Psychika

media

Běhání kombinujte s jógou, snížíte riziko zranění a běh si lépe užijete

Není nic lepšího než pocit, když si dobře zaběháte na čerstvém vzduchu a pak si dopřejete pořádnou očistnou regenerační sprchu. Ale pokud chcete tuto svou rutinu pozvednout na další úroveň, vyzkoušejte tzv. běžeckou jógu, tedy kombinaci běhu, jímž si dáte do těla a jógy, která naopak pomůže protáhnout svaly, ale i uklidnit mysl. Když se budete soustředit na protahování, posilování a hluboké dýchání, můžete dokonce zlepšit vaše běžecké výkony. Taková kombinace vám také může pomoci jako prevence bolestí a zlepšit vaše duševní zdraví.
media

Hubnutí rozhodně nemusí být stresující, občas prostě zhřešte

Snaha udržet si svou váhu je chválihodná. Snaha trvale a zdravě zhubnout je úctyhodná. A pevná vůle, která vám to umožní, je záviděníhodná. Zkrátka není snadné vždy a za všech okolností se udržet, nepodlehnout pokušení a jíst stále stejně střídmě, zdravě a pravidelně. Jenže i když jste v tomhle všem úspěšní, vaše psychika přesto může trpět.
media

Letos nezanevřete na koledy, hudba umí léčit

Hodně z nás už někdy zaslechla slůvko muzikoterapie. Jen menšina ji vyzkoušela v reálu, ale de facto skoro každý se někdy hudbou léčí. A to skoro doslova. Když je nám smutno, pustíme si veselé písničky. Když máme melancholickou náladu, pustíme si tomu odpovídající hudbu. Když se nám po někom stýská nebo jsme zamilovaní, posloucháme zase písně o lásce. A naše psychika na to rozhodně reaguje.
media

Zaháníte na Vánoce stres nakupováním? Zkuste to jinak

Vánoce se kvapem blíží, i když je letos vše tak trochu jinak, v nákupních centrech to i letos vypadá skoro jako v očistci. Dlouhé fronty na košíky, spousta lidí nedočkavě přešlapujících před vchodem a pak se dravě prodírajících mezi regály a lovících poslední zlevněné zboží. A ono je celkem jedno, jestli tato situace nastala kvůli pandemii nebo jde o klasické předvánoční nákupní šílenství. Je to skoro stejné a vždy to má velký vliv nejen na naše fyzické zdraví, ale hlavně na naši psychiku.
media

Páteř si ničíte sezením i špatným polštářem. Chraňte si ji

V dnešní době má stále více lidé problémy s páteří. A netýká se to jen starších, první bolesti se objevují i u mladších osob. Může za to hlavně životní styl, dlouhé sezení u počítače, ale i držení těla. Správné držení těla by přitom mělo být samozřejmostí v průběhu celého dne - od sezení u počítače, přes chůzi venku až po sport. A právě to je jedním ze způsobů, jak se problémům s páteří i bolestí zad můžeme snadno vyvarovat.
media

Zůstat aktivní i doma? Vsaďte na domácí výzvu

Doba koronavirová může být pro hodně lidí těžká. Zvlášť pokud patříte k těm aktivnějším jedincům, kteří často vyrážejí do společnosti, do kina, divadla, posilovny nebo na skleničku s přáteli, může to pro vás být ještě mnohem více depresivnější, než pro ostatní. Téměř všechno je zavřené, proto nás to teď obvykle táhne k televizi, kde strávíme zbytek volného dne v teplácích. Ale to je chyba, aktivní můžeme být i doma.
media

Fotky na sociálních sítích při hubnutí: pozor na anorexii

Kdo vlastní účet na sociálních sítích, toho jistě nemohl minout aspoň jeden profil nějakého člověka, který si libuje ve focení jídla. Většinou to vypadá neskutečně chutně a lákavě, navíc jsou fotky velmi často upravené, takže se člověku pak doslova sbíhají sliny. Ale možná je to jen naprostý klam. Spousta lidí (zejména mladých dívek) sociální sítě používá jako klam ve své snaze zhubnout – a ta snaha je často tak urputná, že se dostanou až na hranu anorexie.