Hlad na cestách – jak s ním zdravě zatočit?

Když jsme doma nebo v práci, můžeme si připravit jídlo nejen podle chuti, ale i podle toho, jakou si momentálně snažíme udržet váhu. Zdravě si uvaříme z čerstvých surovin, do zaměstnání si připravíme svačinku přesně podle našeho jídelníčku... jenže co když se musíme dlouho pohybovat venku nebo jsme půl dne někde na výletě?

Můžete mít sebelepší či sebepřísnější plány, jenže najednou se ocitnete někdy úplně mimo domov či kancelář. Všechna vaše předsevzetí se tím rázem změní v prach, protože na cestách nemůžete dodržovat takový dietní režim, na který jste zvyklí. A tak mnoho z nás zvolí jednu ze dvou nejčastějších variant – buď zatneme zuby a po celou dobu, co se pohybujeme mimo naše zavedené území, trpíme hlady, který nám už po několika hodnách bolestivě svírá žaludek a tělo žadoní o jakýkoliv přísun energie, anebo zmizíme ve dveřích první restaurace či prvního obchodu, které se nám po dlouhém odolávání tělesným potřebám namanou u cesty.

Obojí je většinou velmi špatně, protože hlad nám ubližuje a tělo musí brát z vlastních zásob, přičemž si je pak bude chtít doplnit ve formě ukládání tuků, a návštěva stravovacícho zařízení či obchodu většinou buď nevyhoví našim zdravým stravovacím návykům, a nebo v energetické krizi sáhneme po první kalorické bombě, která se před našima očima zjeví.

Jak to vyřešit?

To, že se v takovéto nemilé situaci ocitnete naprosto nečekaně, se samozřejmě může stát. Ale ve většině případů jistě předem víte, že se budete muset po několik hodin či dní stravovat mimo domov a ve zcela jiném prostředí, a tak máte dost času se na to vhodně připravit. I když víte, že hlavní jídlo si budete moct někde dát a že bude na výběr i nějaká zdravá varianta, problém většinou tkví ve svačinách, které jsou při zdravém životním stylu nezbytné.

Čtěte také:

Dbejte tedy na to, abyste při sobě měli vždy něco, co můžete i ve spěchu a venku zakousnout a k čemu nepotřebujete příbory ani mikrovlnnou troubu. Ideální je ovoce, případně nějaká cereální či proteinová tyčinka. Předem si s sebou můžete sbalit i nějaké tmavé pečivo, do nějž si už předem nachystáte plátek kvalitní šunky či sýra (v chladnějším počasí se vám rozhodně do odpoledne nezkazí). K pití je vhodné mít po ruce minerální vodu, případně kefír, který vám dodá i hodně živin. A pokud víte, že jste opatrní a jídlo nerozmačkáte, můžete si s sebou přibalit i bílý jogurt a lžičku.