Otékající nohy už budou minulostí

Kdo trpí na otoky nohou, pro toho bývá léto už předem velkou noční můrou. Je to totiž období, kdy se otoky objevují nejčastěji – hodně sedíme, málo odpočíváme a velká vedra nohám také zrova nepřidají. Přesto existuje několik účinných řešení, jak s otoky jednou provždy zatočit.

 

Tento problém se týká hlavně žen, ale často jím trpí i muži. Většinou nejde o potíže, které jsou životu nebezpečné, ale jsou o to otravnější. Oteklé nohy bolí, člověk se cítí nepohodlně a také má pocit, že jeho nohy nejsou hezké a tak se je stydí ukazovat. Komu ovšem nohy otékají pravidelně nebo je má oteklé neustále, ten by to měl řešit. Protože řešení tu samozřejmě je a je jich hned několik, ale většinou nejsou jednorázová, nýbrž jde o změny dlouhodobé a trvalé.

 

Pohyb a masáže

Nohy otékají zejména lidem, kteří mají sedavé zaměstnání nebo naopak v práci dlouho bez pohybu stojí. Kvůli tomu, že se nohy nepohybují, v nich špatně pracují žíly a neodvádějí krev tak, jak by měly. Pokud je tento stav dlouhodobý, nohy natečou, protože krev se v nich shromažďuje a nezvládá tak dobře proudit zpět k srdci. A jak sami tušíte, je to nejen nepříjemné, ale jde i o zdravotní riziko. Vhodné řešení přitom máte na dosah – pravidelně vstaňte a projděte se, protahujte si nohy pod stolem, pohybujte jimi, měňte pozice, přešlapujte. Krátka pomožte jim fungovat tak, jak mají.

Pokud pohyb nepomáhá a nohy vám stále otékají, můžete si zajít na lymfatickou masáž. Pomáhá také masírování tlakových bodů. Když si pak jdete večer lehnout, dbejte na to, aby nohy byly ve zvýšené pozici – vypodložte si je polštářem či dekou, a to tak, aby byly asi o patnáct centimetrů výš.

 

Pozor na zavodňování

Pokud se v nohou hromadí jen krev, je to ještě dobré. Horší je, pokud se tělo zavodňuje a nohy natékají kvůli tomu. To už totiž není normální a značí to většinou závažnější zdravotní problém – například jde o důsledek špatně fungujících ledvin či jater. To nevyřešíte cvičením, ale jen návštěvou lékaře. Ten vám kromě jiného jistě doporučí nošení pohodlných bot, v případě souvisejících problémů s žilami i nošení kompresních punčoch a k tomu také změnu jídelníčku a dostatek pohybu, ale zároveň i odpočinku s nohama v klidu.