Stres

media

Že meditování není nic pro vás? Meditace chůzí vás přesvědčí o opaku

Ačkoliv se chůze může zdát jako naprosto obyčejný pohyb, je důležité říci, že má pozitivní vliv nejen na naši fyzickou stránku, ale i na tu psychickou. Pomáhá předcházet srdečním onemocněním a snižuje riziko deprese. Meditace navíc může zmírnit symptomy úzkosti a zlepší kvalitu spánku. Vyzkoušejte proto tyto dvě příjemné aktivity zkombinovat.
media

Nastartujte své tělo, začněte u trávení

S příchodem krásných teplých dní má hodně lidí také větší motivaci začít se o sebe starat a žít zdravým životním stylem. Při té příležitosti se skvěle hodí dát si dohromady své zdraví a začít se dá právě u trávicího traktu. Právě jeho kondice pak ovlivňuje celkový náš stav. Co tedy nejsnáze udělat?
media

Pravidelné cvičení má obrovský benefit: lepší mentální odolnost

Cvičení má mnoho různých fyzických účinků. Mezi ně patří třeba zlepšení kondice, růst svalů, pevnější zdraví a další. Pohyb však může sloužit také jako mentální podpora. Pravidelná rutina vám může kromě odolnějšího a pevnějšího těla pomoci také s myslí, budete tak více motivovaní a spokojenější.
media

Děsíte se pandemie až moc? Možná trpíte úzkostnou poruchou

Současná zdravotní situace ve světě netěší zřejmě nikoho. Už od začátku roku se po celé zeměkouli šíří zákeřný virus Covid-19, který si vybírá nemálo obětí. Jen málokdo je tak zcela klidný a bezstarostný, protože nakazit se můžete prakticky kdekoliv – a lék zatím neexistuje. Strach je v současné době přirozený – ale opravdu máte jen strach nebo už se u vás přerodil v úzkost či přímo úzkostnou poruchu? Ta totiž může být nebezpečnější než nemoc sama.
media

Stres, strach a negativní emoce škodí vašemu zdraví

Cítíte prudké bušení srdce, hrdlo se vám svírá nervozitou a strachem, ruce máte ledové a třesou se vám, nedokážete chvíli v klidu posedět na jenom místě a pořád jen nervózně popocházíte sem a tam. Pokud se dostanete do takového stavu, nejde o fyzickou nemoc. Předtím prožité psychické vypětí vygraduje téměř nervovým kolapsem, panikou a neschopností normálně fungovat.
media

Chcete meditovat, ale nemáte čas? Zkuste meditovat aktivně

Dnešní doba je tak uspěchaná a zrychlená, že čím dál víc z nás začíná mít pocit, že jsme neustále zavaleni prací, starostmi, povinnostmi či stresovými situacemi. Kvůli tomu nemáme už čas ani sami na sebe. Nějakou dobu se to dá vydržet, ale takový životní styl je pro naše tělo i naši psychiku velmi nezdravý. Postupně může vést až k psychickým potížím. Ideálním řešením je meditace, která je sice velmi zajímavým a lákavým způsobem, jak se naučit vyrovnávat se stresem a žít v míru a pohodě, ale zabere vám spoustu času. A čas je dnes velmi nedostatkovým zbožím.
media

Cvičte kvůli sobě, se spokojeností to půjde lépe

K tomu, že začneme cvičit, nás vedou nejrozličnější důvody. Někdo to dělá z donucení, protože nadváha mu způsobuje zdravotní problémy. Jiný cvičí proto, aby se zalíbil svému protějšku. Jiný se rozhodne zhubnout, aby zamezil nepříjemným posměškům ze stran kolegů. Ale jen málokdo to dělá sám kvůli sobě, ze své vlastní vůle a pro své vlastní uspokojení. A to je naše nejzásadnější chyba, protože pokud cvičíte kvůli jiným, nikdy nezvítězíte.
media

Váš mozek může zpomalovat, ovlivníte ho správnou stravou

Všichni víme, že náš mozek ve vyšším věku už nefunguje tak dobře jako v mládí. Ne nadarmo se přece říká, že „co se v mládí naučí, ve stáří jako když najdeš“. Jenže našemu mozku, vnímání a myšlení můžeme škodit i my sami, a to třeba i jen takovou prkotinou jako je nevhodná strava. Stačí začít jíst zdravěji a hned se zlepší i myšlení. Nevěříte?