Indoboard - základ pro snowboard i surf, který posílí i střed vašeho těla

V posledních letech se objevují stále nové pomůcky na cvičení. Některé z nich jsou sice krok vedle - jako třeba hrazda do dveří - jiné pak pomáhají i na relativně malém prostoru zlepšit sílu, pružnost nebo rovnováhu. Indoboard je právě tím náčiním, které i s nenáročnou aktivitou dokáže pořádně potrápit vaše svaly. Jste nuceni naučit se udržovat stabilitu a díky tomu dosáhnete také zpevnění těla i jeho lepšího držení.

Co je indoboard

Indoboard je sportovní pomůckou, kterou jste už pravděpodobně viděli v posilovně. Jedná se v podstatě o speciální prkno, které je postaveno na válci. Vy si na něj stoupnete oběma nohama a snažíte se udržet rovnováhu. Díky tomu se naučíte, jak udržet stabilitu a správné držení těla. Výhodou indoboardu je, že za něj nemusíte utrácet žádné velké peníze. Svůj vlastní indoboard si zvládnete sestavit i z obyčejné desky. 

K čemu je indoboard dobrý

Indoboard může sloužit jako pomůcka, kterou využijete pro zábavu. Naplno ho ale využijete jako skvělé sportovní náčiní, které vám pomůže posílit svaly tělesného jádra. Díky silnějšímu středu těla si také ulevíte od bolesti zad a krku a zlepšíte svou celkovou kondici.

Cvičení na indoboardu je také vhodným základem pro budoucí náročnější aktivitu například jízdu na snowboardu, skateboardu, surfování a podobně. Díky tomu, že se naučíte udržet rovnováhu na vratké podložce, vám další sporty půjdou snáze.

Jak s indoboardem začít

Výhodou této pomůcky je, že se nejedná o drahé náčiní a k tréninku vám stačí opravdu minimum místa. Nemusíte navštěvovat posilovnu ani nikam chodit, zacvičit si můžete v podstatě kdekoliv a kdykoliv. Cvičení s vlastní váhou je navíc základem pro všechny další cviky.

Zpočátku je vhodné příslušné cviky vyzkoušet pouze na samotné desce, abyste si je osvojili, teprve v pozdější době můžete přidat ztěžující prostředky jako je nafukovací polštář a později i samotný válec. Díky tomu se budete na rovnováhu soustředit mnohem lépe a zapojíte tak velké množství svalů. 

Jakmile se naučíte udržet balanc, jako začáteční cviky vyberte ty na nohy a na spodní část těla - třeba dřepy. Později pak neváhejte přidat cviky na ostatní části těla - na internetu lze najít mnoho výukových i inspiračních videí.