Ty nejlepší články rovnou do mailu

Nebezpečí v posilovně - co jste o fitku možná nevěděli

"Funíte" pravidelně v posilovně a za pomoci nejmodernějších strojů a vysportovaných trenérů si říkáte, že tady je vše naprosto bezpečné a v pořádku? Tak pozor, ne vše musí být tak super, jak se zdá na první pohled.

Víme o to, co na vás v posilovně číhá a o čem vám samozřejmě ve fitku málokdo něco víc řekne. 


Členství na rok využijete z méně než 50%. Možná i méně než z 30%

Zaplatili jste si členství v posilovně nebo fitness centru na celý rok a máte radost, jak jste ušetřili? Dejte si dohromady jednoduché počty a možná spíš zapláčete. Abyste za tu cenu využili posilovnu nebo celý klub (někde je v ceně i squash, bazén nebo relax zóna) úplně naplno, museli byste chodit celý rok každý den.

Reálně ale budete chodit 2 - 3x týdně a když budeme počítat, že v létě budete trávit čas spíš venku a celý rok některé týdny budete pryč (na dovolené, prázdninách, na služební cestě), vychází nám návštěva v průměru 2x týdně u těch motivovanějších z vás. Za rok tak do posilovny přijdete přibližně 104x. Teď si už jen vydělte cenu za roční členství číslem 104 (nebo jednoduše stovkou) a zjistíte, na kolik vás vyjde reálně jeden vstup. Občas se tak vyplatí platit za jednotlivý vstup pokaždé nebo - pokud je v nabídce - pořídit permanentku na počet vstupů.

Za věci ukradené ze skříňky vám nikdo nic nedá

Občas se setkáte s nálepkou upozorňující "Své cennosti odkládejte do trezoru u recepce". V překladu to znamená: "Když vám někdo vybere skříňku, od nás nedostanete ani korunu". Buďte obezřetní a peněženku, mobil a klíče opravdu zamkněte radši do trezoru u recepce. 

Budete tak mít jistotu, že ve fitku přijdete jen o pot a trochu energie.

Trenéři nemusí být profi

Větší fitness centra si profesionalitu a certifikaci najímaných trenérů většinou hlídají. Může se ale stát, že přivřou občas oči a vy si pak zaplatíte trenéra, který sice má nějaké sportovní povědomí, ale ne úplné sportovní vzdělání. 

Říkáte si, proč je to důležité? Pro pochopení toho, jak fungují jednotlivé svalové partie a jak vůbec funguje tělo, je potřeba mít širší znalosti. A právě tyto znalosti - svalů, fungování organismu, trávení a dalšího, co se týká zdravého životního stylu - jsou podstatné pro to, jak vám trenér může poradit. Pokud zná všechny souvislosti (a nemá jen načtené informace o posilování a doplňcích stravy), může vám poradit mnohem lépe se samotnými cviky, ale i s jídelníčkem nebo odpočinkem. Ale třeba i s tím, co můžete udělat pro zbavení se stresu.

Než si zapletíte v posilovně trenéra, zjistěte o něm více informací - co má vystudovaného, jakou má specializaci, školení a kurzy. A podle toho teprve zvolte.

Posilovna je plná bakterií a plísní

Schválně, kolikrát jste v posilovně viděli někoho, jak otírá činky a stroje antibakteriálními prostředky? Uzavřená místnost, odhalená kůže, dřina a spoustu potu. Tak to většinou vypadá v běžné posilovně. A takové prostředí je ideální živnou půdou pro bakterie nebo plísně.

K tomu, abyste sami sebe chránili stačí základ - používat na strojích ručník, ale neotírat si s ním pak obličej nebo ruce, pořídit si fitness rukavice a pravidelně je prát na vyšší teplotu a hlavně si po skončení cvičení umýt ruce mýdlem nebo se ideálně rovnou osprchovat. V posilovnách navíc bývají obvyklou součásti antibakteriální spreje a papírové ubrousky, kterými po sobě můžete stroje nebo činky otřít.

Lepší věnovat trochu pozornosti i hygieně v posilovně, než pak léčit plíseň nebo onemocnění kůže.

Jen tak vás nenecháme odejít

Věděli jste, že je většinou snazší ukončit vztah s vaší drahou polovičkou než ukončit členství v posilovně, aniž byste přišli o peníze? Sice to píšeme v nadsázce, ale schválně se podívejte do podmínek smlouvy, jestli je v nich uvedená možnost předčasně ukončit členství s tím, že vám vyplatí zpět peníze za nevyužité měsíce do konce členství. Nebo ještě lépe - mrkněte, jestli se dá členství (např. pro případ nemoci) na nějakou dobu přerušit a pak znovu obnovit.

Buďte radši připraveni na cokoliv.


Tyto články vás také zajímají:

 

 

Co vy na to?