad svým pitím ztratíme kontrolu. A takovou situací může být i nouzový stav, nucená karanténa a izolace od přátel a rodiny. Jak se pak vyvarovat toho, aby nad vámi démon alkoholu nezískal moc?
media

Nevyhazujte peníze za přípravky, imunitu posílíte i pomocí potravin a nálady

Viry bývají odolné, na místech plných lidí se před nimi moc neubráníte a tělo s nimi často hodně zápasí, aby se jich zbavilo. Pokud chcete minimalizovat riziko nákazy, je nutné mít velmi silnou a odolnou imunitu. Právě obranyschopnost našeho těla je naší nejsilnější zbraní. Imunitu můžete podpořit mnoha různými triky a nemusí jít jen o drahé přípravky z lékáren.
media

Za některé bolesti může psychika, nepřecházejte je

Když nás něco bolí, protože upadneme, poraníme se nebo si natáhneme přílišnou aktivitou svaly, tak jasně víme, co a proč nás trápí. Fyzický důvod bolesti lze proto většinou velmi dobře léčit a můžete takovýmto trablům do budoucna i snadno předcházet. Ale některé bolesti a problémy jsou psychosomatického původu, tedy jejich příčina tkví „v naší hlavě“. Je lepší neřešit je a čekat, až přestanou, nebo není radno podceňovat je?
media

Cvičit sám není nuda. Nejen jako introvert si to můžete užít naplno

Odhodlat se ke cvičení může být složité, když u sebe nemáte parťáka, který by vás motivoval. A to hlavně na začátku, když s tréninky začínáte. Partner, který vás podpoří a půjde do toho s vámi, je obrovskou oporou. Někoho ale může přítomnost dalšího člověka u jeho tréninku rozrušovat a komplikovat mu samotné cvičení. Zkuste si jednou za čas nasadit sluchátka a cvičit úplně sami. Zjistíte, že to má několik velkých benefitů - a to i když zrovna nejste introvert.
media

Pravidelné cvičení má obrovský benefit: lepší mentální odolnost

Cvičení má mnoho různých fyzických účinků. Mezi ně patří třeba zlepšení kondice, růst svalů, pevnější zdraví a další. Pohyb však může sloužit také jako mentální podpora. Pravidelná rutina vám může kromě odolnějšího a pevnějšího těla pomoci také s myslí, budete tak více motivovaní a spokojenější.