Ty nejlepší články rovnou do mailu

Jak na stres - 9 potravin, které vám od něj pomohou

Nejen v tomto období se hodí znát několik technik, jak se zbavit stresu nebo jej zmírnit. Kromě samotného umění zvládat stres a zdravého pohybu, může dobře zvolené jídlo od stresu snadno pomoci. Známe devět potravin, které vám právě od stresu pomohou.

Vy díky tomu budete lépe připraveni na zátěžové situace a zároveň dokážete poradit ostatním, co vám proti stresu pomáhá.


Sýr cottage pro tryptofan

Dopřejte si sýr cottage. Ten je bohatý jak na bílkoviny, tak na tryptofan - aminokyselinu, která se v těle mění na serotonin. Právě ten se účastní především procesů ovlivňujících naší náladu, a tedy i dokáže zlepšit náladu ve chvíli, kdy jste ve stresu.

Kromě cottage jsou na tryptofan bohaté i banány, fazolky mungo, chřest, krocan, slunečnicová semínka, ananas nebo tofu. Z tohoto množství potravin si už vyberete tu, která vám chutná, ne?

Špenát

Oblíbená - neoblíbená zelenina je vynikajícím zdrojem tryptofanu, ale zároveň i hořčíku. Hořčík je minerál, který doslova umí uklidňovat. A to se při stresu hodí víc než dost. Špenát navíc obsahuje velké množství vlákniny, díky kterému vás zasytí na delší dobu.

Losos

Oblíbená ryba je doslova nabitá omega-3 mastnými kyselinami, které podobně jako tryptofan pomáhají zvýšit produkci serotoninu v těle. Zároveň ale tyto kyseliny dodávají potřebné živiny mozku, který díky tomu lépe ovládá stresové hormony. Omega-3 mastné kyseliny také pomáhají léčit záněty a přispívají k zdravějšímu krevnímu oběhu.

Ořechy a semínka

Nebojte se dopřát si při stresu hrst ořechů nebo semínek. Obsahují zdravé tuky - omega-3 a omega-6 mastné kyseliny a také vitamíny B a E. Stejně jako losos jsou tak ideální rychlou zásobárnou živin pro váš mozek. A díky dodaným živinám mozek dokáže lépe regulovat stresové hormony.

Ovesná kaše

Ovesné vločky obsahují porci komplexních sacharidů, které dokážou zvýšit produkci serotoninu. Navíc jsou ovesné vločky bohaté na uklidňující hořčík a draslík, které pomáhají snižovat krevní tlak. Pokud si misku ovesných vloček - třeba s mlékem nebo jogurtem - poprášíte skořicí, máte tak dobrou, výživnou a uklidňující porci jídla.

Citrusy

Pomeranče, grepy, pomela a další citrusové plody jsou známým zdrojem vitamínu C. Ten jako silný antioxidant posiluje imunitu těla a zároveň pomáhá při snižování hladiny stresu. Ovoce je navíc vynikajícím zdrojem energie v podobě přírodního cukru.

Mrkev

Tato kořenová zelenina je skvělým zdrojem vlákniny a komplexních sacharidů, které zvyšují produkci serotoninu. Díky sacharidům je mrkev také ideální volbou, pokud máte chuť na sladké (a to u stresu bývá obvyklý jev). Beta-karoten je navíc jedinečný antioxidant, který tělo potřebuje. Proto neváhejte a dopřejte si mrkev nejen při stresové zátěži.

Hovězí maso

Pokud jste ve stresu a zároveň máte hlad, dejte si na dietní oběd nebo večeři kus hovězího masa. Právě hovězí obsahuje velké množství zinku, železa a vitamínu B - všechny tyto prvky jsou známé "uklidňovače" nálady. Když si dopřejete libové hovězí, dodáte navíc tělu velké množství bílkovin a minimum tuku.

Hořká čokoláda

Osvědčeným "pomocníkem" při stresu je také hořká čokoláda. Právě ta díky vysokému obsahu kakaa pomáhá v mozku uvolňovat endorfiny - tedy hormony štěstí. Díky tomu stres rychleji opadne. Pokud vybíráte čokoládu, sáhněte po té, která obsahuje 85% a více kakaa. Není totiž tak plná cukru jako mléčné čokolády a obsahuje dostatečné množství kakaa. Navíc jí nesníte tolik jako mléčné čokolády.


Tyto články vás také zajímají:

Co vy na to?