Sport

media

Základy domácí posilovny: bez těchto pomůcek se neobejdete

Cvičení v posilovně má spoustu výhod, můžete si vybrat z mnoha strojů, pomocí nich libovolně procvičit svalové partie a můžete využít rad a dohledu profesionálního trenéra. Do posilovny ale musíte dojíždět (pokud ji nemáte přímo v přízemí vašeho domu), což sebere dost času. Množství lidí namačkaných v jednom prostoru také nemusí být pro každého úplně komfortní. Část lidí se proto rozhodne časem si postavit domácí posilovnu. Co by v ní nemělo chybět?
media

Cvičit sám není nuda. Nejen jako introvert si to můžete užít naplno

Odhodlat se ke cvičení může být složité, když u sebe nemáte parťáka, který by vás motivoval. A to hlavně na začátku, když s tréninky začínáte. Partner, který vás podpoří a půjde do toho s vámi, je obrovskou oporou. Někoho ale může přítomnost dalšího člověka u jeho tréninku rozrušovat a komplikovat mu samotné cvičení. Zkuste si jednou za čas nasadit sluchátka a cvičit úplně sami. Zjistíte, že to má několik velkých benefitů - a to i když zrovna nejste introvert.
media

Pravidelné cvičení má obrovský benefit: lepší mentální odolnost

Cvičení má mnoho různých fyzických účinků. Mezi ně patří třeba zlepšení kondice, růst svalů, pevnější zdraví a další. Pohyb však může sloužit také jako mentální podpora. Pravidelná rutina vám může kromě odolnějšího a pevnějšího těla pomoci také s myslí, budete tak více motivovaní a spokojenější.
media

Na děti se sportem raději opatrně. I nadbytek pohybu jim škodí

Děti jsou oproti dospělým velmi aktivní. Od brzkého rána mají plno energie, často jdou spát až pozdě večer a to zejména z donucení od rodičů, protože se jim zkrátka do postele ještě nechce. Řada rodičů proto hledá cesty, jak děti efektivně unavit a ještě jim tím prospět. Volí proto různé druhy kroužků, sportů a pohybových aktivit. Ty jsou tím nejlepším, co dětem můžete v dnešní době počítačů, mobilů a fast foodů dopřát. Ale pozor, ať to se svými nároky nepřeženete.
media

Zpevnit tělo i zhubnout, a to i na malém prostoru, pomůže flowin

Tento typ tréninku je poměrně specifický. Budete potřebovat jen pár nevšedních pomůcek, i tak se ale jedná o cvičení s vlastní váhou. Flowin se zaměřuje na funkčnost, tedy správné provedení těch pohybů, které jsou tělu vlastní a přitom je k nim potřeba více svalových skupin najednou. I proto při flowin budete plně zapojovat hluboké stabilizační svalstvo. Je důležité umět zpevnit tělesné jádro i správně dýchat.
media

Rouška při sportu: zásadní je materiál

V poslední době je velkou otázkou, zda nosit při sportu roušku nebo jinou ochranu úst a nosu. Většina sportovců se kloní k možnosti, aby bylo přípustné sportovat i bez ní, oproti tomu nošení roušky pomáhá nešířit nemoci. U této diskuze lze najít samozřejmě pozitiva i negativa. K čemu ale rouška určitě slouží a jak může při sportu být nápomocná?
media

Cvičení s vlastní váhou komplexněji - animal flow

Jestliže máte rádi pohyb a chcete se udržet v kondici, zkoušíte obvykle mnoho různých cvičení. Ta tradiční cvičení se totiž při opakování stanou dříve nebo později stereotypními a nedělají vám takovou radost jako na začátku. Většina klasických posilovacích i kardio směrů totiž využívá omezené množství pohybů a cviků. Animal flow ale vychází z pohybu přirozenému zvířatům a procvičíte díky němu tělo úplně novým způsobem.
media

Když jsou zavřené posilovny: improvizujte a užívejte si jiné druhy cvičení

V předchozích letech jsme si jednoduše zvykli, že intenzivně si zacvičit s pomocí různých činek, trenažérů a strojů můžeme, kdykoliv se nám zachce. Teď určitě mnoha lidem pravidelné intenzivní tréninky schází, zavření posiloven a fitcenter může být demotivující. To, že si nemůžete jít zacvičit do specializovaných prostor, vám ale na druhou stranu pomůže zlepšit si kondici jinak - pomocí jiného druhu pohybu v přírodě i doma.