Spánek

media

Pokud jste vyčerpaní a unavení, pomůže i chytrá domácnost

Když se podíváme na malé děti, můžeme jim jen tiše závidět. Jsou na nohou ještě před svítáním, ze všeho se radují, jsou neustále v pohybu a nic je netrápí. Nechybí jim energie ani chuť do života, do všeho se pouštějí s nadšením a vervou a večer s prvním zívnutím uléhají do postýlek, aby „dobily baterky“ na další den. Ale to nemusí být jen naše ztracená minulost, i vy můžete mít tolik energie a chuti do života jako vaši potomci – stačí jen vědět, jak na to.
media

Přibíráte, i když se pravidelně hýbete? Možná za to může televize v ložnici

Mnoho lidí přibírá na váze a je naprosto jasné, z jakého je to důvodu – nezdravá strava, přejídání se a k tomu minimum pohybu. Jenže jsou lidé, kteří se hýbou, snaží se žít i jíst relativně zdravě a přesto se jim nedaří shodit nadbytečná kila, případně je ještě získávají. Už zkusili všechno, a přesto se jim hubnutí nedaří. Chyba u nich - možná překvapivě - může být v jejich nezdravých životních návycích.
media

Váš mozek může zpomalovat, ovlivníte ho správnou stravou

Všichni víme, že náš mozek ve vyšším věku už nefunguje tak dobře jako v mládí. Ne nadarmo se přece říká, že „co se v mládí naučí, ve stáří jako když najdeš“. Jenže našemu mozku, vnímání a myšlení můžeme škodit i my sami, a to třeba i jen takovou prkotinou jako je nevhodná strava. Stačí začít jíst zdravěji a hned se zlepší i myšlení. Nevěříte?
media

Chytré hodinky umí skvěle radit, ale nenechte se jimi ovládat

S moderními technologiemi se naskýtá mnoho možností, jak si zjednodušit svůj život a zefektivnit den. Nejen chytré telefony, ale i chytré hodinky a fitness náramky jsou nyní ve velké oblibě a řada lidí si od nich nechává radit v mnoha oblastech života, včetně cvičení, spaní a dalších aktivit. Jsou v tomto ohledu výbornými pomocníky – ale mají i svá rizika a není vhodné spoléhat na ně stoprocentně.
media

Ani hladoví, ani přecpaní. Do postele choďte najezení tak akorát

Správně si načasovat večeři a ještě navíc večeřet zdravě, to je poměrně oříšek. Mnoho lidí večeří příliš brzo a pak chodí spát hladoví. Jiní si zase dají večeři příliš pozdě, jdou spát s plným žaludkem a moc se kvůli tomu nevyspí. Kdy je ideální čas a co když vás před spaním začne ještě honit mlsná?
media

Spánek rozhodně nezanedbávejte, předejdete tak zdravotním problémům

Spánek je tou nejdůležitější činností, které bychom se měli pečlivě věnovat. Jenže naše životy jsou často tak uspěchané, plné úkolů a stresující, že nespíme tak dlouho, jak bychom správně měli – chodíme do postele pozdě a vstáváme do práce brzy. Není pak divu, že jsme unavení, nemůžeme se ráno soustředit a cítíme se totálně bez energie. Jenže to není to nejhorší, co nám nedostatek spánku může způsobit.
media

Spí se vám špatně? Udělejte s tím něco hned dnes

Převalovali jste se celou noc? A i když jste šli do postele brzy, jste přes den unavení? Někdy ani osm hodin v posteli nestačí k tomu si pořádně odpočinout, když nemáme kvalitní a klidný spánek. Co se tedy dá udělat pro to, aby ten dnešní spánek byl konečně dobrý a zvládli jste při něm nabrat energii?
media

Že dostatek spánku léčí, víme. Co všechno nám ale hrozí při jeho nedostatku?

Každý z nás tuší, co následuje po noci plné převalování se z boku na bok, učení na zkoušku nebo dokončování důležité práce. Celý den jsme unavení, máme pytle pod očima a navrch ještě hodně špatnou náladu. Nemůžeme pořádně přemýšlet a každé rozhodování je náročné. Když se tak stane jednou za čas, tělo se zvládne zregenerovat dospáním během následujících nocí. Spánková deprivace, tedy dlouhodobý nedostatek spánku, však může mít mnohem vážnější dopady než to, že jsme další den "grogy".