Ty nejlepší články rovnou do mailu

Můžete díky pravidelnému jezení opravdu zhubnout?

Pamatujete na všechny ty články a doporučení, abyste tělu dodávali jídlo každé 2 - 3 hodiny, abyste úspěšně zhubli? Zamysleli jste se poté někdy nad tím, jestli právě pravidelné jezení může být tím pravým důvodem že hubnete? Zkusíme pro vás shrnout, jak to ve skutečnosti je.

Samotným jezením nezhubnete

Jako první věc musíme napsat, že když budete pouze pravidelně jíst každé 2 - 3 hodiny, nezhubnete. Tedy pokud k pohybu nepřidáte i pravidelný pohyb. Každým jídlem tělu dodáte určité množství energie. A pokud tuto energii nespálíte, uloží se nejspíš ve formě tuku. Pokud jíte šestkrát denně, přijímáte i větší množství živin, než když třeba nesnídáte a pak jen obědváte a večeříte. Pro tělo je takový průběžný příjem živin lepší než nárazové jezení. Pokud chcete zdravě hubnout, je ale potřeba příjem živin a energii převýšit energetickým výdejem. Pokud máte sedavé kancelářské zaměstnání, pravidelný pohyb je přesně tím, co vám výdej energie zprostředkuje.

Naše doporučení je jasné a snadno zapamatovatelné: najděte si každý den půl hodiny času a hýbejte se tím způsobem, který vás baví a neomrzí. Jeden den se jděte projít rychlejší chůzí, druhý potrapte své tělo v posilovně, třetí zajděte s kamarády na squash a podobně. 

Pravidelné jezení je lepší než nárazové

Základem rozumného hubnutí takové pravidelné jezení v rozmezí 2 - 3 hodin určitě je. Právě díky němu udržíte chutě pod kontrolou a vaše tělo nasycené. Díky menším výkyvům hladiny cukru v krvi také nebudete tolik namáhat tělo produkcí inzulínu. Podpoříte tak sami sebe v boji nejen proti chutím, ale také proti cukrovce.

Stejně tak si tělo nebude nuceno ukládat zásoby ve formě tuku, aby nehladovělo mezi jednotlivými jídly. Jednoduše se naučí, že ho pravidelně zásobujete.

Vždy záleží jen na vás

I v případě pravidelného jezení platí, že to, co funguje u vaší kamarádky nebo kamaráda, nemusí přesně fungovat i u vás. Každý člověk má trochu jiný metabolismus. Každý jej sice můžeme do určité míry ovlivnit, ale jeho základní rychlost je nám dána. Proto nedejte na nadšené rady kamarádky, která je štíhlá jako proutek, moc necvičí, ale jí každé dvě hodiny. Lepší je najít si tu svou vlastní cestu a zjistit, jaká frekvence jídla v kombinaci s pohybem funguje právě u vás. Nezáleží tedy na tom, jestli jíte přesně každé dvě nebo dvě a půl či tři hodiny. Důležité je znát reakci svého těla a vědět, co je pro vás nejlepší.


Tyto články vás také zaujaly:

Co vy na to?