Nezavrhujte lenošení, prospívá vám víc než myslíte

 

Na muže jsou kladeny vysoké nároky v oblasti jejich zaměstnání, na ženy je zároveň vyvíjen tlak i v oblasti jejich dokonale uklizené domácnosti, bezchybného vzhledu a skvělé péče o potomky. Jenže z toho by se člověk brzy také mohl zbláznit. Mnozí z nás proto trpí syndromem vyhoření, máme deprese a vyčítáme si, co všechno jsme nezvládli. Ale proč? Hoďte to alespoň na chvíli za hlavu, odpočiňte si a lenošte. Dokážeme vám, že je to pro vás prospěšnější než se uběhat a ustarat.

 

Neuklizeno, ale v pohodě

Z lesklých magazínů i televize na nás neustále útočí obrázky dokonle uklizených domovů bez jediné skvrnky. Jenže to je často sisyfovská práce. Zapomeňte na to, uvařte si kávu, vezměte si časopis nebo knihu, pusťte film, hoďte si nohy nahoru. Špinavé nádobí neuteče, děti i partner se o sebe postarají i bez vaší neustálé péče a dozoru. Relaxujte, vypněte a uvědomte si, že svět se kvůli chvilce vašeho lenošení nezhroutí. Naopak. Uklidníte se, přijdete na jiné myšlenky. A možná i na nějaké závratné. Je totiž prokázané, že ty nejlepší vynálezy a nápady se zrodily v hlavách lidí, kteří v tu chvíli těžce nedřeli, ale naopak lenošili. Jejich mozek odpočíval a mohl se tak zaobírat tím, na co jindy nebyl čas. Stejně jako se v něm tříbila fantazie – nebo myslíte, že slavná umělecká díla se v hlavách jejich tvůrců rodila při kolotoči denních úkolů a dřiny? Buďte aspoň jednou denně jako oni, dořpejte si svou chvíli pro fantazii, přemýšlení, meditaci. A buďte v pohodě a šťastní.

 

​​​​​​​Dělte práci

Lenost je dobrá i v jiném ohledu. Myslíte si, že svou práci nejlépe zvládáte jen vy sami a ostatní nejsou tak dokonalí, takže byste po nich vše museli jen předělávat? Tak si to hned myslet přestaňte a naučte se přerozdělovat své úkoly i mezi ostatní. V domácnosti přece mohou pomáhat všichni. A ti nejlepší manažeři vám řeknou, že jejich úspěch tkví v tom, že vhodně přerozdělují práci mezi své podřízené. I když jste v práci, dopřejte si čas na odpočinek a zábavu, berte věci s nadhledem, udělejte si čas na poklábosení s kolegy. Když si dáte pauzu a uznáte, že nemusíte všechno zvládnout sami, perfektně a hned, bude se vám hned lépe dýchat. A budete pak příjemnější i k ostatním lidem.