Spánek

media

Cvičte hned ráno, bude se vám pak lépe spát

Většině z nás připadá, že nejlepší čas na cvičení je odpoledne. Po práci, kdy si z hlavy vyženete všechny starosti, zrelaxujete se a ještě uděláte něco pro své zdraví. Mnoho lidí na to ovšem nemá čas, a tak se ke cvičení dostávají až večer. Ale ani jeden z těchto časů není ideální – podle vědců je úplně nejlepší zacvičit si ráno, hned po probuzení.
media

Po obědě si dopřávejte šlofíka, prospěje vašemu zdraví

Známe to všichni. Po obědě na nás občas dolehne únava a máme pocit, že si na chvíli musíme zdřímnout. Vězte, že pokud si opravdu dopřejete krátký spánek, uděláte pro své zdraví mnohem lépe než kdybyste se vrhli na další práci. Zbavíte se totiž únavy, tělo si odpočine a vaše produktivita se tak pro zbytek dne zvýší.
media

V chladnější místnosti se lépe vyspíte

Spánek je jedním z nejzákladnějších a zároveň nejdůležitějších procesů našeho těla. V našem životě je však velmi často odsouván až na další kolej. A ať je to z jakéhokoliv důvodu, právě toto je velmi špatným zlozvykem. Obzvlášť po fyzické nebo psychické zátěži byste svému tělu měli dopřát kvalitní odpočinek. Snadno tak zregeneruje a bude pak fungovat, jak má.
media

Přibíráte, i když se pravidelně hýbete? Možná za to může televize v ložnici

Mnoho lidí přibírá na váze a je naprosto jasné, z jakého je to důvodu – nezdravá strava, přejídání se a k tomu minimum pohybu. Jenže jsou lidé, kteří se hýbou, snaží se žít i jíst relativně zdravě a přesto se jim nedaří shodit nadbytečná kila, případně je ještě získávají. Už zkusili všechno, a přesto se jim hubnutí nedaří. Chyba u nich - možná překvapivě - může být v jejich nezdravých životních návycích.
media

Váš mozek může zpomalovat, ovlivníte ho správnou stravou

Všichni víme, že náš mozek ve vyšším věku už nefunguje tak dobře jako v mládí. Ne nadarmo se přece říká, že „co se v mládí naučí, ve stáří jako když najdeš“. Jenže našemu mozku, vnímání a myšlení můžeme škodit i my sami, a to třeba i jen takovou prkotinou jako je nevhodná strava. Stačí začít jíst zdravěji a hned se zlepší i myšlení. Nevěříte?
media

Chytré hodinky umí skvěle radit, ale nenechte se jimi ovládat

S moderními technologiemi se naskýtá mnoho možností, jak si zjednodušit svůj život a zefektivnit den. Nejen chytré telefony, ale i chytré hodinky a fitness náramky jsou nyní ve velké oblibě a řada lidí si od nich nechává radit v mnoha oblastech života, včetně cvičení, spaní a dalších aktivit. Jsou v tomto ohledu výbornými pomocníky – ale mají i svá rizika a není vhodné spoléhat na ně stoprocentně.
media

Nemůžete si zvyknout na změnu času? Hlídejte si spánek

Začalo přesně to podzimní období, které těší jen málokoho z nás. Nejen, že se dny krátí, počasí je čím dál pošmournější a je tu čas různých viróz a chřipek – ale k tomu všemu se opět změnil čas z letního na zimní. To leckdo špatně nese a mnoho lidí si na tyhle změny těžce zvyká. Proto je důležité co nejrychleji se na ně adaptovat a hlavně si hlídat svůj spánkový režim.