Ty nejlepší články rovnou do mailu

Začněte žít zdravě, tyto tři drobnosti jsou dobrým začátkem

Bojíte se, že žít zdravě je poměrně náročné? Nechcete zásadně měnit své návyky nebo rovnou celý životní styl a přesto byste rádi byli zdravější? Právě pro vás tu máme pár tipů, co můžete snadno změnit, abyste se zdravým životem začali a přitom to nebyla změna, kterou převrátíte svůj život naruby.

Přispěte si půlhodinu

Asi není příjemnější změna, než spát o něco déle. A právě tato změna je prospěšná pro vaše celkové zdraví. Kratší doba spánku je totiž často spojována s nárůstem hmotnosti, únavou nebo nesoustředěností. Stačí jít spát o 30 minut dříve a tělo se vám odvděčí. Díky delšímu odpočinku se organismus lépe zregeneruje a vy budete ráno vstávat více svěží. Společně s tím budete mít více chuti na běžné úkoly, ale i vrhnout se do dalších změn.

Jděte se projít

Abyste začali s pohybem, nemusíte nutně navléct sportovní oblečení a zvedat činky v posilovně. Naopak. Ideálním startem je vyrazit si na procházku. Svižnější tempo a půl hodiny denně povede k tomu, že rozproudíte krev a zrychlíte spalování. Po procházce se navíc ještě nějakou dobu budou vyplavovat do krve endorfiny a vy se budete cítit šťastní. Přitom to není žádná fyzicky nebo časově náročná činnost.

Přemýšlejte o tom, co jíte

Nemusíte být výživový poradce, abyste zvládli určit, jestli to, co jíte, je ve skutečnosti pro vaše tělo přínosné. Stačí umět číst a najít si chvilku před samotnou koupí potravin nebo objednáním jídla v restauraci. Během ní si přečtěte, z čeho se potravina skládá nebo co to vlastně chcete objednat. Stačí vědět, že přehnané množství cukrů, lepku nebo nasycených tuků tělu škodí a hned vám bude jasné, že čokoládová tyčinka není úplně ideální svačina nebo že svíčková se šesti je zdravější bez těch šesti.

Jakmile o jídle přemýšlíte, stačí odbourat nadbytečné kalorie v podobě některých příloh, cukru do kávy nebo třeba smaženého jídla. V kombinaci s pohybem to povede k snižování nadbytečné váhy a formování vaší postavy.


Více tipů najdete o dalších našich článcích o zdravém životním stylu

Co vy na to?