Procvičujte pravidelně paměť, ať zůstanete déle mladí

Se stářím se u většiny lidí pojí i postupné slábnutí paměti. U někoho je to mírné zapomínání, u někoho se projeví skutečná demence a také Alzheimerova choroba. Nejčastěji se tomu děje po 65. roce života, ale u mnoha lidí k oslabování paměti dochází už dříve. Lze tomu ovšem účinně předcházet, případně je možné změny na mozku oddalovat, pokud ho udržujete v kondici.

Mozek je velmi specifický orgán. Pokud ho necháte zakrnět a nedáváte mu k řešení žádné úkoly, tak zleniví. Pak odmítá pracovat tak jako dříve. A když zleniví, je velmi těžké znovu ho zaktivovat. Proto ho cvičte, dokud můžete a kdykoliv můžete, což se vám posléze ve vyšším věku vrátí a budete bystřejší a pohotovější než vaši vrstevníci, kteří na práci s pamětí rezignovali už v mládí.

Křížovky, sudoku, příklady

I experti na demenci a Alzheimerovu chorobu doporučují preventivní procvičování a trénování mozku. Prospěje to všem věkovým kategoriím a všem lidem. Když máte čas a chuť, luštěte křížovky, řešte rébusy, přemýšlejte nad sudoku... Řešte logické hádanky, hrajte logické hry. To vše vás může bavit, stát se klidně rodinnou zábavou, udělejte z toho třeba soutěž s ostatními rodinnými příslušníky – ale vězte, že tato zábava je to nejlepší, co pro svůj mozek uděláte. A když se například k tomu odhodláte učit se cizí jazyk, je to ještě lepší, i když ne příliš snadné. Ale je to jistě výzva.

Správné jídlo pomáhá

Pro mozek je důležité i správné jídlo, které mu dodá potřebné živiny. Velmi doporučovaná je pravidelná konzumace mořských ryb, olivového oleje, ovoce a zeleniny. To vše prospívá našemu tělu obecně, ale pro starší lidi je to ještě důležitějí. Proto správnou životosprávu nezanedbávejte – vězte, že ve vyšším věku vám to tělo vrátí.