Jumping fitness - cvičte netradičně na trampolíně a šetřete své klouby

Jestliže nejste typ člověka, který žije posilováním a užívá si pocení při výdeji posledních zbytků energie ve fitku, pak by pro vás jumping fitness mohlo být dobrou volbou. Je to totiž poměrně netradiční forma fitness, která také nabízí díky netradičnímu pohybu zlepšení kondice i shození přebytečných kil. Přitom je šetrnější ke kloubům než spousta jiných cvičení.

Historie jumping fitness

Jumping fitness není vesměs nic nového, poprvé se objevil již kolem roku 2000. Od té doby ale prošel značným vývojem, který souvisí jak s popularitou trampolín a jejich technologickým vývojem, tak s postupným rozšiřováním fitness samotného.

Jedná se o aerobní cvičení, které je velmi šetrné pro pohybový aparát. Díky tomu je vhodné i pro starší ročníky. Při skákání na pružné trampolíně jsou dopady jemnější a dochází jen k minimální zátěži kloubů. Namáhavé je toto cvičení zejména kvůli tomu, že se celou dobu snažíte udržet rovnováhu, a to je během poskakování celkem fuška. 

Jak probíhá cvičení

Hudba je pro jumping fitness základem, provází vás po celou dobu cvičení. Udává totiž tempo, povzbudí vás a motivuje. Rytmické cvičení s hudbou je tak mnohem příjemnější.

Jumping fitness můžeme označit jako dynamický sport, na trampolíně poskakujete do rytmu hudby a k tomu se přidržujete speciálních řídítek. Hlavní podstatou je střídání pomalých a svižných částí, dále také různé cviky na rovnováhu a strečink. Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že se jedná o bezhlavé poskakování, jumping fitness je promyšlené cvičení. Jeho výsledky závisí na tom, jestli je správně sestavený celý trénink. Rozhodně se vám proto vyplatí navštívit místo, kde vás tímto cvičením provede trenér, než abyste jen nastudovali pár videí na internetu.

Pohyb šetrnější ke kloubům

Pokud vás trápí problémy s pohybovým aparátem a nemůžete kvůli tomu posilovat nebo když jste nenašli pro vás vhodný trénink, pak by jumping fitness mohl být řešením. Díky doskoku na pružný materiál jsou klouby ušetřeny tvrdých otřesů a nárazů. Tohoto cvičení mohou využít i lidé s nadváhou, u kterých jsou klouby dlouhodobě přetěžovány. Jumping dokonce bývá doporučován i ortopedy - rozumné skákání na trampolíně totiž dokáže pozitivně ovlivnit celou kostru od kloubů až po páteř.   

Pro jumping fitness jsou určené speciální trampolíny, které si však lze bez problémů pořídit i domů. Je tak zcela na vás, zda se raději cvičíte pod dohledem a s lidmi kolem vás, či zda vám raději vyhovuje soukromí.