Ty nejlepší články rovnou do mailu

Buďte fit i v práci

Všichni, co pracujeme v kanceláři, máme podobný denní režim. Ráno se co nejrychleji dostaneme do práce, pak se sedneme k počítači a s menšími pauzami (na kafe, oběd, záchod) pak ťukáme do počítače celý den. Pohybu tedy nemáme moc. Škoda, i při takovém pracovním režimu se dá pár věcí změnit k lepšímu a můžeme být fit.

Vstávejte za sportem

I v pracovní dny můžete ranní vstávání pojmout zdravě. Nejobtížnější je začít. Pro mnoho lidí je ranní vstávání stresující záležitost - procitnout z krásného snění a hned se soustředit na práci není právě příjemný zážitek. Přitom právě toto je jedna z věcí, kterou můžeme ráno snadno ovlivnit. Stačí si přivstat o 40 minut dříve a místo dělání "zívající zombie" u snídaně si dát ráno džus, obléct sportovní oblečení a vyrazit na krátký půlhodinový ranní běh nebo procházku rychlou chůzí.

Sice vstanete o něco dřív a musíte se "vykopat" k pohybu. Když to ale uděláte, odměnou vám bude lepší nálada a příval energie. Během ranní půlhodiny běhu nebo rychlé chůze totiž krásně zahřejete svaly v celém těle a následně vám bude lépe chutnat snídaně. Do práce vyrazíte také skutečně probraní.

Noste krokoměr

Samotný krokoměr vám nebude nijak nadávat nebo určovat, co máte dělat. Je ale vynikajícím ukazatelem toho, co jste za celý den stihli nachodit - a tedy i, kolik energie jste spálili. Dnes už ho můžete nosit pohodlně v podobě sportovního náramku po celý den. Pryč tak jsou výmluvy na to, že "byste ho někde zapomněli".

Mimochodem, přečtěte si také, kolik kroků je rozumné nachodit denně.

Nebuďte pohodlní

Tisíckrát opakované (a tisíckrát opomíjené) pravidlo je pro naše zdraví poměrně zásadní. Nebýt pohodlný a dopřát tělu pohyb je opravdu základem. A právě drobné změny během pracovního dne jsou způsobem, jak pohodlný nebýt. Určitě jste o nich už slyšeli: místo používání výtahu zvolte schody, když pracujete do 3 km od bydliště, choďte pěšky nebo alespoň vystupte o stanici dříve a projděte se.

V kanceláři samotné pak nastavte budíka na každou hodinu a dávejte si pětiminutovou pauzu. Během ní si zajděte na krátkou procházku a rozhýbejte tak tělo, které je jinak celý den ztuhlé v sedící poloze. Po hodině je takový pohyb ideální a navíc si během něj i vyvětráte hlavu.

Máte pracovní schůzky? Choďte!

Venku je krásné počasí a vy máte důležitou schůzku? Neseďte v zasedačce, vezměte partnera na procházku. Ve světě jsou schůzky "za pochodu" venku oblíbené. Na obě strany působí takový "meeting" lidštěji a příjemněji a je více pravděpodobné, že v klidu a s lepší náladou proberete vše, co potřebujete. Popadněte tablet a prezentaci můžete ukázat přímo na něm, a to i venku. V Čechách takový typ schůzek dělá zatím málokdo, v očích druhé strany tak budete rozhodně originální.

Tyto články vás také zajímají:

 

Co vy na to?