Odpočinek

media

Čím to, že se vám nedaří hubnout? Důvodů může být více

Dodržujete dietu, na poličce máte výběr těch "nej" doplňků výživy a už půl roku jste nevynechali jedinou příležitost pro cvičení. Po přečtení článků v časopisech jste nabyli dojmu, že díky jejich radám bude vaše vysněná postava hotová už za měsíc a přesto se ani po měsíci nic moc zásadního nezměnilo. Čím to může být?
media

Vyrážíte na wellness pobyt? Pozor na tyto chyby

Máte v plánu se vypravit na wellness pobyt? Skvělý nápad, díky tomu si můžete odpočinout od každodenního stereotypu a nabrat nové síly. Dejte si jen pozor na nejčastější chyby, které lidé při wellness pobytech běžně dělají a pak se domů vrací rozčarovaní, že si zas tak úplně dosyta neodpočali.
media

Zpevněte své tělesné jádro, naučte se dýchat "do břicha"

Honba za zdravým životním stylem dnes nutí lidi dělat různé věci. Posilovat bez rozcvičení, běhat bez rozehřátí nebo třeba cvičit bez zpevnění tělesného jádra. U cvičení je pro mnoho lidí snazší provádět cviky po svém, ačkoliv pro zdraví to často je špatná volba. Přitom jako základ se stačí naučit správně dýchat a pomocí dýchání pak zpevnit jádro těla - tedy tu část, která je základní oporou pro pohyb.
media

Že dostatek spánku léčí, víme. Co všechno nám ale hrozí při jeho nedostatku?

Každý z nás tuší, co následuje po noci plné převalování se z boku na bok, učení na zkoušku nebo dokončování důležité práce. Celý den jsme unavení, máme pytle pod očima a navrch ještě hodně špatnou náladu. Nemůžeme pořádně přemýšlet a každé rozhodování je náročné. Když se tak stane jednou za čas, tělo se zvládne zregenerovat dospáním během následujících nocí. Spánková deprivace, tedy dlouhodobý nedostatek spánku, však může mít mnohem vážnější dopady než to, že jsme další den "grogy".
media

Vypněte elektroniku i mozek a lenošte, prospěje vám to

Neustále ze všech stran slýcháme, jak máme být aktivní, pořád se hýbat, zkrátka něco dělat. Jenže když máme pohybu za celý den až moc, večer jsme unavení a sotva se doplazíme do postele, kde padneme vyčerpáním. Takže léto a dovolené jsou ideálním časem pro lenošení. To byste si ale měli dopřávat průběžně, nejen v létě.
media

Na váze přibíráme kvůli nedostatku spánku, přesto si na něj necháváme málo času

Spánek je neodmyslitelnou součástí našeho života. Během něj náš organismus odpočívá, regeneruje a přípravuje se, aby zvládl zátěž během následujícího dne. A pokud mu nedopřejeme dostatečně dlouhý spánek, řekne si organismus o dodání náhradní energie - přesně té, která mu kvůli nedostatku spánku chybí a kterou potřebuje pro své fungování. Délka spánku tak přímo souvisí i s naší váhou.
media

Proč se vám po jídle chce tak moc spát?

Každý z nás alespoň jednou zažil pořádnou únavu po jídle. Takovou tu, kdy se vám chce spát víc než cokoliv jiného, nedokážete se soustředit a zmáhá vás i jen sebemenší pohyb. Ti šťastnější si po vydatném obědě mohou na chvíli zdřímnout a s únavou se tak vypořádat odpočinkem, my ostatní bychom měli vědět, co za tuto únavu vlastně může a jak se jí dá předejít.