Nepodceňujte kouzlo jógy

Jóga není jen zábava pro ženy, jak by se mohlo zdát – svoje zalíbení v tomto "sportu" našla i spousta můžu, a to hlavně díky jejímu podílu na stavbě svalů a následném atletickém vzezření. Nebojte se proto vyzkoušet tuhle "ženskou záležitost" a propadněte kouzlu jógy, které vás zcela pohltí.

 

Co si připravit na první lekci jógy?

 

  • Podložku - samozřejmě existují podložky vyvinutý přímo pro cvičení jógy, nicméně, na první hodinu vám bude bohatě stačit i obyčejná karimatka.
  • Správné oblečení - připravte si kraťasy a tričko, které vám nebudou zavazet při pohybu, ale zároveň vám jej nebudou znemožňovat. Vsaďte nejlépe na elastické sportovní oblečení.

 

 

Jóga a dýchání

 

Jak je známo, jóga je vysoce zklidňující aktivita, a to právě díky zpomalování dýchání. Jednoduše vás naučí, jak rozšířit kapacitu plic díky dlouhým a pomalým nádechem ve chvíli, kdy je vaše tělo vyžaduje nejvíce. Výhodou je, že se tak tělo samo okysličuje, což je přínosné pro srdeční aktivitu a zároveň i pro budování svalů.

 

Jóga a její dopad na zdraví

 

Jak je známo, po každém tréninku je třeba si dostatečně odpočinout a zregenerovat se. Mnozí atleti často tento „oddych“ podceňují – jóga je vlastně takové 2v1 – trénink i oddych dohromady. Dokáže totiž regenerovat svaly, snižuje krevní tlak i stres. Zároveň se dají díky józe zmírnit chronické bolesti zad a krční páteře. I když to všechno zní tak snadně a relaxačně, nepředstavujte si jenom odpočinek. Cvičení jógy je sice pomalé, ale hodně intenzivní!

 

Nejenom posílení svalů – nutné je i posílení stability!

 

Cvičení jógy zahrnuje spoustu pohybů, které se zaměřují na zlepšení stability a celkové vyváženosti. Tak si jednoduše posílíte svaly, a dokonce i oblast kloubů. Nejdůležitější součástí těchto cviků je vytrvalost. Prostě stabilně držet pozici dostatečně dlouho a trénovat tak celé svoje tělo.

 

Tak směle do toho – ať už jste žena či muž – jóga nabízí své kouzlo úplně každému!