Bojíte se obezity u dětí? Víme, jak jí zabránit

Jsme to, co jíme – zní to sice jako otřepané klišé, ale ledacos pravdy na tom je. A neplatí to jen o nás dospělých, ale i o našich dětech. Možná i proto kolem sebe vidíme čím dál více obézních dětí, které se stravují tak, že se nám z toho až ježí vlasy na hlavě. Jak obezitě u dětí zabránit a neokrádat je přitom o jejich oblíbené laskominy?

 

Ve školách platí pamlsková vyhláška, řada rodičů se dětem snaží dávat místo sladkostí ovoce, o fast foodech jim vykládají horory – jenže děti v nestřežených chvílích stejně touží právě po tom přecpávat se hamburgery, hranolky, bonbony a zapíjet to colou. Pak se není čemu divit, že každým rokem přibývá dětí s nadváhou či dokonce obezitou, přičemž výraznější je tenhle trend u chlapců než u dívek. Odpovědnost přitom leží na jejich rodičích a jen oni jsou také schopni stravování svých potomků efektivně a jednou provždy změnit.

 

Nevynechávejte svačiny

Často se dočítáme, že bychom měli jíst pětkrát denně. To platí i o našich potomcích. Pro ty je to ovšem problematické, zvlášť pokud nevidí nás, že to děláme také. Nestíháte ráno snídani? Vaše dítě nejspíš bude mít tendenci vynechávat ji také a radši bude do poslední minuty zalezlé v posteli, aby pak ve spěchu odešlo do školy. Zkuste proto vstát dřív a nasnídat se společně, vyváženě a zdravě.

Totéž platí i o odpolední svačině. Tu dopolední si děti většinou ve škole či školce dávají, stejně tak tam mají oběd – obojí bývá víceméně zdravé. Jenže jakmile přijdou domů, svačina je jim ukradená a radši odpoledne shánějí nějaké sladkosti. Naučte je proto, jak je odpolední svačina důležitá a že jim dodá spoustu energie až do večera. Pokud ji nemají, přecpávají se u večeře, případně ještě i po ní. Není pak divu, že jejich váha nepřiměřeně roste. Přitom i jen pouhých pár kousků ovoce tomu všemu dokáže zabránit.