Cvičíte? A jste si jistá, že před i po cvičení jíte to správné jídlo?

Jste připravena se zpotit? Jistě, směle do toho! Věděla jste ale, že jídlo, jež konzumujete před i po cvičení je základem toho, jak bude celá vaše snaha efektivní? Proto se ještě před návštěvou fitka na chvilku zastavte, a nechte se inspirovat správnými radami, jak správně jíst.

 

Před návštěvou fitka

 

Toast s ovocem

Vašimi nejlepšími kamarády před odchodem do fitka by se měly stát jednoznačně sacharidy! Ty vám poskytne například celozrnný toast s banánem, jež navíc přináší výhodu jednoduchého trávení.  Komplexní sacharidy vám dopřejí "motor" do dalšího cvičení. Navíc je banán velkým zdrojem energie a draslíku – a pokud jej ještě posypete skořicí, budete mít stabilizovanou hladinu cukru v krvi a zlepší se vám dokonce i funkce mozku.

 

Lahodné smoothie

Nejenom, že je smoothie velice jednoduché na přípravu, ale dodává tělu komplex potřebných vitamínů, minerálů a hlavně bílkovin. Jednoduše nakrájejte své oblíbené ovoce, přidejte řecký jogurt, ořechy, slunečnicová semínka a v neposlední řadě i chia semínka – vše hoďte do mixéru – a zázrak je na světě!

 

Ovesné vločky

Ovesné vločky vás nikdy nezklamou.  Pokud totiž po jejich konzumaci půjdete cvičit, budou postupně uvolňovat cukr do vašeho krevního oběhu, což vám dodá energii a zefektivní vaše cvičení. Pokud do ovesné kaše přidáte i ovoce, zvýší se tak obsah tekutin ve vašem těle, a zůstanete hydratovaná.

 

Po cvičení

 

Losos se sladkými bramborami

Jak je známo, všechny ryby všeobecně jsou bohaté na bílkoviny a hlavně omega-3 mastné kyseliny. Mimo těchto účinných látek obsahuje losos ale také bioaktivní peptidy, což jsou malé molekuly bílkovin, jež hrají velkou roli při snižování zánětu a pomáhají regulovat hladinu inzulínu. Sladké brambory jsou navíc plné sacharidů a pomáhají obnovit hladinu glykogenu, jež se cvičením vyčerpala.

 

Grilované kuřecí maso se zeleninou

Po cvičení je vaše tělo přirozeně regenerováno, takže potřebuje dostatečnou výživu. Bílkoviny a sacharidy v kuřecím mase vám navodí pocit plnosti bez toho, abyste se nadouvala.

Tip! Pokud pokapete zeleninu pár kapkami olivového oleje, dopřejete tak tělu potřebné živiny, a zároveň dodáte zelenině ještě lepší chuť.

 

Čokoládový proteinový nápoj

O užitečnosti proteinů po cvičení slyšel snad každý. Protein vám jednoduše pomůže zregenerovat svaly a dodat jim velké množství bílkovin. Pokud zvolíte čokoládovou příchuť, uděláte úplně nejlépe, jelikož čokoládový extrakt dodá tělu energii, kterou v posilovně vydalo. Nemusíte se bát o kalorie, proteinový nápoj je sice sladký, nicméně žádné přidané cukry neobsahuje.

 

 Tak dobrou chuť a příjemné cvičení přejeme!